Osijek
OPREZNO PRI PLAĆANJU RAČUNA NA TUĐE IME

Dug je zabilježen jer ga nije platio ugovaratelj usluge
Objavljeno 22. siječnja, 2019.
Nakon što smo objavili priču Osječanina koji već tri mjeseca, kako kaže, muči muku s tvrtkom koja mu distribuira televizijski programski paket jer mu njeni djelatnici uporno šalju račun za potraživanja koja je ovaj već platio, oglasila se i sporna tvrtka.

Objašnjavaju, do problema je došlo jer je na ugovoru o pretplati bilo jedno ime, a račun je plaćala osoba s drugačijim imenom.

- U sustavu nemamo evidentiranog pretplatnika usluge, ali provjerili smo e-mail komunikaciju te ustanovili kako gospodin podmiruje iznos na račun drugog pretplatnika. Ako račun podmiruje druga osoba u ime pretplatnika, svakako je bitno da se svi podaci nositelja Pretplatničkog ugovora ispravno upišu. U navedenoj situaciji nisu ispravno upisani podaci nositelja Pretplatničkog ugovora te sustav nije "prepoznao" na čiji je ugovor potrebno proknjižiti uplatu. Sada je identificirano na čiji je ugovor potrebno proknjižiti uplatu te je isto učinjeno 16. siječnja 2019. godine, dan nakon zaprimljenog upita - poručuju iz tvrtke Totalna televizija d.o.o.

Podsjetimo, za pomoć nam se nedavno obratio čitatelj koji nikako nije uspjevao dokazati da je platio račun za listopad 2018. godine u iznosu od 163,45 kuna, iako je tvrtki uporno slao bankovnu potvrdu o plaćanju računa u roku. A iako je njegov slučaj sada riješen, iz udruge "Potrošački forum" osobama u sličnoj situaciji savjetuju izboriti se za svoja prava uz pomoć tzv. trokoraka, odnosno pisanja prigovora u tri stupnja. "Oštećeni potrošač treba na istu e-mail adresu na koju je slao preslik potvrde o plaćanju poslati i službeni prigovor u kojemu navodi da je potvrdu poslao, a može ju i ponovno priložiti. Uz to treba zatražiti službeno očitovanje zašto oni, unatoč svemu tome, njemu i dalje šalju uplatnicu za račun koji nije platio. Iz tvrtke mu na ovakav upit moraju odgovoriti u roku od 15 dana, a ako se na taj prigovor ne očituju, ili ako iz tvrtke odgovore nešto nezadovoljavajuće, onda on može napraviti daljnji prigovor povjerenstvu za reklamacije potrošača kao drugom stupnju za prigovor koje djeluje pri toj tvrtki. U tom povjerenstvu postoji i predstavnik potrošača koji tamo zastupa interese potrošača, a povjerenstvo ima rok za odgovor 30 dana. Ako ni povjerenstvo ne odgovori u roku od 30 dana ili odgovori nezadovoljavajuće, potrošač se može za pomoć obratiti trećem stupnju HAKOM-u, kojemu se također šalje prigovor", kaže Dunja Mak, pravnica iz udruge "Potrošački forum". I. Solar
Najčitanije iz rubrike