Autoglas
CITROËN C3 SHINE PURETECH 110 S&S BVM6

Francuski je maneken dobio na snazi i brzini
Objavljeno 26. ožujka, 2019.
Testirani C3 jedan je od najboljih i najoriginalnijih auta u traženoj gradskoj klasi, uistinu djeluje mladenački i svježe

Iako dobro poznajemo odličan dizajn koji nam posljednjih godina donose stručnjaci Citroëna, svako malo se iznenadimo kada čujemo reakcije onih koji ga prvi put vide. Testni Citroën C3 Shine PureTech 110 S&S BVM6, koji smo imali na sedmodnevnom testu, toliko se dojmio dviju dama iz Osijeka da ga je jedna odlučila - kupiti! Naravno, ne ovaj testni.


Vizualni identitet otprve je dojmljiv, kombinacija karoserije crne perla metalik boje, crvenog krova, bočnih retrovizora i okvira za maglenke čine ovaj automobil uistinu atraktivnim. Eksperimetiranje s dizajnom potpuno je uspjelo. Iako će mnogi zbog bočne zaštite (airbumpova) povući paralelu s Cactusom, ovaj C3 definitivno ima ono nešto svoje. Jedan je od najboljih i najoriginalnijih modela u gradskoj klasi, djeluje mladenački i svježe.

Potpuni sklad

S prednje strane svjetla su u branicima, a LED dnevna svjetla postavljena su visoko. Sprijeda svjetlosni potpis u dvije razine naglašava pogled automobila i pojačava dojam visine poklopca motora. U donjem dijelu odbojnik pojačava percepciju prednjeg dijela i daje mu avanturistički duh. Obojeni umetci okružuju pak svjetla za maglu. Bočni dio sada uistinu djeluje snažno, a prepoznatljivi airbumpovi nisu samo grafički ukras nego i štite karoseriju C3. Obloga za zaštitu od ogrebotina sadržava zrak i ima ulogu štita, koji je otporan na sunce, vodu, starenje i ogrebotine. Štitnike airbumpa čine sedam zračnih kapsula na donjem dijelu vrata.


Prepoznatljivi vanjski dizajn Citroëna C3 nastavlja se u unutrašnjosti, gdje se odmah uočava da nema klasičnih rukohvata, nego su tu vezice u obliku traka, a dizajnerski se rad primjećuje i na sjedalima. U kabini vladaju puni i ugodni oblici, pročišćeni elementi, a taj se sklad vidi i na armaturnoj ploči. Sjedala u testiranom modelu uistinu su udobna, u jednom smo smjeru bez stajanja prešli više od 300 kilometara - gradskim ulicama, autocestom te lokalnim cestama. Na stražnjoj klupi ima mjesta za tri osobe, no manjih će problema (uglavnom s nogama) imati osobe više od 190 cm.
Snažan i tih

Prtljažni prostor nije velik, 300 litara, ali nudi prostora u razini klase, a kada se obori stražnja klupa, on raste na respektabilne 922 litre. Ipak, malo kome će C3 služiti kao kombi, on je prije svega osmišljen za ugodnu gradsku vožnju. Na prednjem dijelu pretinci su funkcionalni, pogotovo središnji pretinac. U prednjim vratima također se nalaze prostrani pretinci. U globalu, prostora za sitnice ima dovoljno.

Motorizacija nas je oduševila jer se pritiskom na papučicu gasa novi C3 u djeliću sekunde prilagođava željama vozača. Ako treba snažno će povući i izvući vozača iz, primjerice, problematičnog obilaženja. Upravljač ima dovoljan broj tipki da vozaču omogući sve što želi, a tu je i 6-stupanjski ručni mjenjač s odlično organiziranim prijenosnim omjerima. Ovaj benzinac u unutrašnjosti ne stvara buku, zbog akustički dobro izolirane kabine. Potrošnja na testu bila je nešto manja od šest litara. Cijena do registracije je 126.900 kuna, a osnovni model stoji 112.900 kuna.
Milan Bugarić
NE TREBA JURITI
Maksimalna brzina C3 na papiru je 193 km/h, no mi ju nismo iskušali. Do oko 140 km/h on prede, a sve iznad iziskuje napor za motor i, posljedično, veću buku, ali i potrošnju goriva. Ako ćemo iskreno, brzina do 140 km/h sasvim je dovoljna na autocesti, pa od Zagreba do Osijeka i obratno, treba nešto više od dva sata ugodne vožnje. U spremnik stane 45 litara benzina, što je dovoljno, ako se odmjerenije vozi, za više od 600 km puta. Što se tiče ubrzanja, od starta do "stotke" testiranom C3 trebalo je oko deset sekundi.
126.900

kuna cijana je testiranog modela s dodatnom opremom
300

litara obujam je prtljažnog prostora
Bočni dio djeluje snažno, a prepoznatljivi airbumpovi nisu samo grafički ukras nego i štite karoseriju C3