Autoglas
POVIJEST IKONA LUKSUZA OBILJEŽAVA OBLJETNICU

Rolls-Royce proslavio svoj 115. rođendan
Objavljeno 28. svibnja, 2019.
Priča je započela 4. svibnja 1904. kad su se Charles Rolls i Henry Royce prvi put susreli u hotelu Midland u Manchesteru

Dvadeseto stoljeće možemo nazvati i stoljećem automobila. Jer, upravo na samom njegovom početku ljudi su nakon više tisuća godina oslobodili konje vuče kola i kočija, a novi se izum brzo proširio po putovima planeta. U to vrijeme nastali su, ali i poslije nestali mnogi. Među novim tvrtkama koje su tada tražile svoje mjesto pod suncem bio je i Rolls-Royce.

Ta priča započela je 4. svibnja 1904, kad su se Charles Rolls i Henry Royce prvi put susreli u manchesterskom hotelu Midland. A taj susret promijenio je smjer autoindustrije. Danas, 115 godina poslije, marka čije su osnivanje tada dogovorili nastavlja postavljati globalne standarde u inovacijama i izvrsnosti i njeguje nasljeđe svojih tvoraca najboljeg automobila na svijetu.

Rolls i Royce bez sumnje bi bili zapanjeni automobilima proizvedenim pod njihovim imenom 2019. Stoljeće i više koje je prošlo otkako je njihov prvi stroj od 10 KS debitirao na pariškom salonu, materijale, tehnologiju i metode proizvodnje posve je transformiralo. Ipak, u nekoliko ključnih područja Rolls-Royce Motor Cars zadržava neprekinute veze s tim pionirskim danima; u svom pristupu, instinktima i vrijednostima.

Linije i styling prvih automobila Rolls-Royce jasno su bili pod utjecajem konjskih kola koje su zamijenili. To nije slučajnost jer su ručno izrađeni od istih majstora graditelja, koji su bez napora prenijeli svoje vještine i umijeće iz tradicije u novu tehnologiju. Takav način izrade završio je šezdesetih godina prošlog stoljeća, ali je 2017. napravljen trijumfalni povratak u obliku "Sweptail" – individualno ugovorenog i izrađenog za kupca koji je tražio vrhunski Grand Tourer.

Još je tu zanimljivih poveznica. Stoljeće nakon što su 1917. Lawrence od Arabije i konfiscirani blindirani Rolls-Royce ovjekovječeni u jednoj od najpoznatijih fotografija Prvog svjetskog rata, Rolls je ponovno izvan asfalta. Ponovno su stvorili automobil sposoban za osvajanje najnegostoljubivijih kutaka Zemlje. SUV Cullinan postavio je novi globalni standard za luksuzne terenske automobile. A priča se nastavlja i dalje, s nikad širom paletom i nikad tehnološki savršenijim automobila. I tako dalje prema nekoj sljedećoj obljetnici.

Dva legendarna imena koja se protežu kroz generacije su Silver Ghost (1906.) i Phantom, čija je prva generacija (ima ih osam) predstavljena davne 1925. godine. Za usporedbu, u prve dvije godine Rolls-Royce je proizveo samo deset automobila. U 2018. su ih isporučili točno 4107 u 50 zemalja svijeta. Najviše u svojoj povijesti.

Mato Pavličević
Black Badge za odabrane
Linija Crni logo (Black Badge) odgovor je tvrtke Rolls-Royce maloj i odabranoj grupi klijenata koji isključivo žele automobile s određenim, usredotočenim karakteristikama koje odražavaju njihov poseban život, uspjeh i luksuz na koji troše. Ti se ljudi odlučuju drukčije definirati od njihove šire društvene skupine; podskup unutar podskupa.

Već više od stoljeća takvi pojedinci, posjedovani mračnim i nemirnim duhom, privučeni su jedinstvenom privlačnosti Rolls-Roycea. Svi oni, uključujući Sir Malcolma Campbella, Howarda Hughesa i Muhammada Alija, dijele filozofiju osnivača marke; beskompromisno odbijanje da se prihvati status quo i stalna žudnja za inovacijama, stvaranjem i napredovanjem.
123

exera deria dolupta quatur, cus et re dere cus idebitis re quatur