Regija
ODVOZ OTPADA U STAMBENIM ZGRADAMA

Tvrde da plaćaju veće račune od planiranog
Objavljeno 11. veljače, 2019.
Dana 1. studenoga 2018. stupila je na snagu nova odluka o načinu zbrinjavanja otpada na području grada Belog Manastira
BELI MANASTIR



Ne mire se u gradskoj oporbi s organizacijom odvoza otpada, posebice onoga iz kontejera u višestambenim zgradama.


Kako stoji u priopćenju za javnost GO SDP-a, koje potpisuje njegov predsjednik Marko Bogatić, od 1. studenoga prošle godine stupila je na snagu nova odluka o načinu zbrinjavanja otpada na području grada Belog Manastira, koja nalaže plaćanje odvoza otpada po litri volumena pomnoženo s brojem odvoza.


- Primjerice, jedan ulaz na Trgu slobode s 12 stanova ima zadužen kontenjer od 1100 litara, a svaki stanar dobio je račun kao da plaća 120 litara, što čini 1440 litara - objašnjava Bogatić dodajući kako na taj način proizlazi da je svatko planirani iznos preplatio za desetak kuna, čemu treba dodati kako isti kontejner koriste i poslovni subjekti, što znači da su stanari još više zakinuti.


- U više navrata upozoravali smo i na činjenicu kako sugrađani nisu dovoljno informirani o novom sustavu odvoza otpada, tako da danas velik broj korisnika plaća veće račune nego što bi trebao, što se jasno da iščitati u odluci - tvrdi Bogatić pozivajući građane koji žive u višestambenim zgradama da provjere volumene koje imaju na raspolaganju te da preko svojih predstavnika stanara ugovore korekcije računa. Vlasnike obiteljskih domova pak obavještava da postoji opcija kanti od 80 litara, čime bi im račun bio manji za desetak kuna. Damir Paulić, direktor Baranjske čistoće, kaže kako je često prozivanje njegove tvrtke od strane oporbe u Gradskom vijeću potpuno neosnovano, što može potkrijepiti dobrim rezultatima.


- Tvrdnja kako bi stanovnici u zajedničkim objektima trebali platiti manju cijenu, odnosno kako plaćaju više račune, rezultat je nerazumijevanja problematike te prenošenje krivnje i odgovornosti na tvrtku za postupanje koje je odgovornost stanara. Naime, navedeni kontejneri neadekvatno su zbrinuti, bez nadzora i kontrole korištenja i uglavnom su u neredu i pretrpani otpadom - priča Paulić nastavljajući kako, bez obzira na često bacanje otpada pokraj samih kontejnera, Baranjska čistoća pokupi sav prekomjeran otpad i nikada ga dodatno ne zaračunava kao prekomjeran otpad.
- Upravo je zato Baranjska čistoća ovim korisnicima osigurala jednaku cijenu usluge gospodarenja otpadom kao i ostalim korisnicima, kako se ne bi dogodio nekontroliran porast cijene ove usluge kao u nekim gradovima u našoj okolici. Nekontrolirano odlaganje otpada u zgradama, dovoz s različitih lokacija jer nije zapriječen pristup i slično podigli bi cijenu svim stanarima - naglašava Paulić. Poziva korisnike da se obrate upravi Baranjske čistoće kako bi se našlo odgovarajuće rješenje, protiveći se svaljivanju krivnje na drugoga, bez vlastite odgovornosti i angažmana.


Ivica Getto
Spremni svakome osigurati spremnike
Paulić ističe kako je ovakav način privremen, dok se ne steknu uvjeti propisani odlukom. Tvrdi kako predstavnik stanara mora utvrditi činjenice i obveze za zgradu te je obvezan podnijeti zahtjev za sklapanje ugovora, što do sada nije učinjeno. Predstavnik stanara nije ispunio obvezu podnošenja zahtjeva za nabavu dodatnog kontejnera ili ugovaranje učestalijeg odvoza radi osiguravanja dovoljnog kapaciteta, uz pokrivanje troškova. Tvrtka je spremna svakome osigurati besplatno spremnik od 120 litara, ali tada svaki stanar za njega odgovara.
Damir Paulić, direktor tvrtke Baranjska čistoća

Tvrdnja kako bi stanovnici u zajedničkim objektima trebali platiti manju cijenu, odnosno kako plaćaju više račune, rezultat je nerazumijevanja problematike te prenošenje krivnje na tvrtku
Najčitanije iz rubrike