Osijek
TEHNIČKA JEDINICA ODRŽAVANJA ČEPIN

Desetljeće brige o dionici autoceste Đakovo - Osijek
Objavljeno 15. ožujka, 2019.
- U slučaju prometne naši djelatnici prvi su na mjestu nezgode - kaže Mlinarević

Oni koji su skloniji pesimističnom razmišljanju govorit će kako je autocesta koja vodi do Osijeka, službeno i popularno zvana Slavonika, gotovo uvijek (polu)prazna. Ali sve da je to i tako - ta dionica nipošto nije neodržavana i zapuštena. Štoviše. Tehnička jedinica održavanja Čepin, kao sastavnica Hrvatskih autocesta, zadužena je za tehničko održavanje 39,99 kilometara autoceste na potezu od Đakova preko Osijeka do mosta Halasica u Baranji. Prošlog tjedna napunili su deset godina svoga osnutka, osnovani su naime 9. ožujka 2009. godine, a dionica Đakovo - Osijek puštena je u promet sljedećeg mjeseca,17. travnja.

No, priznaje Ivan Mlinarević, voditelj TJO-a Čepin, nisu imali vremena za posebno slavlje, naime još uvijek su u tijeku zimski uvjeti, za prošle dane bilo je najavljeno zahladnjenje uz padaline, pa su bili pod "pojačanim oprezom". No manje-više tijekom proteklog desetljeća, bez obzira na doba godine, tako izgleda njihova svakodnevna rutina.

- U našoj jedinici trenutno je zaposleno 37 djelatnika koji su ‘formacijski‘ podijeljeni u ophodarsku službu, elektroodržavanje i mehaničarsku radionicu. U našoj nadležnosti održavanja nalazi se deset objekata - mostova ukupne dužine 769 metara, četiri odmorišta ukupne površine 163 tisuće četvornih metara, dva čvora, centar za održavanje i kontrolu prometa te dvije naplatne postaje: Osijek (Josipovac) i Čepin - kazuje naš domaćin te dodaje kako odnedavno skrbe i za novi most preko Drave kod Petrijevaca. Naravno da ih je ovaj biser domaće mostogradnje osvojio na prvu. Mlinarević i njegovi suradnici, a među najbližima je Petar Lovrić, kao voditelj pravca autoceste, bili su među prvim sretnicima koji su imali priliku vidjeti kako izgleda most osvijetljen netom postavljenom dekorativnom rasvjetom.

Ono što je ondje još novo od posljednjeg posjeta "Glasove" ekipe je da je na dionici od naplatnih kućica Josipovac pa do kraja mosta iscrtana i horizontalna signalizacija te da se nastavno dobrano radi na gradnji mosta Halasica, a već se iza njega naziru i nosači sljedećeg nadvožnjaka.

No kako je to biti održavatelj autoceste?

- To znači da se s cestom živi svakodnevno, ophodarska služba je dežurna 24 sata svakiog dana. Osim uobičajenih pregleda stanja ceste, zaštinih i odbojnih ograda, znakova... na raspolaganju smo ako nekom od vozača treba pomoć na cesti. U slučaju prometne nezgode naši djelatnici prvi su na mjestu nezgode i dužni su osigurati to mjesto da ono ne bude uzrokom novih nezgoda - kazuje Mlinarević.

- Na Slavoniki, nije tajna, veći je kamionski promet od onog automobilskog. U prvih pet godina prometovanja nije bilo prevrtanja kamiona, a onda u vrlo kratkom roku, od samo dva tjedna pet ih se prevrnulo! Tko zna što je bio razlog tomu. U ovom razdoblju zabilježene su samo tri vožnje u kontrasmjeru, no svom srećom bez posljedica - dopunjava Lovrić.

No, naravno, kada se govori o održavanju ceste, većina će odmah asocijativno pomisliti na snježne uvjete.

- Znam da našim korisnicima neće puno značiti podatak kako za zimskog održavanja - čišćenje i uklanjanje snijega imamo površinu od 808 tisuća četvornih metara. No zbog snijega još ni jednom naša dionica nije bila zatvorena za promet, imali smo tek jednom situaciju da smo zbog količina napadalog snijega mogli imati otvoren samo jedan prometni trak. A vozači? Uvijek ima nezadovoljnih koji misle da cesta nije očišćena ako nije crna - kazuje Mlinarević.

Druga velika "disciplina" je i održavanje zelenih površina.

- U nadležnosti naše jedinice je i održavanje hortikulture, a to je vam je nešto više od 1500 ukrasnih stabala, 1100 komada ukrasnog bilja te 1400 kvadrata takozvanih tlopokrivača. Naši su ljudi osposobljeni i za ovu vrstu poslova - kazuje naš domaćin.

Slavonika, u ovom dijelu, ima još jednu tehničku posebnost - prolazi kroz vodnozaštitno područje, pa je duž nje postavljen zatvoreni sustav odvodnje u ukupnoj dužini od 16,8 kilometra. Što znači da u slučaju nezgoda neće doći do izlijevanja ulja i drugih tekućina u podzemlje uz autocestu, odnosno obližnja polja.

I podatak za kraj - za nadziranje prohodnosti i uporabnosti ove dionice autoceste potrebno je 4600 sati godišnje.

Dario Kuštro
održavanje
OPHODARSKA SLUŽBA je dežurna 24 SATA
Ivan Mlinarević

voditelj TJO Čepin

Naposljetku u poslove redovnog održavanja spadaju i sezonski pregledi, čišćenje i građevinsko održavanje objekata, kao i održavanje privremenih regulacija prometa, ukupno 4600 sati godišnje.
Možda ste propustili...

KONCERT TEEN ZBORA INSTITUTA POLIFONIJA

Pomozite im otputovati u Belgiju na natjecanje

NASTUPNI POSJET VELEPOSLANICE SLOVAČKE HANE KOVAČOVE

Želim povećati zanimanje za slovački jezik i kulturu

Najčitanije iz rubrike