Autoglas
KULTNI SPORTAŠ

Osma generacija Porschea 911, imena 992 - stigla u Hrvatsku
Objavljeno 4. lipnja, 2019.
Novi Porsche 911 sada je širi, još dinamičniji i sa širim kućištima kotača

U Zagrebu je predstavljena nova generacija kultnog Porschea 911., kodnog imena 992, čime je označen početak prodaje na domaćem tržištu. Već na prvi pogled vidi se kako je osma generacija 911-ice još snažnija, emocionalnija i atraktivnija od svoga prethodnika.

Izvana je prepoznatljiv na prvi pogled, iako je definitivno nov. Širi je, još dinamičniji i sa širim kućištima kotača. Prema naprijed je izduženi poklopac prtljažnika s markantnim udubljenjem ispred vjetrobranskog stakla. LED prednja svjetla gotovo se stapaju s blatobranom. U ravnini s vratima su integrirane električno upravljane ručke, dok su novooblikovani bočni retrovizori optimirani za što manju buku koju proizvodi vjetar i mogu se električno uvući. Straga dominira širi promjenjivi spojler i elegantna svjetlosna traka. Kao razlikovno obilježje modeli sa stražnjim pogonom imaju crne lamele na usisu zraka ispod stražnjeg stakla, dok modeli s pogonom na sve kotače imaju kromirane elemente u stražnjoj rešetki. Izuzev prednjeg i stražnjeg dijela čitava vanjska oplata sada je od aluminija.

Potpuno novi interijer za inspiraciju je uzeo ‘jedanaestice‘ 1970-ih godina. Upravljačka ploča proteže se cijelom širinom. Ispred vozača je neizostavni veliki središnje postavljeni analogni okretomjer, dok je ostatak instrumentne ploče digitalan, virtualan. Digitalizacija se nastavlja na sredini cockpita, gdje je 10,9-inčni zaslon sustava Porsche Communication Management. Za pogon se brine turbopunjeni šestocilindrični bokser motor, jači i učinkovitiji od prethodnika. Na početku prodaje u ponudi su modeli S i 4S s 3,0-litrenim twin-turbomotorom. Osim povećanja snage za 22 kW (30 KS) na 331 kW (450 KS) pri 6500/min, motor u 911 Carrera S raspolaže sa za 30 Nm povećanim okretnim momentom od 530 Nm.

Snagu prenosi novorazvijeni automatski mjenjač s dvije spojke i osam stupnjeva prijenosa. Do „stotke“ pojuri za 3,6 sekundi, a krajnje brzine sada iznose 308 km/h (Carrera S) i 306 km/h za model s pogonom na sve kotače, (Carrera 4S). A unatoč svim novinama ‘jedanaestica‘ ostaje ono što je oduvijek bila: purističko sportsko vozilo i pulsirajuće srce Porschea. Njihova ikona.

Mato Pavličević
Cijena za one dubljeg džepa
Novi Porsche 911 S stoji 1.160.000 kuna, dok je verzija 4S skuplja za desetak tisuća eura, odnosno stoji 1.232.000 kuna do registracije. Ima dodatne funkcije kao što su Porsche Wet Mode za još sigurnije ponašanje u vožnji na mokrim cestama, sustav Night Vision Assist s termovizijskom kamerom, kao i opsežna povezivost koja se koristi inteligencijom roja.