Objavljeno 20. svibnja, 2019.
BELI MANASTIR
O izgradnji obilaznice oko Belog Manastira priča se već više od deset godina.
Još 2006. govorilo se kako bi do kraja te godine trebala biti izrađena 3,5 milijuna kuna vrijedna projektna dokumentacija, a da bi godinu kasnije trebala početi izgradnja prve dionice. Bila je poznata i ukupna dužina obilaznice (približno 9500 metara), kao i vrijednost, koja se procjenjivala na stotinjak milijuna kuna. Međutim, njezinu izgradnju stopirale su Hrvatske vode budući da je trasa trebala prolaziti pokraj vodozaštitnog područja. Prionulo se ‘‘planu B‘‘ - obilaznici istočno od grada, dugoj približno 4 kilometra, čiji bi dio trebao prolaziti kroz Baranjsku planinu. No sve je ostalo samo na priči. ‘‘Plan B" doduše još uvijek nije u potpunosti odbačen, a vrijeme će pokazati hoće li uopće biti potreban i hoće li zaživjeti. Ipak, obilaznica oko Belog Manastira nije samo misaona imenica. Njezina izgradnja više nije upitna, ali je trasa ‘‘prebačena‘‘ sjeverozapadno od grada.
- Riječ je o premještanju jedne dionice ceste D517. Trasa buduće obilaznice vodi od križanja DC517 prema Šumarini, gdje će biti izgrađen kružni tok. Nastavlja nekoliko stotina metara postojećom cestom prema tom prigradskom naselju, s koje skreće okomito prema pruzi te vodi između prečistača i Preradovićeve ulice, prelazi Crni kanal i završava na još jednom kružnom toku koji će biti izgrađen u blizini vašarišta - objašnjavaju u gradskoj upravi. Nisu mogli reći u kojoj su fazi predradnje koje prethode početku radova, ali pretpostavljaju da će se na terenu nešto početi događati već sljedeće godine.
- Točno je da se o obilaznicama priča već više od desetljeća, ali smo sada prvi put u situaciji da postoji građevinska dozvola i da se radi na izvlaštenju - tvrde u gradskoj upravi, naglašavajući da su vlasnici čestica na budućoj trasi obilaznice već potpisali određene dokumente, što je također čvrst dokaz o ozbiljnosti planova Hrvatskih cesta. Važno je istaknuti da se i na geoportalu već vide formirane čestice, što je preduvjet za izgradnju. Grad, doduše, neće ostati bez teških kamiona, što se posebno odnosi na Osječku ulicu, kroz koju prolazi državna cesta D7 kojom dnevno prođe više od 500 kamiona, zbog kojih je narušena statika pojedinih obiteljskih domova.
Gradski oci poručuju kako je buduća obilaznica važna zbog nekoliko razloga. Kao prvo, budući koridor 5C dočekat će prilazna prometnica, nadalje, djelomično će biti izbjegnuto ‘‘usko grlo‘‘ - podvožnjak na cesti D517, a olakšan će biti i transport do poslovne zone i iz nje. Problem teških kamiona, zbog čega se i počelo pričati o južnoj odnosno istočnoj obilaznici oko jedinog baranjskog grada, kažu u Gradu, trebao bi biti riješen završetkom izgradnje koridora 5C, što će u znatnoj mjeri olakšati život stanovnicima Osječke ulice i smanjiti prometnu gužvu na ‘‘sedmici‘‘. Ivica Getto
Ivica Getto
Prvi put postoji građevinska dozvola i radi se na izvlaštenju čestica, kažu u gradskoj upravi
USKORO NASTAVAK GRADNJE KORIDORA
Stanovnike Baranje, ali i ne samo njih, raduje što je sve bliži dugo iščekivani početak radova na izgradnji baranjskog dijela koridora 5C. Određeni pomaci u tom smjeru već se vide i na terenu. Počela je, naime, izgradnja makadamske ceste između Širina i Petlovca, koja će služiti kao svojevrsni “bypass”’ u vrijeme izvođenja radova na dionici DC517 između Belog Manastira i Petlovca, a koji će biti izvođeni upravo zbog izgradnje koridora 5C, odnosno izlaza s koridora prema Belom Manastiru.