Ekonomija
NAJPOPULARNIJE TURISTIČKO ODREDIŠTE

Na Jadranu ovog ljeta planira ljetovati manje građana nego lani
Objavljeno 6. lipnja, 2019.
Hrvatska obala Jadrana i dalje je uvjerljivo najpopularnije ljetno odredište domaćih turista. Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je za Mastercard u svibnju provela agencija za istraživanje tržišta Improve, 56 % ispitanika planira ljetovati u Hrvatskoj. Kako se navodi u priopćenju, iako je riječ o većini ispitanika, vidljiv je pad u odnosu prema prošloj godini, kada je u Hrvatskoj planiralo ljetovati 62 % građana. Ljetni odmor na Jadranu u nešto većem broju planiraju provesti oni s mjesečnim prihodima iznad 12.000 kn (78 %), kao i ispitanici iz Zagreba i okolice (73 %) te Slavonije i Like (70 - 72 %).
Takve planove ima ipak manji broj ispitanika u dobi od 50 do 55 godina (48 %), zatim onih iz Istre, Primorja i Gorskog kotara (41%) te iz Dalmacije (27 %). S druge strane, ljetovanje na hrvatskoj obali ne planira samo 27 % ispitanika, a najviše je neodlučnih u sjevernoj Hrvatskoj. Tijekom boravka na domaćoj obali 50 % ispitanika bit će u privatnom smještaju, a 40 % u svojoj ili obiteljskoj nekretnini. Hotelski smještaj odabrat će 11 % ispitanika, smještaj u kampu 5 %, a jedrenje 1 %. Pritom će više od polovine Zagrepčana odmor provesti u svojoj ili obiteljskoj nekretnini, u usporedbi sa samo 25 % Slavonaca. Slavonci se većinom odlučuju za privatni smještaj (63 %), kao i Ličani (69 %). Kad je riječ o hotelima, najradije ih biraju Dalmatinci (16 %), a najrjeđe ispitanici iz Like, Korduna i Banovine (3 %). Istrani prednjače kao ljubitelji kampova s čak 15 % onih koji biraju taj tip smještaja. Kao glavni izvor informacija o destinacijama na koje putuju čak 91 % ispitanika navodi internet. Kad je riječ o plaćanju smještaja, pada broj onih koji to čine gotovinom (56 % ispitanika, u usporedbi sa 60 % prošle godine). Na plaćanje kreditnom karticom odlučuje se 14 % ispitanika, najčešće onih s višim primanjima. Gotovinom se za plaćanje smještaja najrjeđe koriste Dalmatinci (28 %), a najčešće ispitanici iz Slavonije i sjeverne Hrvatske (65 %). Gotovina se najčešće koristi za kupnju suvenira (81 %), u restoranima, kafićima i klubovima (75 %) te za ulaznice za koncerte, muzeje, kazališta i galerije (61 %). "Hrvatska je jedna od omiljenijih turističkih destinacija, što je potvrdilo 19,4 milijuna turista koji su ju posjetili u 2018., a domaći će turisti pridonijeti još boljim rezultatima turističke sezone", rekla je Helena Šekerija iz Mastercarda. Z.Rupčić 
Ljetni odmor na Jadranu u nešto većem broju provest će oni s mjesečnim prihodima iznad 12.000 kuna
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana