Objavljeno 19. ožujka, 2019.
Nova manifestacija, u organizaciji Grada Osijeka, pokazala se kao pun pogodak. U ulaznice su “planule” za samo dva sata
Grad Osijek, u suradnji s osječkim kulturnim institucijama (Hrvatsko narodno kazalište i Dječje kazalište Branka Mihaljevića) i stručnim vodstvom Odsjeka za kulturu, pokrenuo je u Osijeku novu međunarodnu kulturnu manifestaciju pod nazivom "Kazališni maraton". Riječ je o manifestaciji koja je osmišljena kako bi se obogatila kulturna ponuda Osijeka, posebice kroz dramske predstave.
Tako je brojna osječka publika u tri dana, za uistinu simboličnu cijenu karte od 10 kuna, mogla pogledati trinaest izvedbi deset predstava, žanrovski različitih i prilagođenih svakoj dobi u izvođenju osječkih i gostujućih kazališta iz Hrvatske i inozemstva. Pod vodstvom Odsjeka za kulturu Grada Osijeka publici su se predstavili: Narodno pozorište Subotica s komedijom "Ukroćena goropad", Kazalište Moruzgva i Gradsko kazalište - Scena "Gorica" s komedijom "OtpisaNE", riječko Gradsko kazalište lutaka s dječjom predstavom "Wanda Lavanda", zagrebački Teatar EXIT s dramom "Kako misliš mene nema?!", HNK Osijek s komedijama "Sumnjivo lice" i "Rihard III. Grbavi", Dječje kazalište Branka Mihaljevića s dječjim predstavama "Pale sam na svijetu" i "Tobija", produkcija Osječkog ljeta kulture 2018. s dramom "Konstelacije" te autorski projekt Antonia Gabelića i Tarika Filipovića, monokomedija "Ćiro."
Za djecu
S obzirom na organizacijski koncept, manifestaciju je moguće podijeliti na predstave za odrasle i djecu, a iz šarolikog kolopleta ponuđenog izdvojile su se tri predstave za djecu i četiri za odrasle.
Obnovljena osječka predstava "Tobija" duhovita je, topla, poučna i minuciozno promišljena predstava koja na najbolji mogući način, kroz interakciju s djecom i zabavne songove, donosi priču o važnosti prihvaćanja samog sebe. Glumačko/lutkarski dvojac Gordan Marijanović i Ivana Vukićević u cijelosti su iskoristili sve mogućnosti šarmantnih stolnih lutaka i pokazali zavidnu sinergiju scenske igre koja je plijenila pažnju djece, a na sličnom je tragu u didaktičnosti, glumačkoj vještini i vizualnoj dopadljivosti i svima poznata priča Jensa Sigsgaarda "Pale sam na svijetu" s Aretom Ćurković i Gordanom Marijanovićem u glavnim ulogama. "Wanda Lavanda" tematski je slična Tobiji i govori o prihvaćanju samog sebe kao drukčijeg, međutim redateljski i dramaturški je na puno slabijoj razini, iako je vizualno iznimno dopadljiva, a trojac Šarac, Špindel i Vicić lutkarsko/glumački nadoknađuju navedene propuste.
U djelu programa za odrasle nametnula se produkcija Osječkog ljeta kulture 2018. "Konstelacije", pomalo neobična duodrama, ljubavna priča koja se događa u preklapanjima multisvemira, okarakterizirana glumačkim bravurama Pakalović i Posavec-Tušeka, koji su plijenili pažnju publike dikcijom, scenskom energijom, emocijom i organskom glumom.
"OtpisaNE‘‘ predstavljaju laku i lepršavu komediju s natruhama društveno aktualne satire kroz stereotipove lokalpatriotskih karakteristika koja progovara o sudaru kultura kada kći Hrvojka kući dovodi izgubljenog sirijskog imigranta Hasana kako bi mu pomogla u potrazi za obitelji. Glumački ansambl izvrsno je predvodila Ecija Ojdanić, koja se još jednom potvrdila vrsnim scenskim izrazom, a Slavko Sobin uvjerljivo je i suptilno donio plahog stranca u nepoznatoj državi.
"Kako misliš mene nema?!" zagrebačkog Teatra EXIT već je gotovo kultna predstava s više stotina izvedbi koja je iz ispitnog materijala Filipa Juričića i Amara Bukvića prerasla u vrhunsku kazališnu poslasticu. Tijekom dva sata potpuno iskrene i svakidašnje životne priče, istodobno smiješne i tužne, upravo kao i život sam, dvojac Bukvić i Juričić vodili su osječku publiku na frenetični emocionalni rollercoaster, bezrezervno se dajući u svakom pojedinom trenutku, što je publika i znala nagraditi.
Posljednja izvedba u nizu, monokomedija "Ćiro", vrsna je mješavina fikcije i fakcije u kojoj je uvjerljivo portretiran lik Miroslava Blaževića, ali i bilo kojeg snalažljivog čovjeka iz naroda koji se, unatoč svim nedaćama, uspijeva probijati kroz život. Komedija je istovremeno komična, ali i dirljiva i ozbiljna, A Tarik Filipović je vrsno, nadahnuto i znalački u fizičkoj transformaciji, glasu i govoru osječkoj publici ponudio šećer na kraju kazališne manifestacije.
Gosti i domaći
Ostatak programa u koji pripadaju "Ukroćena goropad" u izvođenju glumaca Narodnog pozorišta Subotica, "Sumnjivo lice" i "Richard III. Grbavi" (osječkih glumaca Hrvatskog narodnog kazališta) okarakteriziran je redateljsko-dramaturškom nekonciznošću i proizvoljnostima te dijametralno suprotnim glumačkim kreacijama, međutim, na sreću publike, zahvaljujući individualnim glumačkim bravurama i ponekim humorističnim pogotkom i predstave u pitanju su kod publike prošle s ocjenom zadovoljavajuće, a sedam jačih predstava prema tri slabije i nije tako loš rezultat za bilo koju manifestaciju, posebice prvotnu u nizu.
Sve u svemu, nova kazališna manifestacija s početnim repertoarnim "dječjim bolestima", pokazala se kao pun pogodak, kvantitativno i kvalitativno pružajući širok žanrovski i tematski raspon te ne zaboravljajući pri tome ni one najmlađe. Svaki početak je težak, pa tako i ovaj, ali u najavi za budućnost proširivanje je ponude i većim brojem predstava i gostovanja i trajanjem te nagrađivanje najboljih predstava, a brojne posjetitelje, njih nešto manje od četiri tisuće, zasigurno će veseliti i najava noćnog izvođenja predstava.
Alen Biskupović
U HNK-u OSIJEK VIŠE OD 2000 GLEDATELJA
Sedam predstava na sceni HNK-a Osijek privuklo je više od 2000 gledatelja. Gotovo sve predstave imale su više od 300 posjetitelja, koliki je stvarni kapacitet kazališta, uključujući prvi red galerije. Gostujuće predstave potpuno su ispunile gledalište, uvijek je bilo prodanih više od 300 ulaznica. Najviše za “OtpisaNE” 332 i 302, “Ukroćena goropad” privukla je 326 i 256 (u subotu u 11 sati) gledatelja s plaćenim ulaznicama, a i Ćiro je imao 298 posjetitelja. Rasprodane su bile i domaće predstave - Sumnjivo lice (292), a Richard III. Grbavi imao je 86 posjetitelja, jer su svi posjetitelji na improviziranoj tribini na pozornici. D.Kć.
MNOGI MALIŠANI PRVI PUT U KAZALIŠTU
Šest predstava bilo je na sceni DK-a Branka Mihaljevića. Svih 240 mjesta bilo je gotovo uvijek popunjeno, bilo da su igrale predstave za djecu ili za odrasle, rekao je ravnatelj Ivica Lučić, zadovoljan izvedbama i brojem posjetitelja. Pohvalio je organizatore što su utemeljili novu kulturnu manifestaciju. Teško da bi mnogo djece moglo u Rijeci pogledati “Wandu Lavandu”, posebice što je to predstava za najmanju djecu, od kojih su neki prvi put bili u kazalištu, pa je bilo i smijeha i glasnog oduševljenja, ali i straha i plača zbog tame u gledalištu. Na dječjim predstavama sve su stolice bile popunjene, a djeca su često bila u krilu roditelja ili baka i djedova. D.Kć.
bez slobodne
STOLICE NA GOTOVO SVIM PREDSTAVAMA