Ekonomija
BIVŠI OSJEČKI GRADONAČELNIK JE FINANCIJSKI DIREKTOR GODINE

Bubalo: Želimo da Pevec proda što više hrvatske robe
Objavljeno 17. svibnja, 2019.
Dobit Peveca u kratkom je vremenu porasla za 450 posto, iako provodimo konzervativnu računovodstvenu politiku, kaže Bubalo

Član uprave Peveca Krešimir Bubalo proglašen je u srijedu financijskim direktorom godine u Hrvatskoj. Ova nagrada, koju organizira i dodjeljuje konzultantsko-revizorska tvrtka Deloitte, dodijeljena mu je na konferenciji CFO 2019. - Leading Finance to the Future, održanoj u Zagrebu.

Više kriterija
Krešimir Bubalo u Pevecu je tri godine. Prije toga bio je saborski zastupnik, gradonačelnik Osijeka, osječko-baranjski župan. Karijeru je zapravo počeo u bankarskom sektoru radeći u Gradskoj banci i Hypo Alpe Adria banci, da bi prije odlaska na političke dužnosti bio voditelj podružnice Slavonske banke.

- Izuzetno mi je drago što sam dobio ovu nagradu. Naravno da sam ponosan. Već i samom činjenicom da sam nagradu dobio u konkurenciji financijskih direktora 17 moćnih kompanija. Posljedica je to ne samo moga rada nego i rada gotovo svih naših dvije tisuće zaposlenika. Svakako bih zahvalio predsjedniku uprave Peveca Jurici Lovrinčeviću koji me je kandidirao za ovu nagradu - kazao je Bubalo u četvrtak za Glas Slavonije.

Nekoliko je kriterija prema kojima je ocjenjivana uspješnost financijskih direktora. To su financijski pokazatelji kompanije, odgovornost osobe u kompaniji, kao i dosadašnji poslovi, odnosno odgovornosti koje je kandidat preuzimao. Bubalo je pojasnio kako se kod financijskih pokazatelja kompanije gleda EBITDA koju ostvaruje kompanija, koeficijent tekuće likvidnosti, koeficijent obrtaja i "drugi važniji financijski parametri koje smo posložili unutar kompanije".

- U kompaniji smo prije nekoliko godina detektirali oko 300 rizika i sektore ili procese koji su bili rizičniji označio sam crvenim, manje rizičnim žutom bojom, a zelenom one koji su odlični. Jasno je da u Pevecu želimo biti "zeleni". Mnogo smo radili na unaprjeđenju procesa i jačanju kompanije prevenirajući sve rizike, istovremeno razvijajući i nastup na tržištima. Dosta smo koristili moćne informatičke tehnologije koje rade analizu po svakom artiklu, segmentu. Uveli smo i nove alate preko naše loyalty kartice. S milijardu kuna ukupnog prihoda narasli smo na dvije milijarde, a dobit nam je u relativno kratkom vremenu porasla za 450 posto, iako provodimo konzervativnu računovodstvenu politiku. Na tome mogu zahvaliti upravi i nadzornom odboru Peveca koji su prihvatili da na takav način vodimo kompaniju - istaknuo je Bubalo.

Na upit o razlikama u vođenju financija u jednoj banci, županiji, gradu ili kompaniji, jer sve je to u svojoj karijeri prošao ili prolazi, Bubalo je podsjetio kako se na prvoj godini ekonomskog fakulteta uči da na sličan način na koji vodiš financije u obitelji - dakle savjesno i odgovorno, pojednostavljeno rečeno, možeš voditi kompaniju ili državu.

Mnogo radimo
- Naravno, kada gledamo poduzeće, ono predstavlja mikrocjelinu na koju utječe makrookruženje. Slično je kada govorim i o gradu ili županiji. Međutim, sve je stvar u odgovornosti i unaprjeđenja procesa, a to se može preslikati. Moraš imati strategiju, ciljeve, imati alate za provođenje i kontrolu procesa. Vrlo je bitno u tim procesima uvijek postavljati najprije pitanje zašto nešto radiš, a onda kako i na kraju s čim to radiš. Mnogo radimo u Pevecu. Recimo, bitni su rokovi i njihovo poštovanje, kao i ispunjavanje planova. Planovi ukazuju radiš li nešto dobro i treba ih stalno kontrolirati, predviđati različite situacije i pokušati steći monopol ili biti ispred konkurencije u nekom segmentu. U našoj branši natječemo se s kompanijama koje posluju i 150 godina - naglašava Bubalo.

Kaže kako mu je i osobna misija u kompaniji to da što više šlepera punih robama izađe iz Slavonije, da što više hrvatske robe Pevec proda preko svoje mreže i istodobno zadovolji kupce cijenom i kvalitetom te da naposljetku budu zadovoljni dioničari kompanije.

Igor Mikulić
Rast plaća i zadovoljni radnici
Vrlo je važno, naglašava Bubalo, da zadovoljni budu i zaposlenici kompanije. “O tome vodimo mnogo računa. Svake godine podizali smo plaće naših zaposlenika i planiramo novi rast i početkom sljedeće godine. Drago mi je da oni vide perspektivu naše kompanije, a s druge strane, drago mi je što mi kao uprava možemo na ovaj način pridonositi zapošljavanju naših ljudi i njihovu zadržavanju u Hrvatskoj. Da bismo zadovoljili ovo ‘sveto trojstvo’ - kupce, dioničare i zaposlenike - moramo biti doista efikasni i učinkoviti u svim segmentima”, zaključuje Bubalo.
Možda ste propustili...

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

POVRĆU LOŠA GODINA, SVE URANILO, KIŠE PREMALO

U plastenicima u travnju 40, zahladnjenje novi stres

Najčitanije iz rubrike