Autoglas
REDIZAJN MERCEDESOVA VANA

V-klasa: Make-up i novo srce raskošnog kombija
Objavljeno 12. veljače, 2019.
Što se tiče vanjštine, riječ je o ušminkavanju, a najveće i one najvažnije promjene su ispod poklopca motora

Od predstavljanja 2014. godine V-klasa zbraja sjajne prodajne brojke, do danas ih je prodano oko 209.000, a prošle godine srušila je prodajni rekord s 64.000 prodanih jedinica. Ovaj van je globalno popularan, a posebnu poziciju ima na velikim azijskim tržištima poput Japana i Kine. Sada je Daimler predstavio osvježen model. Najvažnije stavke koje će unijeti svježinu u ponudu su redizajnirani prednji dio vozila te uvođenje novog 4-cilindričnog turbodizelskog motora OM 654. Novost je 9-stupanjski automatski mjenjač, dok su sustavi pomoći dopunjeni onim najnovijim. U prezentacijskoj dvorani dočekale su nas tri V-klase. Točnije četiri, ali četvrta je bila pokrivena plahtom i pokazana tek kad su nam svima bile postavljene zaštitne naljepnice na kamere mobitela. Riječ je o električnom modelu EQV koji će službeno pokazati početkom ožujka na automobilskom salonu u Ženevi.

Sigurnost
Što se tiče redizajna, radikalnih promjena nije bilo. Novi je branik s većim i širim otvorima za zrak, koji ujedno automobilu daje širi i stabilniji izgled na cesti. Prednja maska u osnovnim verzijama nije dirana, tako da je Mercedesova zvijezda i dalje postavljena u njezinu sredinu i vizualno učvršćena s dvije srebrne prečke. Za one koji traže nešto više, tu su linije opreme Avantgarde, Exclusive te AMG Line. Potonji je ujedno i vizualno najdojmljiviji. Najuočljiviji su novi ventilacijski otvori s izgledom turbine, kao i novi dizajn instrumentne ploče. Nove su boje presvlaka i opreme, dok su posebno efektni ukrasni elementi s izgledom dvostruke trake, koji se koriste na prednjoj ploči i bočnim oblogama.

Funkcija Active Brake Assist može, ovisno o situaciji, smanjiti težinu sudara ili čak i spriječiti da do njega uopće dođe. Nova funkcija Highbeam Assist Plus omogućuje vožnju sa stalno upaljenim dugim svjetlima, a kratka se pale samo ako to zahtijeva određena situacija.

Motorizacija
Motorizacija je potpuno nova, riječ je o modernom 4-cilindričnom turbodizelu oznake OM 654. Ta nova generacija motora još je više učinkovita i čista (udovoljava normi Euro 6d-TEMP) i nudi poboljšane značajke po pitanju vibracija i buke. Unutar kabine je ugodno tiho, a smanjene su i vibracije. Upravo te dvije stavke bile su najčešća zamjerka prethodnom, 2,2-litrenom motoru. Dostupan je u dvije izvedbe, V 250 d sa 140 kW (190 KS) i okretnim momentom od 440 Nm. Snažniji model, V 300 d, razvija snagu od 176 kW (239 KS) i moment od 500 Nm. U fazi ubrzavanja, V 300 d može nakratko isporučiti dodatnih 30 Nm okretnog momenta ("overtorque"). Do "stotke" ubrzava za 7,9 sekundi te potegne do brzine od 220 km/h. Uz oba motora standardno se umjesto 7-stupanjskog, sada isporučuje automatski mjenjač 9G-TRONIC. Vozaču je na raspolaganju prekidač Dynamic Select kojim bira program vožnje "Comfort" ili "Sport", te kojim utječe na algoritam promjene stupnjeva.

Osim toga, način rada "M" omogućuje ručnu promjenu stupnjeva preko polugica postavljenih iza upravljača. Osim standardnog pogona na stražnje kotače, u ponudi je i integralni pogon 4Matic. U Hrvatsku obnovljena V-klasa stiže tijekom svibnja ove godine.

Iz Sindelfingena: Mato Pavličević
Redizajn i za kamper
Na obitelj kompaktnih kampera Marco Polo, a koja se bazira na V-klasi, također je preslikan cijeli niz značajki ovog facelifta. Modeli Marco Polo i Marco Polo Horizon imaju novi dizajn prednjeg dijela, nove boje karoserije i aluminijske kotače te nove ventilacijske otvore i presvlake. Tu je i novi dizelski motor od 239 KS. Horizon ima fleksibilan raspored sjedišta koja se mogu preklopiti ili ukloniti. Spavanje omogućuje ležaj koji se može proširiti do dimenzija 1,93 x 1,35 m (za do tri osobe) i krovni ležaj za dvije osobe.
209

Tisuća Mercedesa V-klase prodano je od 2014. godine
9

stupnjeva prijenosa ima mjenjač u redizajniranoj V-klasi
Električni model V-klase bit će predstavljen u ožujku na sajmu u Ženevi
Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku