Ekonomija
ALEN VUKAŠINOVIĆ DIREKTOR OSJEČKOG SAJMA

Naš glavni cilj je povećanje vidljivosti sajma i izlagača
Objavljeno 20. svibnja, 2019.
Dok čekamo novi prostor, odlučili smo raditi na brendu osječkog sajma

Tvrtka Osječki sajam zaključila je prvi dio sezone, ocjena je svih, izuzetno uspješno. U povodu toga razgovarali smo s Alenom Vukašinovićem, direktorom tvrtke, koji ujedno otkriva i neke nove ideje.

- U Osječkom sajmu napravili smo analitiku stanja i zadali si određene ciljeve. Za 2018. godinu to je bilo povećati medijsku vidljivost sajma, napraviti iskorak organiziranjem novih sajamskih priredbi i postati servis građanima, udrugama, tvrtkama... Biti jednostavno platforma koja će im omogućiti da povećanjem svoje vidljivosti ostvaruju egzistenciju i posluju 365 dana u godini. Jedan od ciljeva nam je bio i povećati broj sponzora, što smo također uspjeli. Za ovu godinu zadali smo si kao cilj da još osnažimo te sajamske priredbe. Startali smo s Proljetnim sajmom koji je otvorila predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović i taj je sajam ostvario svoju rekordnu posjećenost. Slijedio je Salori, potom sajam dronova koji smo proširili na tri dana. Ovdje smo imali vrhunske izlagače, vrh te tehnologije ne samo Hrvatske nego i šire. Uz to, druga je godina kako smo preuzeli organizaciju Sajma antikviteta i za koji također imamo određene planove, primjerice u razgovorima smo s Regionalnom vinotekom kako bismo i nju uključili uz tu priredbu. Nastavljamo s Jesenskim sajmom te, naposljetku, s drugim izdanjem TehniCooluma, koji je prošle godine, zajedno sa Zajednicom tehničke kulture Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije, generirao tridesetak radionica na koje smo privukli oko pet tisuća djece. Sada već imamo upita kada će se održati, izvjesno je da će i on biti sadržajniji nego što je bio premijerno. Dakle, u ukupno 25 sajamskih dana na šest događanja ugostili smo gotovo 120 tisuća posjetitelje. Siguran sam da su to reprezentativne brojke u uvjetima u kojima poslujemo i siguran sam da na taj način uvelike pridonosimo gospodarstvu Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije.

Ipak, očekuje se kako to nije sve?

- U pravu ste. Najavljujem Sajam sporta i sportske prehrane. Koncepcijski zamišljen je kao promocija sportskih udruga i klubova grada Osijeka. Kako imamo i cijeli niz istaknutih sportaša pojedinaca, razmišljamo o organizaciji sportske konferencije. Ali i ovo bi bilo u svrhu promocije grada Osijeka, i njime bismo zaokružili cjelinu - sport, uz tri osnovna sajma i nove sajmove tehnologije.

Kod tih novih manifestacija, primjerice Drone Expa, prepoznati ste kod zainteresiranih subjekata kao mehanizam koji je dobar realizator.

- Istina je da, kada se mi uključimo u realizaciju, priču dižemo na jednu višu razinu i dimenziju. Mi smo kao ekipa uhodani, kako kažete, mehanizam, svakako i zahvaljujući Gradu Osijeku kao osnivaču i gradonačelniku Ivanu Vrkiću od kojega imamo veliku podršku. Nama je primarni cilj podići vidljivost, i to je jedan od indikatora koji smo si postavili - povećanje broja sajamskih priredbi i povećanje vidljivost sajma i izlagača.

Stekao se dojam kako nastojite i edukativno djelovati na izlagače.

- Bitna komponenta našeg djelovanja je komunikacija s izlagačima. Dajemo im savjete koji proizlaze iz našeg višegodišnjeg rada, želimo da budu proaktivni, da sajam iskoriste kao mogućnost prezentiranja sebe, svojih usluga i proizvoda. Sajam naime ne završava onog dana kada izlagači podvuku crtu pa vide kako su financijski prošli. Sajam je platforma koja će im omogućiti kompletniju sliku, pa i da obiđu druge izlagače, da vide gdje su, s kim se natječu... Imamo i savjetodavni tim s osječkog Ekonomskog fakulteta koji svojim savjetima izravno izlagačima pomaže da porade na svojoj vidljivosti. Mi, kao Sajam, s druge strane ne dopuštamo da izlaže bilo tko, mi smo kao određeni filtar koji jamči kvalitetu ponuđenih usluga i proizvoda.

Naposljetku, od koristi je i naše okruženje, stručna literatura kaže kako su regionalni ekonomski efekti kod međunarodnih sajamskih manifestacija takvi da "na svaku novčanu jedinicu koju ostvari sajam, na lokalnu zajednicu dolaze veći prihod za pet do osam puta."

Budućnost tvrtke Osječki sajam, dakle, nije upitna, posebice u svjetlu realizacije novog sajamskog prostora.

- Dok čekamo novi sajamski prostor, odlučili smo raditi na brendu osječkog sajma, da sve bude spremno za taj prelazak. Znate da se slijedom sporazuma Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije radi na projektu Gospodarskog centra, u kojemu će Osječki sajam biti jedan dio, što nas čini jako ponosnima. Tada ćemo dobiti prostor u kojemu ćemo implementirati ono što sada radimo i planiramo, a imamo razrađen koncept novih sajamskih priredbi koji možemo implementirati ovisno o interesu tržišta, i sve to dići na znatno višu razinu.

Dario Kuštro
Možda ste propustili...

KRIZA U POSLOVANJU DODATNO SE PRODUBILA, U SVIM SEGMENTIMA

Njemački proizvođač baterija u problemima

OD POČETKA TRAVNJA DO KRAJA LISTOPADA PLANIRANO OKO 758.000 LETOVA

Španjolski avioprijevoznici povećavaju kapacitete

Najčitanije iz rubrike