Osijek
FLIPS OSJEČKIH STUDENATA

Da bi Flipsos dospio na police trgovina, nužna suradnja s investitorima
Objavljeno 18. siječnja, 2019.
Riječ je o aromatiziranom ekstrudiranom snacku od kukuruzne krupice s dodatkom odmašćene pogače konoplje i buče

Nakon pobjede na natjecanju studentskih timova u izboru najinovativnije hrane proizvedene na ekološki osviješten način, Ecotrophelia Hrvatska 2018., tim Atakos, predvođen studentima osječkog Prehrambeno-tehnološkog fakulteta, svoj je proizvod Flipsos predstavio i na prestižnom Europskom natjecanju Ecotrophelia Europe, krajem prošle godine u Parizu.

Ekstrudirani su snack proizvod od kukuruzne krupice s dodatkom odmašćene pogače konoplje i buče, aromatiziran ljuskicama kvasca i himalajskom solju osmisli i realizirali studenti pete godine PTF-a i koordinator projekta Šimun Kvaternik, njegovi fakultetske kolege Azra Kovačić, Marija Serdarević, Korana Cindrić i Toma Tadić, na čelu s mentorom doc. dr. sc. Antunom Jozinovićem. Timu su se pridružile Anamarija Oršolić s Ekonomskog fakulteta u Osijeku, odgovorna za marketinški dio projekta, i Jelena Cindrić s Odjela za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zadru, izradivši dizajn za ovaj veganski proizvod bez glutena i laktoze.   

- Naš smo projekt kroz dokumentaciju morali prikazati u industrijskom mjerilu; od tehničkih i tehnoloških aspekata, preko ekonomije i financija, do marketinga. Nakon desetominutnog izlaganja odgovarali smo na pitanja komisije, koja je potom ocjenjivala i rangirala timove na temelju izvedivosti proizvodnje, ekoinovativnog aspekta, vjerojatnosti uspjeha na tržištu te senzorskih i nutritivnih karakteristika proizvoda – ispričao je Kvaternik.

Na natjecanju održanom u sklopu sajma prehrambene industrije SIAL, jednom od najvažnijih svjetskih sajmova, sudjelovalo je sedamnaest država, a tim Atakos, kao predstavnik Hrvatske, plasirao se na četrnaesto mjesto. Razlogom nešto slabijeg plasmana Kvaternik smatra izostanak industrijske potpore ovom studentskom projektu.

- Zbog problema s pakiranjem nismo mogli konkurirati pobjedničkim proizvodima. Većina je natjecatelja imala potporu industrije u svojim zemljama, za razliku od nas, jer iako smo kontaktirali razne tvrtke, ni jedna od njih nije bila u stanju izići nam u susret i napraviti ambalažu identičnu onakvoj kakvu smo predstavili u projektu, a nama kao studentima to je teško izvedivo - kaže Kvaternik te dodaje da je njegov tim otvoren za suradnju s investitorima koji žele pokrenuti proizvodnju Flipsosa ili nekog od prehrambenih proizvoda.

Inače, Flipsos proizlazi iz projekta čiji je voditelj bio prof. dr. sc. Drago Šubarić, što ga je financirala Hrvatska zaklada za znanost, i stoga je u njezinu vlasništvu.

- U sklopu projekta radili smo primjenu različitih nusproizvoda, a jedan od proizvoda koje smo razvili je i Flipsos, s kojim su prijavljeni studenti pobijedili na državnom natjecanju te ga predstavili na europskoj razini. Što se tiče njegove komercijalizacije, sve što je razvijeno u sklopu projekta, pa tako i Flipsos, u vlasništvu je Zaklade, tako da se ne može krenuti ni u jednom smjeru bez odobrenja Hrvatske zaklade za znanost. Naravno, potrebna je i ponuda investitora, odnosno suradnja s industrijom. Također, Flipsos je još uvijek proizvod koji nije spreman za pojavljivanje na tržištu, nego su potrebna dodatna ulaganja i istraživanja njegove iskoristivosti i isplativosti, jer to je ono što nije detaljno analizirano, nego je odrađeno na razini onoga što su studenti morali napraviti u sklopu natjecanja Ecotrophelia - rekao je mentor Jozinović te pozvao sve zainteresirane iz gospodarstva za ulaganje, suradnju i daljnje razvijanje ovog nagrađenog proizvoda da se obrate osječkom Prehrambeno-tehnološkom fakultetu.

Danijel Miklić
Možda ste propustili...

ODIJEVAMO JAKNE, PALIMO GRIJANJE

Došao je kraj ljetu u proljeće

PLANINARSKO DRUŠTVO ZANATLIJA

Ponovno na Podunavski pješački put u nedjelju

Najčitanije iz rubrike