Mozaik
HRVATSKE KOPRODUKCIJE NA BERLINALEU

Prikazani filmovi “Šavovi” i “Bog postoji, njeno ime je Petrunija”
Objavljeno 15. veljače, 2019.
Riječ je o manjinskim koprodukcijama, čiji je hrvatski koproducent Spiritus movens

Dvije manjinske koprodukcije, čiji je hrvatski koproducent Spiritus movens, prikazane su na ovogodišnjem Berlinskom filmskom festivalu. Radi se o filmovima "Bog postoji, njeno ime je Petrunija", redateljice Teone Strugar Mitevske, u sklopu glavnog natjecateljskog programa, i "Šavovi", u režiji Miroslava Terzića, koji je prikazan u programu Panorama.

- Ovacije kojima je popraćeno prikazivanje oba filma, sjajne kritike i fenomenalne reakcije struke pokazale su da je HAVC, uz pomoć svog umjetničkog savjetnika Marka Njegića, sjajno i pravodobno reagirao kada se uključio u sufinanciranje filmova pred kojima je sjajna budućnost, i u smislu velikih i važnih festivalskih nagrada i u iznimnoj društvenoj važnosti - rekao je ravnatelj HAVC-a Daniel Rafaelić.

Bacanje drvenog križa
Dugometražni igrani film "Bog postoji, njeno ime je Petrunija", makedonske redateljice Teone Strugar Mitevske, nastao je u makedonsko-belgijsko-slovensko-hrvatsko-francuskoj koprodukciji, a osim hrvatske koproducentice filma Zdenke Gold (Spiritus movens) svečanoj premijeri nazočili su art director Željka Burić, snimatelj zvuka Hrvoje Petek, casting direktorica Marina Redžepović te glumci Ljiljana Bogojević i Mario Knezović, izvijestio je HAVC o projekcijama održanima u nedjelju i ponedjeljak.

Radnja filma odvija se u gradu Štipu u istočnoj Makedoniji, gdje svakog siječnja lokalni svećenik u rijeku baci drveni križ koji izranjaju stotine muškaraca. Onoga tko ga izroni pratit će sreća i uspjeh. Ovaj put za križem je zaronila i jedna djevojka, Petrunija, koja ga uspijeva ugrabiti prije drugih. Njezini suparnici su, naravno, bijesni...

Dugometražni igrani film "Šavovi", srpskog redatelja Miroslava Terzića, nastao je u srpsko-slovensko-hrvatsko-bosanskoj koprodukciji, a bavi se temom tek rođenih beba nestalih iz bolnica u Beogradu, koje su godinama, prema svjedočenju stotina roditelja, proglašavane mrtvima, a zapravo prodavane na usvajanje. Scenarij za film inspiriran je svjedočenjem jedne od majki koja vjeruje da joj je dijete oteto i koja nakon godina na sudovima vjeruje da je konačno pronašla svog nestalog sina.

Ovacije publike
- Obje premijere prošle su izvrsno. Publika je fantastično prihvatila oba filma uz ovacije na nogama. Jako sam sretna i ponosna na ekipe oba filma, a pogotovo na naše glumce i filmske djelatnike koji su sudjelovali u stvaranju ovih malih remekdjela - izjavila je hrvatska koproducentica obaju filmova Zdenka Gold. Scenarij potpisuje Elma Tataragić, direktor fotografije je Damjan Radovanović, montažerka Milena Z. Petrović, a autorica glazbe Aleksandra Kovač.

Ovogodišnje 69. izdanje Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu održava se sve do nedjelje, 17. veljače. Glavni natjecateljski program najbolje uratke nagrađuje Zlatnim i Srebrnim medvjedima, a Panorama je program Berlinalea posvećen novim filmovima etabliranih redatelja, debitantskim filmovima i otkrićima te filmovima s jakim autorskim vizijama. Filmovi prikazani u tom programu konkuriraju za osam prestižnih nagrada, od kojih je najvažnija Panorama Audience Award – nagrada koju dodjeljuje više od 20.000 posjetitelja Berlinalea.

Hina
premijere
PROŠLE IZVRSNO UZ SJAJNE KRITIKE