Autoglas
PREMIJERA: OPEL VIVARO

Ovo je tipični Vivaro, snažan i ekonomičan
Objavljeno 29. siječnja, 2019.
Napravljen je po mjeri: dug od 4,6 do 5,3 metra, u većini varijanti visok samo 1,9 metara, što omogućava ulazak u sve prostore

Sve veći rast tržišta srednje velikih dostavnih kombija dobit će s trećom generacijom Opel Vivara još jedan poticaj. Vivaro je od 2001. na dobrom glasu kao kombi za prijevoz tereta ili ured na kotačima, pri čemu ih je s tvorničke trake sišlo oko milijun. Uz veličine prilagođene raznim namjenama i brojne inovativne tehnologije novi Vivaro može svaki posao obaviti bolje nego ikad prije. Opel će u budućnosti preuzeti odgovornosti za globalni razvoj lakih gospodarskih vozila za cijelu Groupe PSA.
Opel Vivaro utemeljen na revolucionarnoj platformi moći će se naručiti od veljače, a u prodajnim salonima naći će se krajem ljeta. Nudi se u raznim izvedbama prilagođenim potrebama kupca: kao teretni furgon, s dvostrukom kabinom za do šest putnika, kao podvozje s kabinom i kombi za prijevoz ljudi. Tu su prvi put i tri umjesto dvije dužine: 4,6, 4,95 i 5,3 metra. Uz maksimalan teretni kapacitet od 6,6 kubičnih metara novi Vivaro krasi nosivost do 1400 kg, što je 200 kg više od prethodnika. Isto se odnosi i na vučno opterećenje: novi Vivaro može povući maksimalno 2500 kg, što je pola tone više nego prije. Samo je visina skromna – kod većine varijanti iznosi 1,9 m. Novi Vivaro tako može pristupiti podzemnim garažama i trgovačkim centrima s niskim stropom, što olakšava utovar i istovar.

Sve je nadohvat ruke

Napredni sustav za kontrolu proklizavanja IntelliGrip nudi stabilnost i sigurnost na raznim skliskim podlogama – blatu, pijesku ili snijegu. Veća odignutost od tla i zaštita donjeg dijela karoserije dostupna je s dodatnom opremom za gradilišta. Čim se otvore knjige narudžbi, Opel će novi Vivaro ponuditi i s pogonom na sve kotače tvrtke Dangel.
Neograničen pristup teretnom prostoru moguć je kroz široka stražnja i klizna bočna vrata. Posebno su praktična klizna vrata koja se prvi put kod Vivara otvaraju automatski. Dovoljno je izvan vozila pomaknuti nogu prema senzorima. U verziju Vivara dužine 5,3 m moguće je sigurno smjestiti predmete dužine do 4,02 m zahvaljujući mogućnosti utovara FlexCargo ispod suvozačeva sjedala.
U kabini novog Vivara vozač i putnici osjećat će se kao da su u osobnom automobilu. Sustavi kao što su head up display, stražnja kamera koja pokriva 180 stupnjeva, upozorenje na mogućnost frontalnog sudara, automatsko kočenje u slučaju nužde i tempomat osiguravaju opuštenu vožnju. Zahvaljujući ergonomskom položaju sjedenja, sve kontrole su pregledne i vozaču nadohvat ruke. Bogate mogućnosti povezivanja jamče revolucionarni informacijsko-multimedijski sustavi. Novim Vivarom Opel nastavlja implementaciju strateškog plana PACE! ulaganjem u tržišne segmente s velikim rastom uz plasiranje velikih količina vozila. Već će se 2020. proširiti ponuda učinkovitih pogonskih sustava, tako da obuhvaća posve električnu verziju s baterijom. Opel će time pokrenuti elektrifikaciju svog portfelja lakih gospodarskih vozila, pa Vivaro neće biti samo spreman za rad u selima ili predgrađima nego i za pokrivanje onog problematičnog „zadnjeg kilometra“ u gradskim središtima.
Tri dužine


Novi Opel Vivaro dolazi u tri dužine. Posebno kompaktna verzija duga 4,6 m zapunjava prazninu između segmenata jednovolumena i transportera te je vrlo agilan, s krugom okreta od samo 11,3 m. Ta varijanta nudi teretni kapacitet od 4,6 m3 koji se zahvaljujući praktičnom uzdužnom tovarenju FlexCargo na suvozačevu mjestu može povećati na 5,1 m3. To omogućuje prijevoz predmeta dužine do 3,32 m umjesto samo 2,16 m. Verzije dužine 4,95 i 5,3 m imaju maksimalan teretni kapacitet od 5,8 i 6,6 m3. U unutrašnjost Vivara tako lako stanu ljestve ili ploče dužine do 3,67 ili 4,02 m kao i brojne sitne stvari kojima su namijenjeni pretinci za pohranu po cijeloj kabini.
Nova generacija Vivara s vučnim opterećenjem do 2500 kg nije samo svestrani transporter nego se jednostavnim pokretom ruke pretvara u ured na kotačima. Zahvaljujući značajci FlexCargo, naslon srednjeg sjedala preklapa se tako da postaje stol za dokumente, prijenosno računalo ili tablet. Praktičnost počinje od samog pristupanja vozilu. Za utovar tereta kroz klizna vrata nije nužno odlagati teret ili pakete na tlo jer je pokret potkoljenicom dovoljan za automatsko otvaranje vrata (nova generacija prvi put nudi klizna vrata koja se kontroliraju preko senzora).
Zahvaljujući cijelom nizu postavki sjedala, od kojih su neke poput potpore za križa i naslona za ruku električne, kokpit s fokusom na vozača udoban je kao kod osobnog automobila.

Milan Bugarić 

BROJNI SUSTAVI ZA UPOZORAVANJE
Kod treće generacije Vivara među dodatnim su sustavima utemeljenima na prednjoj kameri i radaru: pomoć pri držanju prometnog traka, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na umor vozača koje vozača potiče da napravi stanku nakon neprestane dvosatne vožnje ili na temelju nadzora ponašanja u vožnji. Sustav upozorava na umor vizualnim i zvučnim signalima, a tu je i prilagodljivi tempomat koji prilagođava brzinu onoj vozila ispred. Upozorenje na moguć frontalni sudar nudi dvorazinsko upozorenje na mogući udarac sprijeda te automatsko kočenje u slučaju nužde kojim se može izbjeći sudar ili smanjiti njegove posljedice. Vivaro ispod prednjeg i stražnjeg odbojnika ima ultrazvučne senzore koji upozoravaju vozača na prepreke prilikom parkiranja i nadziru mrtvi kut. Slika stražnje kamere projicira se ili na unutrašnjem retrovizoru ili na zaslonu dijagonale 17,8 cm.
NAJEKONOMIČNIJI IGRAČ NA TRŽIŠTU
Privlačnost novog Vivara nije samo u nosivosti i tehnologijama. Uz revolucionarne motore, učinkovitosti i udobnosti pridonose i mjenjači koji omogućuju glatko mijenjanje stupnjeva prijenosa kao što je osmerostupanjski automatski mjenjač, a to je vrlo važno, posebno za flotnu prodaju. Servisni intervali do 50.000 km dodatno smanjuju radne troškove. Značajke poput visoko smještenih prednjih svjetala i maksimalne visine većine varijanti od 1,9 m smanjuju opasnost od oštećenja, npr. prilikom parkiranja. Sve to čini Vivaro nove generacije jednim od najekonomičnijih igrača na tržištu.
Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X