Novosti
POTROŠAČKA KOŠARICA NA RAZINI PROŠLOGODIŠNJE

U tri dana uoči Uskrsa građani će potrošiti više od dvije milijarde kuna
Objavljeno 15. travnja, 2019.

Uskrsni blagdani otvaraju turističku sezonu u Hrvatskoj i donose rast potrošnje, to je već tradicionalno razdoblje u kojem hrvatski građani nešto više troše, a cijene potrošačkih košarica na razini su prošlogodišnjih, priopćili su u nedjelju iz Hrvatske gospodarske komore.


Cijene potrošačkih košarica bit će na razini prošle godine, tako se skromnija procjenjuje na 550 kuna, srednja na tisuću, a bogatija na 1500 kuna. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su gotovo kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni, navodi HGK.


"Uskrsni blagdani već su tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja, očekujemo da će praktički obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Tomislava Ravlić.


Optimizam po pitanju potrošnje ulijevaju brojke prema kojima nam realni promet u trgovini na malo raste i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018. godine porastao za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Time je nastavljen uzlazni trend u trgovini na malo koji u kontinuitetu traje već 54 mjeseca.


"Na poboljšanje pouzdanja i kupovne moći potrošača u posljednjim su godinama utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća. Pozitivan utjecaj na potrošnju donijela su i povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa, kao i rekordna turistička sezona“, istaknula je Ravlić, dodavši da bi uz očekivanu dinamiku realnoga rasta razina maloprodajnoga prometa u 2019. godini bila veća (za 0,3 posto) u odnosu na razinu prometa iz 2008. godine, čime bi se nakon dugih 11 godina dosegla razina prometa u trgovini na malo iz 2008. godine.


"Važno je napomenuti da su i ovi uskrsni blagdani prilika da se na blagdanskom stolu nađe što više kvalitetnih domaćih proizvoda, jer podržavajući domaću proizvodnju jačamo vlastiti gospodarski ciklus", zaključila je Ravlić.
Zanimljivo je, a kako smo već pisali u Glasu Slavonije, kako je primjerice u Velikom trodnevlju, na Veliki četvrtak, Veliki petak i Veliku subotu, 13., 14. i 15. travnja 2017., prema podacima Porezne uprave i sustava fiskalizacije za sve djelatnosti fiskalizirano gotovo 22,5 milijuna računa te je tih dana u Hrvatskoj potrošeno čak 1,723 milijarde kuna. Potrošnja je lani bila veća nego 2017. godine, tako da se i ove godine može očekivati da bi građani u samo tri dana pred Uskrs mogli potrošiti više od dvije milijarde kuna.I.Mikulić
Najviše se troši na Veliki petak
Kada se pogledaju podaci Porezne uprave, o kojima smo pisali u našem listu, građani najviše kupuju na Veliki petak. Podaci iz 2017. godine pokazuju kako je samo tog dana fiskalizirano više od osam milijuna računa. U blagajne trgovaca i ugostitelja samo se tog dana slilo 626 milijuna kuna. Jasno je da na veliku potrošnju utječu i uskrsnice koje poslodavci isplaćuju svojim zaposlenicima. Građanima je dobro poznato da su u dane prije Uskrsa najveće gužve u trgovinama, ali i na cestama te da je pametno na vrijeme se pripremiti za blagdansko obilje, koliko god je smisao Uskrsa u duhovnosti i promicanju nematerijalnih vrijednosti, a ne kupnji.