Novosti
UČENICI VOLE UČITI UZ TABLETE

Svakoj učionici pametna ploča, a nastavniku laptop
Objavljeno 12. veljače, 2019.
Namjera evaluacije bila je dobiti uvid u učenje uz podršku tehnologije s naglaskom na to kako se ona koristi u “Školi za život”

Gotovo 70 % svih učionica u hrvatskim školama opremljeno je projektorom, a 15 % pametnim pločama ili interaktivnim ekranima. Čak 94 % učenika uključenih u eksperimentalni program "Škola za život" posjeduje pametni telefon, a 92 % ih kod kuće ima računalo. Tri od četiri učenika vole na nastavi učiti uz tablete i računala. Pokazali su to rezultati analize opremljenosti učionica za digitalnu nastavu, koju je Ministarstvo znanosti i obrazovanja provelo u svim osnovnim i srednjim školama - 1359 matičnih i 1209 područnih, odnosno 22.079 učionica. Pokazalo se i da su područne škole slabije opremljene.

Namjera je bila dobiti uvid u učenje uz podršku tehnologije s naglaskom na to kako se tehnologija koristiti za učenje u 74 škole uključene u "Školu za život". Cilj je, kažu u Ministarstvu, da svaka učionica ima projektor, pametnu ploču ili interaktivni ekran, a svaki nastavnik svoje prijenosno računalo. U sklopu istraživanja provedenih u školama u programu "Škola za život" učenike 5. i 7. razreda osnovnih te 1. razreda srednjih škola, njih oko 4000, pitalo se imaju li na raspolaganju određenu informatičku opremu kojom se mogu koristiti za pristup digitalnim sadržajima, internetu općenito te za komunikaciju.

- Analiza odgovora učenika 5. i 7. razreda osnovnih škola i 1. razreda srednjih škola uključenih u eksperimentalni program "Škola za život" pokazuje da velika većina učenika ima na raspolaganju stolno ili prijenosno računalo i pametni telefon. Dva od tri učenika na nastavi imaju priliku učiti tako da se upotrebom multimedijskih elementa koriste i računalom ili tabletom. Nadalje, tri od četiri učenika vole kada se u školi uči tako da se upotrebljavaju računala ili drugi elektronički uređaji. Velika većina učenika (87 %) s lakoćom se služi elektroničkim uređajima te se koristi internetom za traženje podataka i učenje (88 %). Nadalje, većina učenika (69 %) služi se računalom ili tabletom prilikom učenja i pisanja domaće zadaće. Analiza upotrebe tableta prema izvještaju sustava Mobile device management (MDM) pokazuje kako se u 77 % škola uključenih u eksperimentalni program "Škola za život" prosječno koristi više od 80 % tableta (razdoblje studeni - siječanj). Škole je važno opremiti potrebnim uređajima kako bi se organizirala školska zbirka opreme te omogućilo korištenje tableta svim učenicima i učiteljima, ističe se u analizi, s napomenom kako je nužno bar za učenike koji nemaju svoju opremu osigurati tablet za pristup digitalnim sadržajima i internetu.

Jasenka Pejaković
OSTAVITI MOGUĆNOST IZBORA
Analiza pokazuje da se u eksperimentalnim školama digitalni sadržaji i udžbenici koriste na nastavi i da ih učenici koriste kod kuće te kako većina voli takav način učenja i poučavanja. “Opravdano je stoga poticati korištenje digitalnih materijala u učenju i poučavanju, ali treba uzeti u obzir da ipak postoje učenici i nastavnici koji nisu posebno motivirani za učenje s pomoću tehnologije i treba im ostaviti mogućnost izbora materijala i pristupa koji im najbolje odgovaraju”, zaključak je provedene analize.
Možda ste propustili...