Osijek
HŽ UGROŽAVA VOZAČE

Opet kvar na pružnom prijelazu, vozači nakon pola sata čekanja obilazili spuštene rampe
Objavljeno 21. svibnja, 2019.

Lavinu su negativnih komentara na FB-stranici Policija zaustavlja - Slavonija zaradili vozači automobila kojima je u subotu na željezničko-cestovnom prijelazu Brijest prekipjelo nakon što su duže od pola sata čekali pred rampom. Polubranici su sve vrijeme bili spušteni, svjetlosna je signalizacija radila, a vlaka niotkud! U toj su se situaciji, naime, neki odvažili ipak prijeći prugu. Činili su to naizmjence, iz oba smjera.

Zakonski i sigurnosno gledano, riskirali su ne samo kaznu nego i prometnu nesreću, no kako se pogled protezao velikom dužinom i lijevo i desno, pojedinci su bili sigurni da će prijeći prugu bez ikakve bojazni od naleta vlaka. Neodgovorno, ali s obzirom na "povijest" neispravnih pružnih prijelaza - ne i neočekivano. Vozače zapravo ugrožava HŽ jer, jednostavno rečeno, nije u stanju održavati rampe ispravnima!

"Stajao sam u koloni koja se postupno produžavala. Neprestano smo svi pogledavali lijevo i desno u nadi da će naići vlak, no nije ga bilo. Odjednom je automobil iz suprotnoga smjera prešao prugu, za njim i prvi automobil u našoj koloni i tako svi redom. Vozač sam godinama i znam da to nije dopušteno, no isto tako nije dopustivo da se svako malo događaju ovakvi kvarovi na pružnim prijelazima", podsjeća Osječanin koji je želio ostati anoniman i koji je, naposljetku, također prešao prugu nakon što je poduže čekao da prođe vlak. I nije dočekao. Oni koji nisu željeli prekršiti prometne propise ostali su čekati, no čitatelju nije poznato je li naišao koji vlak, kada je kvar otklonjen i o čemu se zapravo radilo.

Pojasnili su to iz HŽ Infrastrukture, odakle stiže odgovor da je u 17.25 sati u subotu (18. svibnja) došlo do kvara na uređaju za osiguranje željezničko-cestovnog prijelaza Brijest. "Djelatnik je utvrdio neispravnost dvaju elektroničkih modula, a polubranici su ostali spušteni jer jedan od neispravnih modula nadzire sâmo područje križanja ceste i željezničke pruge", stoji u odgovoru HŽ Infrastrukture, kao i to da je za to vrijeme na snazi bila sigurnosna procedura prema kojoj bi se svi vlakovi zaustavljali ispred prijelaza i davali zvučni signal. "Smanjili su", stoji u odgovoru, "brzinu kretanja i nastavili s vožnjom tek kad su se uvjerili da su sva cestovna vozila stala". Uređaj je doveden u redovno stanje oko 19.10 sati.

Zanimljivo je da prema proceduri HŽ-a, a shodno nalogu, strojovođa mora prije prijelaza zaustaviti vlak. Nakon što se uvjeri da vozači ne prelaze preko pruge, nastavlja s vožnjom brzinom do najviše deset kilometara na sat, dok čelo vlaka ne prijeđe ŽCP, a potom nastavlja najvećom dopuštenom brzinom.

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama čl. 137. vozači se za prekršaj nepropisnog prelaska preko pruge mogu kazniti kaznom od dvije do pet tisuća kuna te dobiti zaštitnu mjeru zabrane upravljanja vozilom u trajanju od tri mjeseca, a pješacima slijedi novčana kazna od 500 kuna.

"Zakonom nisu predviđene iznimke od ovog pravila te ga vozači moraju poštovati", upozoravaju iz PU osječko-baranjske, kao i na to da su vozači trebaju izvijestiti centar 112 ili policiju na 92. "U navedenom je slučaju naš djelatnik upravljao prometom do otklona kvara nakon poziva vozača i tek u tom slučaju vozači smiju prijeći preko ŽCP-a, a u svim je drugim slučajevima to zabranjeno i izuzetno opasno", ističu u policiji.

A kakve su kazne za HŽ infrastrukturu, pitamo se.

Marija Mihelić
KRONIČAN PROBLEM NA SVAČIĆEVOJ
Učestali su problemi sa željezničkim cestovnim prijelazima u Osijeku počeli krajem rujna 2017., kada se rampa na Svačićevoj spustila, a vlaka nije bilo. Nekoliko dana poslije na istome je prijelazu vlak prolazio, a rampa je ostala podignuta. Nekoliko mjeseci poslije u Svačićevoj su vozači također bili nestrpljivi prelazeći prugu unatoč spuštenim branicima jer vlaka nije bilo nigdje na vidiku.
Možda ste propustili...

ISUSOVAČKA KLASIČNA GIMNAZIJA

Promocija projekta Egipat

ODIJEVAMO JAKNE, PALIMO GRIJANJE

Došao je kraj ljetu u proljeće

NATJEČAJ UPRAVNOG ODJELA ZA OBRAZOVANJE I MLADE OBŽ

Poslijediplomski studij uz potporu

Najčitanije iz rubrike