Mozaik
“ORIGINAL BY VUKOVAR” HIT I IZVAN HRVATSKE

Vesele “La Donne” nose se u Londonu, Dubaiju i Japanu
Objavljeno 11. svibnja, 2019.
Misao vodilja im je bila pozitivnost zbog bola nakon rata kao i više osmijeha

Trebalo je proći samo nekoliko mjeseci pa da vesela “La Donna” kolekcija - što su je izmaštale dvije nerazdvojne prijateljice, Darija i Jelena, “prošeta” ne samo Hrvatskom, od Vukovara do Dubrovnika, nego i Londonom, Dubaijem, Japanom.... k tome s oznakom “Original by Vukovar”, što cijeloj toj kreativnoj priči daje poseban pečat. Jer upravo je hrvatski grad na Dunavu mjesto u kojemu je (iz)rasla ideja, gdje je krenula realizacija i gdje, na kraju, i nastaju omiljeni “La Donna” proizvodi - majice, torbe, šalice, upaljači....

Potpuno je to, naime, vukovarski proizvod, što je bila i misao vodilja poslovnog pothvata Darije i Jelene - pozitivnost zbog bola što ga je ostavilo ratno stradanje i - više osmijeha na licima Vukovarki i Vukovaraca!

Žena kao simbol
A sve je počelo negdje prije obljetnice tragedije Vukovara 18. studenog prošle, 2018. godine, kada su Darija Matković Živković i Jelena Zera svoju ideju ispričale za “Glas Slavonije”. U tim teškim danima za Vukovar, njihova pozitivnost i emocije usmjerene ka gradu sretni(ji)h ljudi, odjeknula je u hrvatskoj javnosti.

- Uvijek smo obje razmišljale kako valja raditi nešto pozitivno umjesto stalnog okretanja prema ratu, mada je sve proživljeno 1991. uvijek s nama i tu prošlost ne smijemo i ne možemo zaboraviti. Vukovar jest obilježen stradanjem i tugom, ali to ne znači da se ne trebamo, svatko od nas, okrenuti kreiranju budućnosti. Vukovar je, na kraju, zaslužio bolje danas, bolje sutra - kazat će Jelena (37). U tom kontekstu i nastala je ideja o brendu iz Vukovara. Podlogu pak svakoj kreaciji iz “La Donna” kolekcije čine Darijine slike.

- Žene slikam cijeli život - kazat će Darija (46) inspirirana ženama iz svoje obitelji, svoga grada. Njezine su slike sada i “sišle sa zidova”, a sa svojim neobičnim linijama i šarenilom boja preslikane su na majice koje dobivaju i razigrana (pod)imena - Slavonka, Barokna kraljica, Cool štreberica, Disco baba... ili pak, La Babaroga, La Miss...

- Slika žene u našoj kolekciji nosi i simboliku jer žene Vukovara su u ratu 1991. bile majke i supruge koje su se brinule i strepjele, žrtve koje su trpjele zlostavljanja, žene su ratovale, i sve su to preživjele. Ali jednako tako i sve hrabre žene koje se bore sa svakodnevnicom, žene gospodarstvenice, samostalne žene, samohrane majke - reći će Darija i Jelena dok njihove “La Donne” nose brojne Vukovarke, mlađe i starije, mame i njihove djevojčice. Svoju “La Donnu” dobila je i predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović, poznata dizajnerica Matija Vujica, brojne influencerice, nose ju i političarke, poslovne žene... a kolekcija “Original by Vukovar” ima i svog muškog manekena, svestranog Marija Petrekovića.

Pozitiva iz Vukovara
Samo nekih šest mjeseci od početka priče, Darija i Jelena priznat će kako su i same ostale iznenađene nebrojenim pozitivnim reakcijama sa svih strana, a stalna zvonjava telefona i narudžbe “natjerale” su ih u ozbiljan posao. Lijepa strana “La Donna” priče jest i to da, nakon što su Darija i Jelena u posao s majicama i šalicama uključile isključivo vukovarske obrtnike, i njih su podržali Vukovarci, pa u nekolicini lokalnih ugostiteljskih objekata djelatnice poslužuju goste u “La Donna” majicama, dok se iz šalica s otisnutim slikama Darijinih žena uživa u toplim napitcima, čak i u nekim tvrtkama.

Njihovi proizvodi s oznakom “Made in Vukovar” i turistička promocija Vukovara dijelom su i gradske priče “Vrhunsko vukovarsko”, gdje se brendiraju lokalni proizvodi s oznakom kvalitete u svrhu i gospodarske promidžbe, pa se tako već sada “La Donne” mogu kupiti u dućanima i na Jadranu, kao i preko web shopa. Ideja, međutim, dvije Vukovarke imaju još pregršt.

- Želja nam je biti dostupne u većem broju gradova, ali imat ćemo i neke nove proizvode, poput ljetnih tunika, jer nas to i traže mnogi kojima se “La Donna” svidjela - otkriva Jelena.

Inače, Darija dolazi iz umjetničke obitelji i 20-ak je godina vlasnica frizerskog salona “MD” na Mitnici, a Jelena je vlasnica tvrtke “Alius” za poslovno savjetovanje. Obje su iskusile teret pakla Vukovara 1991.

Jelenin je otac ubijen na Ovčari, a Darija je strepjela za obitelj i oca, zapovjednika obrane Bogdanovaca. Iz svega su izišle pozitivne, sa željom da ostanu u svom Vukovaru i s porukom Vukovarcima da se “čuda događaju” i da ostanu, s pozitivnim mislima, u svom gradu, citirajući stih Siniše Glavaševića - “Grad, to ste vi”.

Sanja Butigan
“LA DONNA” I NA IZBORU ZA MISS HRVATSKE, ALI I NA OBUĆI I U TRGOVINAMA “BOROVA”
Slikovite majice Darije i Jelene doslovno “šetaju” cijelom Hrvatskom i Facebook-profil “La Donne” zatrpan je fotografijama žena koje ih nose iz raznih gradova RH, pa tako i inozemstva, a zanimljivost je da su njihove majice ovih dana obukle i kandidatkinje s istoka Slavonije za Miss Hrvatske. - U dogovorima smo da se naše La Miss majice nose i na samom izboru Miss Hrvatske - kazuju, a baš jučer dogovorile su suradnju s poznatim vukovarskim brendom, tvrtkom “Borovo”, pa će se “La Donna” majice moći kupiti i po njihovim trgovinama širom RH, a još zanimljiviji dio za ljubitelje domaćih modnih linija jest i podatak da će se od sljedeće kolekcije preslike Darijinih žena naći i na “Borovskim” hit-proizvodima - borosanama, borominama i startasicama.
Njihovi proizvodi s oznakom “Made in Vukovar” i turistička promocija Vukovara dijelom su i gradske priče “Vrhunsko vukovarsko”
Jelena Zera

“La Donna”

Želja nam je biti dostupne u većem broju gradova, ali imat ćemo i neke nove proizvode, poput ljetnih tunika, jer nas to i traže mnogi kojima se “La Donna” svidjela.
Možda ste propustili...

NAJPRODAVANIJI ALBUMI OVOG TJEDNA

Prvi Splitski festival, drugi Opća opasnost

SLJEDEĆE GODINE SLAVI JUBILEJ

Čak 17.000 fanova prijavilo se za Exit 2020.

ZAPREŠIĆ BOYSI OBJAVILI PJESMU POSVEĆENU NAVIJAČIMA

‘’Za ekipu’’ pjesma je u kojoj se svatko može prepoznati

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

“DNEVNIK DIANE BUDISAVLJEVIĆ” U PULI

Moramo se boriti protiv mržnje i isključivosti te imati snage biti ljudi

2

FANTASTIČNA KONCERTNA SEZONA U MAĐARSKOJ

Nastupit će Zaz, Iggy Pop, Roisin Murphy, Morcheeba...

3

25. SARAJEVO FILM FESTIVAL OBJAVIO PROGRAM

Za Srce Sarajeva natjecat će se 53 filma, od toga dva hrvatska dokumentarca