Učionica
BROJNE USTANOVE IZ SLAVONIJE I BARANJE UKLJUČILE SE U OBILJEŽAVANJE 2. DANA MEDIJSKE PISMENOSTI U HRVATSKOJ

Maturante upoznavali s načinima i mogućnostima manipulacije u medijskim i predizbornim kampanjama
Objavljeno 17. svibnja, 2019.
Drugi Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održani su od 8. do 12 travnja 2019. godine.

Tih dana, ali i tijekom cijeloga ožujka i travnja, organizirana su ukupno 273 različita događanja (predavanja, radionice, panel-rasprave, filmske projekcije i drugo) u knjižnicama, vrtićima, školama, fakultetima, kinima, medijima, udrugama i drugim kulturnim institucijama u oko 90 hrvatskih gradova i mjesta. U obilježavanje 2. Dana medijske pismenosti uključile su se i brojne ustanove i institucije s područja Slavonije i Baranje, a svoj je doprinos ponovno dao Odsjek za kulturu, medije i menadžment Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku. Asistenti Odsjeka Tomislav Levak i Snježana Barić-Šelmić održali su 9. travnja 2019. u Bibliotečno-informacijskom centru Elektrotehničke i prometne škole Osijek predavanje i debatu pod nazivom „Načini i mogućnosti manipulacije u medijskim i predizbornim kampanjama“. Obratili su se maturantima Elektrotehničke i prometne škole Osijek te III. gimnazije Osijek (njih više od 50) koji će ove, odnosno sljedeće godine prvi put imati mogućnost glasovati na izborima – za predstavnike u Europskom parlamentu, za predsjednika RH te za predstavnike u Saboru RH. Upoznali su ih s uobičajenim manipulacijskim metodama i strategijama u predizbornim kampanjama te ih upozorili na različite neželjene pojave na koje mogu naići, osobito na društvenim mrežama. Kroz raspravu i praktične primjere podučili su ih kako se zaštititi od takvih pojava, ali i kako spriječiti njihovo daljnje širenje putem medija, u skladu s ovogodišnjim sloganom Dana – „Poštujmo sebe i druge u medijskom prostoru“.

Uz mnoga događanja u osječkim školama, organizirano je i nekoliko radionica za osnovnoškolce u Gradskoj i sveučilišnoj knjižnici Osijek te radionica „Izazovi i opasnosti društvenih mreža”, namijenjena umirovljenicima. HRT – Centar Osijek, Glas Slavonije i Slavonski radio ugostili su grupe učenika osnovnih i srednjih škola na radionicama „Djeca upoznaju medije” gdje su djeca i mladi izravno od medijskih profesionalaca učili kako funkcioniraju mediji i kako nastaju medijski sadržaji te se i sami okušali u pisanju vijesti, snimanju priloga ili javljanju u eter. Filmsko-obrazovni program, koji je Hrvatski audiovizualni centar (HAVC) organizirao u suradnji s Kino mrežom i uz stručnu potporu Hrvatskoga filmskog saveza, održavao se u ukupno 12 neovisnih hrvatskih kina, uključujući i Kino Urania u Osijeku, Kino Slatina u Slatini, Dvoranu Relković u Novoj Gradiški te Kino Hrvatski dom u Pakracu. U sklopu toga programa za osnovnoškolce i srednjoškolce prikazivalo se ukupno deset odabranih domaćih kratkometražnih filmova koje su pratili i metodički uručci kao pomoć kinoprikazivačima i nastavnicima za vođeni razgovor s učenicima nakon kinoprojekcije.
Ana DOKLER
Obrazovni materijali za odgojitelje i nastavnike

U okviru 2. Dana medijske pismenosti pripremljeni su brojni obrazovni materijali za odgojitelje i nastavnike za vođenje radionica, odnosno satova medijske pismenosti u vrtićima, osnovnim i srednjim školama kao i materijali za roditeljske sastanke na temu poticanja medijske pismenosti kod djece. Ti se materijali mogu u elektroničkom obliku preuzeti na portalu medijskapismenost.hr, a do sada su preuzeti više od 25 000 puta.
Možda ste propustili...