Autoglas
PROBLEMI ZA MERCEDES

Novi testovi pokazali su veću emisiju štetnih plinova
Objavljeno 19. veljače, 2019.

Postroženi testovi pokazali su znatno veću emisiju štetnih plinova iz Mercedes-Benzovih automobila u 2018. godini te su u krovnoj kompaniji Daimler najavili agresivniji razvoj električnih i hibridnih modela automobila.

Europski regulatori prisilili su automobilsku industriju da drastično smanji emisije stakleničkih plinova kako bi se ublažilo globalno zatopljenje, uključujući 40-postotno smanjenje emisije ugljičnog dioksida u razdoblju od 2007. do 2021. godine. Potom ih je skandal s Volkswagenovim krivotvorenjem podataka o ispušnim plinovima iz 2015. godine potaknuo da postrože i metode testiranja kako bi odražavale stvarne uvjete vožnje. Rezultat je bio skok prosječne vrijednosti emisija u cijeloj automobilskoj industriji. Zbog novih testova, ali i promjene ukusa kupaca i njihova okretanja težim sportskim terencima (SUV), prosječna je emisija Mercedesovih i Smartovih putničkih automobila porasla za sedam posto u 2018. godini, na 134 grama CO2 po kilometru u 2018. godini.

To otežava snižavanje prosječne emisije na ciljanih 105 grama CO2 po kilometru do 2021. godine. "Rezultat će biti još intenzivnija elektrifikacija", izjavio je potpredsjednik eDrive razvoja u Mercedes-Benz Carsu Jochen Hermann. Do iduće godine Mercedes-Benz Cars povećat će broj hibridnih i električnih modela na 20, s pet modela u 2018. godini. Do 2025. godine 40 posto putničkih automobila bit će električni ili hibridni automobili, priopćili su iz Daimlera. "Očekujemo da ćemo ispuniti zacrtani cilj", rekao je glasnogovornik u osvrtu na predviđanja za 2021. godinu. Europski zakonodavci odlučili su u prosincu smanjiti emisiju plinova u razdoblju od 2021. do 2030. za dodatnih 37,5 posto.

Nakon famoznog, strožeg, WLTP postupka koji je prošle godine u rujnu naslijedio do tada puno blaži NEDC, od 1. rujna 2019. izračun tvorničkih emisija sastojat će se od laboratorijskih i mjerenja napravljenih tijekom stvarne vožnje prema RDE (Real Driving Emissions) postupku. Preko posebnih uređaja (čija vrijednost iznosi oko 200.000 eura) u okviru RDE postupka mjere se emisije štetnih sastojaka ispušnih plinova kao što su dušikovi oksidi (NOx) i čestice u ispuhu (PM – Particulate Matter) tijekom vožnje javnim prometnicama. Automobilski divovi itekako se pribojavaju tog novog postupka jer bi loš rezultat mogao utjecati na prodaju.

Milan Bugarić/Hina