Autoglas
TOYOTA COROLLA

Zbogom ostaj Aurisu, Corolla je sad zakon!
Objavljeno 2. travnja, 2019.
Od 1966. pa do danas proizvedeno ih je više od 46 milijuna, a najnoviju generaciju imali smo prigodu isprobati na Mallorci

Dok je dolaskom Aurisa naziv Corolla kroz dvije generacije bio rezerviran samo za limuzinu, to s novim modelom više nije slučaj. Naziv Auris otišao je u povijest, a Corolla je opet naziv za sve tri karoserijske verzije. A za Toyotu ovaj model ipak je nešto posebno. Naime, najprodavaniji automobil svih vremena svoj zvjezdani status dokazao je i u Hrvatskoj.

U novom izdanju Corolla je globalni automobil, što znači da će se uz male optičke, ili mehaničke izmjene, u jednakom izdanju nuditi na svim tržištima svijeta. A kako bi se u jednome udovoljilo svima, posla su imali i konstruktori i dizajneri. Jer, prije nekoliko godina predsjednik tvrtke Akio Toyoda poručio je inženjerima i razvojnim timovima, ali i obećao kupcima kako nema više dosadnih automobila.

Nema dizela
Platformu dijeli s najnovijom generacijom Priusa i C-HR. Osim sjajne vozne dinamike i poboljšane razine sigurnosti, nova platforma je i dizajnerima omogućila da svakom tipu karoserije daju vizualno prepoznatljiv i individualan izgled.

Nova Corolla je šira, ima dulji međuosovinski razmak, niže težište i kraće prevjese, što sve zajedno daje mnogo dinamičniji izgled nego kod prethodnika. Također, nova arhitektura omogućila je i bolju preglednost iznutra. Vjetrobransko staklo je veće, A nosač je pomaknut prema naprijed, dodano je malo bočno „leptir“ staklo, a retrovizor spušten na karoseriju, na vrata. Time je smanjen mrtvi kut, pogotovo kod bočnog skretanja i pred pješačkim prijelazom.

U novoj Corolli više nema dizela. Na raspolaganju su tri motora, jedan klasični turbobenzinski i dva hibridna, obujma 1,8 i 2,0 litara. Na testnim vožnjama hibridi su se pokazali sasvim pristojni i prema očekivanjima kako po pitanju performansi, tako i potrošnje. Bazni motor nismo imali priliku isprobati. Slabiji hibridni model nam je na 200 km dugoj dionici trošio 4,9, a snažniji između pet i 5,5 litara goriva.

Dašak luksuza
Dosadašnjim odlikama Toyote koje su bile kvaliteta, izdržljivost i isplativost, kod nove Corolle Toyota želi dodati još jednu notu, a to je dašak luksuza i premiuma. Tako su dizajn, materijali, ergonomija i sve ostalo vrhunski. Ploča s instrumentima je digitalna kod oba hibridna modela. Prostora naprijed ne manjka u svim smjerovima, ali straga će višim putnicima biti tijesno za koljena. No, ako vam je to pri vrhu liste prioriteta, stvar spašava limuzinska verzija koja je i ovaj put nešto drugačija.

Nova Corolla je u verzijama hatchback i karavan (Touring Sports) postavljena na istom podvozju. Međutim, limuzina ima nešto dulji međuosovinski razmak i dijeli elemente platforme s dosadašnjim Avensisom. Sedan će zamijeniti dva modela, dosadašnju Corollu i Avensis. Poziciju najvećeg modela u ponudi Toyote sada ima Camry koji je za europsko tržište predstavljen lani na pariškom autosalonu.

Toyota očekuje kako će 40 posto prodaje nositi verzija s pet vrata, a po 30 karavan i limuzina. Od toga je plan da 60 posto budu hibridni modeli. Kod nas je nova Corolla već stigla, a cijene su od 139.900 kn za bazni benzinski model, dok bazni hibridni model stoji od 175.900 kuna naviše.

Mato Pavličević
Bolji hibridni sklop
Riječ je o četvrtoj generaciji Toyotinog hibridnog pogona. On je tih, intuitivan, responzivan i samodostatan bez potrebe za punjenjem putem utičnice. Nudi niske troškove vlasništva te do 50 % potpuno električnu vožnju u uobičajenim gradskim relacijama. Kod 1,8-litrenog ipak se osjeti težina baterijskog bloka, tako da palac dižemo za jači, dvolitreni model. Motor 1.8 Hybrid isporučuje 122 konjske snage i 142 Nm + 72 KS i 163 Nm, dok motor 2.0 Hybrid isporučuje 180 KS i 190 Nm + 110 KS i 202 Nm
139.900

kuna je startna cijena za bazni benzinski model
175.900

kuna naviše je startna cijena za hibridni model
Nova Corolla je šira, ima dulji međuosovinski razmak, niže težište i kraće prevjese