Crna kronika
MLADIĆ SMRTNO STRADAO ZBOG BRZINE

Četvero poginulih kod “ukletog” podvožnjaka
Objavljeno 5. veljače, 2019.
Automobil je sletio s ceste, prešao nogostup i udario u temelj podvožnjaka
OSIJEK

David J. (21) iz Osijeka smrtno je stradao u prometnoj nesreći koja se dogodila u nedjelju oko 17.30 na osječkoj južnoj obilaznici kod podvožnjaka prema Sarvašu. On je četvrta žrtva koja je ondje izgubila život u posljednjih devet godina.

Policija je očevidom utvrdila da je mladi vozač, dolaskom do podvožnjaka u blizini raskrižja s prilaznom cestom za Nemetin, zbog neprilagođene brzine izgubio nadzor nad vozilom, sletio s kolnika, udario u povišeni betonski rubnjak, prešao preko nogostupa i udario u metalne nosače, a potom je preko travnate kosine prednjim dijelom vozila udario u betonski temelj podvožnjaka. Od zadobivenih ozljeda 21-godišnji vozač je na mjestu nesreće preminuo. U vremenu od 18.04 do 21.42 promet državnom cestom bio je zatvoren zbog obavljanja očevida.

Na mjesto nesreće pozvani su vatrogasci. Operativno dežurstvo Javne profesionalne vatrogasne postrojbe Osijek poziv u pomoć dobilo je u 17.37. Na intervenciju je upućeno osam vatrogasaca s dva vozila.

- Dolaskom na mjesto intervencije zatekli smo automobil zabijen u podvožnjak. U automobilu se na mjestu vozača nalazila muška osoba. Automobil smo kranom s tehničkog vozila odmaknuli od betonskog podvožnjaka te oslobodili vozača s pomoću hidrauličnog alata. Djelatnicima Hitne medicinske pomoći pomogli smo iz vozila izvaditi vozača - doznajemo od osječkih profesionalnih vatrogasaca. Mladić je četvrta žrtva osječko-baranjskih cesta od početka ove godine.

"Uklet" ili ne?
Podvožnjak gdje je 21-godišnjak poginuo građani su počeli zvati "ukletim" jer je ondje poginulo četvero ljudi, troje 2011. godine i sada mladi Osječanin. No iz policije kažu da se, osim ovih prometnih nesreća s najtragičnijim posljedicama, u međuvremenu još samo 2017. godine ondje dogodila jedna prometna nesreća s materijalnom štetom, odnosno dva kamiona "sudarila" su se tzv. retrovizorima. Drugih nesreća nije bilo.

Prometni stručnjak Dražen Jeđud također kaže da se ondje događaju prometne nesreće kojima su posljedice u nerazmjeru s brojem nesreća, odnosno kada se neka i dogodi - obično je fatalna.

- Koliko sam upoznat, Hrvatske ceste napravile su vještačenje kolnika na toj dionici i nisu utvrdile nikakve tehničke nepravilnosti. Osobno nisam imao uvid u to vještačenje, ali nema razloga da se u njega ne vjeruje. Činjenica je da ondje vozači voze brzo i ima i jedan zavoj pa podvožnjak, gdje se može u zimskim mjesecima nakuplajti voda i vlaga i može doći do zamrzavanja, tako da je to uvijek opasno mjesto. Sam podvožnjak je psihološki dosta nezgodan za vozače jer dolaze u optičko suženje, odnosno ne radi se o suženju ceste, nego se tako čini zbog nosive konstrukcije podvožnjaka, i to također može djelovati na vozače. Mislim da tamo ima i pojave divljači, što može biti jedan od faktora koji mogu dovesti do prometne nesreće. No na temelju onoga što sam vidio tamo nekoliko nesreća, mislim da se radi o ljudskom faktoru - kaže osječki prometni stručnjak,

Može se napraviti analiza
Kako dalje dodaje, često je i brzina bitan faktor stradavanja vozača.

- Može se napraviti stručna analiza i vidjeti koje su se nesreće dogodile i koji je udio teških posljedica, potom ići u istraživanje uzroka, a onda i u rješavanje problema, no to nitko ne želi platiti. Nekada tzv. crne točke ne zahtijevaju nikakve građevinske preinake, već jednostavno na tom dijelu vozači češće griješe, pa se treba utvrditi zašto je to tako. Najčešće i jesu krivi vozači, ali ne moraju biti uvijek - pojašnjava Dražen Jeđud.

Sandra Lacić
tragedije
TRI OSOBE POGINULE SU ONDJE 2011.
Možda ste propustili...