Autoglas
VOZILI SMO: CITROEN BERLINGO

Obiteljski automobil koji postaje - kombi
Objavljeno 23. travnja, 2019.
Za razliku od prethodne dvije generacije novi Citroen Berlingo je veći, no to ne znači da je izgubio na funkcionalnosti. Naprotiv!

S obzirom na to da smo se pošteno navozali i u prethodne dvije generacije, nešto više u tisuću prijeđenih kilometara u trećoj generaciji, spoznali smo zašto je Berlingo, uz model C3, Citroenov prodajni adut. Na višednevnom testu imali smo Citroen Berlingo BlueHDi 100 BVM Feel M, "velikog" dečka koji će naći svoje mjesto među hrvatskim kupcima. Definitivno.

U odnosu na dva prethodnika odmah se vidi kako je nova generacija Berlinga narasla, i to poprilično. Dobro je rekao jedan od kolega: "Kao da je danima bio u teretani, sve pršti od veličine i snage". Berlingo se pojavio 1996., a ova nova generacija nastavlja priču modela s originalnom, jednostavnom i funkcionalnom linijom karoserije. Novi je Berlingo poboljšan, dobio je suvremenost svojim dizajnom i udobnošću, pa ne treba sumnjati da će se prodaja tog kultnog modela i nakon prodanih 1,7 milijuna primjeraka nastaviti. Već na prvi pogled na unutrašnjost novog Berlinga vidi se da su dizajneri poradili na modularnosti i prostoru. Tu su tri neovisna i za uklanjanje jednostavna stražnja sjedala, ravna podnica do sklopivog sjedala suvozača, pa je moguć utovar predmeta duljine do 2,70 metara. Tu je i 100 litara dodatnog prtljažnog prostora. Zbog nove platforme, Berlingo treće generacije nudi 19 tehnologija za pomoć u vožnji i četiri tehnologije za povezivost.

Za obitelj i posao
Berlingo je s drugom generacijom putničkog i dostavnog vozila, lansiranih 2008., proizveden 2017. u više primjeraka nego ikad prije (više od 165.000). Berlingo danas ostaje najprodavaniji model Citroena iza C3. U Europi on je drugo najprodavanije vozilo za slobodno vrijeme i među tri najprodavanija u svom segmentu na tržištu lakih komercijalnih vozila. Proizvedeno je u više od 3,3 milijuna primjeraka od početka prodaje, 1996. U Hrvatskoj su od 1996. prodana 14.572 modela, od čega 7770 osobnih vozila.

Testni Berlingo BlueHDi 100 BVM Feel M idealna je kombinacija koja objedinjuje zahtjeve za obitelj i biznis. Izvana se odmah vidi da je riječ o Citroenu, tu ne možete pogriješiti, odmah upada u oči prepoznatljivi Airbump, kao kod C3 Aircrossa i drugih Citroenovih modela. Sprijeda se Berlingo ističe višim i kraćim poklopcem motora, prednjim krajem u skladu s identitetom Citroena s dvostrukim svjetlosnim potpisom i pomaknutim vjetrobranskim staklom koji nudi više prostora i svjetlosti.

Veličina se osjeti i prilikom otvaranja vrata, a pogotovo prilikom sjedanja za upravljač. Mjesta je pregršt, a osjećaj je kao da se nalazite za upravljačem kombija. Puni komfor u Berlingu imaju i osobe više od dva metra, koliko god da se usprave, neće glavom dirati krov Berlinga.

Komfor
I vozač i suvozač imaju fantastičnu preglednost zahvaljujući velikim staklenim površinama koje su poprilično udaljene od sjedala, a tu su i velika bočna i stražnja stakla koja propuštaju veliku količinu svjetlosti. Što se tiče pretinaca, možete birati gdje ćete ostaviti stvari - lijevo, desno, ispod upravljačke ploče, u krovu iznad vozača ili u središnjem krovu. Mogućnosti je mnogo, pa se može dogoditi i da zaboravite gdje se odložili, primjerice, etui za naočale! Prtljažnik Berlinga idealan je za prijevoz stvari. Iza petih se vrata nalazi prostor obujma 775 litara, a s obaranjem drugog reda sjedala on raste do respektabilnih 3000 litara, što je odličan podatak za male poduzetnike. Ne treba smetnuti s uma ni da je nosivost testnog Berlinga 700 kilograma.

Citroen Berlingo dugačak je 4403 milimetara, što je za 24 centimetara duže od prvog modela koji je svijet ugledao 1996. godine. Međuosovinski razmak uistinu je velik, iznosi 2785 mm.

Iako je konstantna vožnja iznosila više od 300 kilometara, kod vozača to nije izazvalo umor. Sjedi se komforno i za razliku od drugih osobnih automobila, ono je malo uzdignuto. Pogled na cestu ispred sebe je odličan, a kontrole na upravljaču te s desne strane na dohvat su ruke i sve je podređeno vozaču. Nova instrumentalna ploča sada ima ugrađen 3,5-inčni ekran u boji, dok je središnja konzola potpuno redizajnirana. Na vrhu je smješten 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir putem kojeg se upravlja svim funkcijama vozila, osim klimatizacijom koja u novom Berlingu može biti i dvozonska, kakva je ugrađena u testnom modelu. Zaslon je grafički dotjeran i uistinu brzih reakcija na dodir.

Milan Bugarić
ODLIČAN MOTOR I MALA POTROŠNJA
Testnog Berlinga, smješten ispod prednje “haube”, pokretao je 1,5-litreni turbodizelski motor koji isporučuje 102 konjske snage. Treba napomenuti kako ovaj motor dolazi s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Neki kažu da na autocesti fali šesta brzina, no ona na ovom Berlingu uistinu ne treba. Iako bez problema može pojuriti i brže od 130 kilometara na sat (maksimalno 171 km/h), to ovom vozilu ne treba. On nije sportaš, nego funkcionalan obiteljski automobil. Unatoč veličini i težini od 1400 kilograma, potrošnja goriva nije velika. Na testu je iznosila oko 6,5 litara. Treba naglasiti i kako pod opterećenjem od 250 Nm motor testnog Berlinga malo gubi dah, pogotovo na uzbrdicama (kakvih je u Slavoniji i Baranji malo!), no vlasnici će ga vrlo rijetko tjerati do krajnjih granica. Prema našem mišljenju, ovo je idealan dizelaš za Berlingo, a dokazao se i u drugim modelima PSA grupacije.
TESTNI MODEL S BOGATOM OPREMOM
Cijena testnog modela je poprilična - do registracije košta 205.655 kuna. Cijena je velika jer je riječ o modelu koji uistinu ima mnogo dodatne opreme, a bez njih dolazimo do činjenice da je početna cijena Berlinga s Feel opremom i istim motorom 164.764 kune. I više nego prihvatljivo. Cijenu je podigla 3D navigacija (3900 kn), Wild Green uređenje + XTR paket (7500 kn), Modutop panoramski stakleni krov s električnim sjenilom (7200 kn), Head up display (2500 kn), bežično punjenje mobitela (1000 kn), dodatno zatamnjena stražnja stakla i stražnje staklo na otvaranje (2200 kn) i još mnogo toga.