Autoglas
AUDI Q3

Gabariti isti, ostalo je novo i drukčije
Objavljeno 5. ožujka, 2019.
Audi Q3 predstavlja napredak od svog prethodnika, a izgledom je inspiraciju povukao od bratskog velikana Q8. Zanimljiva kombinacija

Sjeli smo za upravljač novog Audi Q3 koji predstavlja znatan napredak od svog prethodnika, a izgledom inspiraciju vuče od bratskog velikana Q8. Ako ste zaljubljenik u automobile, onda ste sigurno nemali broj puta vidjeli kako neki automobil predstavljen kao novi donosi samo blagu nadogradnju prethodnog modela, bez velikih inovacija, bez znatnih promjena izgleda…Sve to s novim Audi Q3, koji smo imali prilike voziti, nećete doživjeti jer novi Q3 zaista je - novi, samo sličnih gabarita kao prethodni model, no sve drugo je – novo i drukčije. U moru modela koji predstavljaju blagu evoluciju, drago nam je sjesti u nešto revolucionarno u odnosu prema prethodnom modelu.

Audi Q3 provozali smo u izdanju 35 TDI quattro S line+. I dok ćemo se prvih oznaka dotaknuti nešto kasnije, posljednja oznaka S line+ sigurno će poznavateljima Audijevih modela značiti puno. Dakako, riječ je o želji svakog vozača Audijevih modela – S line opremi koja izgled automobila čini znatno agresivnijim, sportskim, boljim. Ono što je AMG izgled za Mercedes, M za BMW, to je S line za Audi. Audi Q3 već ionako izgleda odlično, no uz S line izgled je još i naglašeniji. Dizajn automobila slijedi trendove koji su postavili novi modeli. Sve je krenulo nekako s najnovijim Audijem A7, pa redom slične detalje pronalazimo i drugim modelima.

Tehnološka ofenziva
Unutrašnjost našeg testnog Audi Q3 35 TDI quattro S line+, poput njegove vanjštine, donosi brojne elemente koje smo vidjeli i kod drugih bratskih modela, ali u ponešto izmijenjenom obliku. Ispred vozača je poslovično za Audi unutrašnjost koja prema kvaliteti izrade, ali i ergonomiji i intuitivnosti, predstavlja sam vrh ponude u automobilima. Jasno, tako se nešto i očekuje od premium proizvođača. Danas se možda taj epitet premium primjenjuje prečesto i uz gotovo svaki automobil, no dovoljno je samo jednom sjesti u Audi i bit će vam jasno što je premium, a što je ‘‘wannabe premium‘‘. Detalj na upravljaču, osmerokutna maska rešetke hladnjaka, odnosno izgled maske, zanimljiv nam je detalj koji već gotovo 15-ak godina viđamo na Audi modelima. Klasičnih instrumenata nema. Naime, analogne pokazivače zamijenili su zasloni. Umjesto kazaljki, ispred vozača je zaslon, digitalna ploča ili, kao u našem slučaju, virtualni kokpit koji, kao i u slučaju s A1, dobivate u doplati za samo 1200 i nešto kuna. Zaslon je prilagodljiv i nudi mnoštvo mogućnosti i individualizacije. Centralni zaslon sličan je onomu u A1, odnosno A6, koji smo ne tako davno vozili. Glede nas, nudi najbolji osjećaj tipkanja po zaslonu, intuitivno korištenje, kao i naravno brojne mogućnosti. Istaknut ćemo navigaciju, naprednu multimediju, povezivanje s pametnim telefonom, kao i detaljnu kontrolu i namještanje vozila. Interijer nam se sviđa, sjedi se visoko, a vožnja noću ugodno je osvijetljena prilagodljivim osvjetljenjem interijera, koji možete mijenjati u cijelu paletu boja. U Q3 udobno će se smjestiti četvero odraslih, odnosno petero putnika, ako su na stražnjoj klupi djeca. Prtljažnik je kapaciteta 530 litara, a preklapanjem sjedala njegov prostor raste na više od 1500 litara.

TDI i quattro
Za kraj ostavljamo motorizaciju. Audi Q3 35 TDI quattro S line+ koji smo vozili, sukladno novim oznakama pokreće TDI motor brojčane oznake za snagu 35. Znalci će već povezati, a za sve koji to ne uspiju, ispod poklopca tog Q3 krije se dobro poznati 2,0-litreni TDI snage 150 KS. Ovaj motor svojevrsni je sveti gral i san naših vozača. Troši malo, povoljan je za održavanje, a vozi dobro. Kako je naš model imao quattro pogon na sve kotače, to znači da su vozne osobine bile još bolje, a s ovim pogonom Q3 spreman je i za otići izvan terena.

Svidio nam se Drive select izbornik načina ponašanja vozila, a zgodno je što vozilo pamti postavke. Tako, primjerice, ako vozite u ekomodu, on će uvijek ostati aktivan. Usput na izbor vam je čak pet različitih načina, od kojih je jedan za offroad. Za kraj ostavljamo cijenu. Ona za Audi Q3 35 TDI quattro S line+ iznosi 385.000 kuna. Za neke puno, no premium nikada nije bio za sve. Za nas, fer ponuda jer Audi Q3 35 TDI quattro S line+ nudi puno toga, a jasno to ima i svoju cijenu.

Marin Režić
LJEPOTA JE U OKU PROMATRAČA
Prednja maska izraženog je osmerokutnog izgleda, a svjetla donose isprekidane linije. Kad smo kod njih, ona su izvedena u LED tehnici, a donose i podršku za takozvani MATRIX način rada, u kojemu se pojedini segmenti pale i gase kako bi uvijek imali najbolju osvijetljenost. Veliki usisnici zraka, kao i oštre dinamične linije, naglašavaju tu S line sportsku notu. Bok je skladan, a opet zahvaljujući S line dodatcima djeluje dinamično i sportski. Posebno atraktivni su aluminijski naplatci lijepog izgleda. Stražnji kraj završetak je dizajna koji ‘’pogađa u sridu’’. Ponovo imamo svjetla u LED tehnici te prepoznatljiv uzorak s isprekidanim linijama. Difuzor samo dodatno podiže atraktivnost, kao i maleni spojler na vrhu. Ljepota je u oku promatrača, no s novim Q3 malo tko će ostati ravnodušan. Nama se sviđa. Zapravo, kome se to novi Audi ne sviđa? Sigurno je malo takvih.
Na cesti je novi Audi Q3 sada skladniji
Q3 je sada duži za 10 centimetara (4,48 metra), širi za dva (1,85 m), ali je i “mrvu” niži, za pola centimetra (1,58 m). Postavljen je na poznatu modularnu platformu iz serije MQB osovinskog razmaka većeg za osam centimetara (2,68 m) i na cesti je zato skladniji nego što je prije bio. Novo podvozje, s većim osovinskim razmakom i širim tragom kotača, uz novo fino prilagođavanje rada ovjesa ostavilo je traga i na boljem ležanju i okretnosti te rafiniranijem osjećaju za upravljačem. Naginjanje u jačem ulasku u zavoj svedeno je gotovo na razinu klasičnog kompakta, što je uistinu odlično.