Regija
USPJEŠNA SURADNJA S MAĐARIMA

U Mohaču porinut brod koji će turiste prevoziti do Hrvatske
Objavljeno 12. travnja, 2019.
Pri završetku je projekt "Bike & Boat"; za prijevoz Dunavom i Dravom posebno su zainteresirani cikloturisti
BELI MANASTIR



Jučerašnjim porinućem broda Mohacs I, održanim na lučkom dunavskom pristaništu u mađarskom gradu Mohaču, pred sam kraj stigao je projekt ‘‘Cross-border cooperation in multimodal tourism‘‘, akronima ‘‘Bike & Boat‘‘, sufinanciran sredstvima Europske unije iz programa INTERREG VA prekogranična suradnja Mađarska - Hrvatska.


Nositelju projekta, mađarskom Mohaču, partner je bio Beli Manastir.


- Riječ je o drugom prekograničnom projektu u suradnji ove dvije jedinice lokalne samouprave koje imaju dugu povijest suradnje - kažu u belomanastirskoj Gradskoj upravi, podsjećajući kako je Mohač jedan od gradova prijatelja s kojim imaju najbolju suradnju. Ističu kako su gradonačelnik Belog Manastira Tomislav Rob i gradonačelnik Mohača Szeko Jozsef još u srpnju 2017. godine potpisali Partnerski sporazum za provedbu ovog projekta.


- Nakon odobrenja provedba projekta počela je 1. rujna 2017. godine, a trajat će do 30. travnja ove godine. Ukupna mu je vrijednost 1,1 milijun eura, od čega se na belomanastirski dio projekta odnosi približno 476.000 eura, odnosno 3,5 milijuna kuna - objašnjavaju, naglašavajući kako su sredstva koja je ‘‘inkasirao‘‘ Beli Manastir utrošena na gradnju biciklističke staze u Osječkoj ulici, od župne crkve svetog Martina prema južnom izlazu iz grada, prema Osijeku, pa sve do beljske vinske ceste, u dužini od 3,3 kilometra. Dodaju kako je, također u sklopu projekta, označena 27 kilometara duga biciklistička staza prema Batini te kako je nedavno na novosagrađenoj stazi postavljena i opremljena stanica za popravak bicikala. Jedini baranjski grad završetak njegova dijela projekta obilježio je velikom međunarodnom biciklijadom ujesen prošle godine, koja je, ujedno, poslužila i kao svojevrsna promocija projekta te cikloturizma, sve značajnije grane kontinentalnog turizma u kojoj baranjske općine vide dio svoje budućnosti.


- Realizacijom ovog projekta spojen je "prsten" gradskih biciklističkih staza na europski koridor Eurovelo 6, čime se daje doprinos i turističkom razvoju regije. Važnost projekta ogleda se i u činjenici kako dnevno Osječkom ulicom, svojevrsnom međunarodnom žilom kucavicom Belog Manastira, prođe nekoliko stotina teških kamiona i dvostruko više osobnih automobila, pa nije potrebno isticati koliko ova pješačko-biciklistička staza znači za bicikliste i lokalno stanovništvo - zaključuju belomanastirski gradski oci. Nositelj projekta, prijateljski grad Mohač, sredstva osigurana kroz projekt utrošio je u gradnju jučer porinutog broda za dokolicu, kapaciteta 50 sjedećih mjesta, koji će Dunavom, od Mađarske do Hrvatske, prevoziti turiste i cikloturiste. Osim toga, sagrađeno je 500-tinjak metara biciklističke staze u Mohaču, označeno 650 metara staze u gradu i 24 kilometra staze spojene na Eurovelo 13.
Projektom će se isplanirati i staza u dužini od približno 5,6 kilometara prema državnoj granici s Republikom Hrvatskom. Brod za dokolicu Mohacs I jučer je plovio od mađarskog Mohača do Osijeka, gdje je pristao oko podneva. Pješačko-biciklistička staza sagrađena sredstvima iz projekta ‘‘Bike & Boat‘‘ samo je dio od 239,5 kilometara biciklističkih staza na području Osječko-baranjske županije.


Ivica Getto
Kroz županiju dva EuroVelo pravca
Kroz županiju prolaze dva EuroVelo pravca, a njihovu važnost ističu svi strateški dokumenti vezani uz biciklizam. Jedan je EuroVelo 6 Atlantik ‐ Crno more (u Hrvatskoj Dunavska ruta - granica Mađarske - Batina - Osijek - Vukovar - Ilok - granica Srbije), a drugi EuroVelo 13 Ruta željezne zavjese (Dravska ruta - granica Slovenije - Varaždin - Hlebine - Donji Miholjac - Mađarska). Treba spomenuti i Panonski put mira.
Najčitanije iz rubrike