Osijek
OSJEČANI LJUTI NA ŠALTERSKE SLUŽBENIKE JEDNE BANKE

Nema bankovne transakcije bez potpisa marketinške suglasnosti?!
Objavljeno 17. siječnja, 2019.
Otkako smo zakoračili u 2019. godinu, Osječani dojavljuju o navodno nekorektnoj praksi djelatnika na šalteru jedne poslovne banke. Navode - bankari ih prisiljavaju na potpisivanje marketinške suglasnosti.

- Bio sam prisiljen potpisati suglasnost, s ponuđenom opcijom da ju mogu povući nakon transakcije koju sam htio učiniti, ali bez suglasnosti službenik transakciju nije htio provesti! Doslovno mi je rekao da papir “moram” potpisati. Poslije sam saznao kako nisam jedini te da službenici te banke na određeni broj potpisanih marketinških suglasnoti dobivaju bonuse od poslodavca i tako dodatno zarađuju! - kaže ogorčeni Osječanin, čiju nam je priču ponovilo još nekoliko čitatelja koje su u siječnju na šalterima sporne banke dočekali službenici ustrajni da klijent potpiše marketinšku suglasnost.

Slučaj smo provjerili u Agenciji za zaštitu osobnih podataka (AZOP), odakle objašnjavaju kako banka ima pravo upotrijebiti osobne podatke postojećih klijenata u marketinške svrhe, ali i da to mora prestati činiti ako to klijent zatraži.

- Konkretno, u ovome slučaju voditelj obrade (banka) ima pravo upotrijebiti osobne podatke građana u marketinške svrhe ako su građani već njegovi klijenti ili na temelju dane privole. Međutim, važno je naglastiti da je voditelj obrade, ako je građanin izričito zatražio od voditelja obrade da prestane obrađivati njegove osobne podatke u marketinške svrhe, dužan poštovati zahtjev ispitanika/građanina i prestati s obradom njegovih osobnih podataka u tu svrhu. Građanin zahtjev za prestanak obrade svojih osobnih podataka u marketinške svrhe voditelju obrade može uputiti tako da povuče već danu privolu (pristanak na obradu osobnih podataka u marketinške svrhe) ili pozivajući se na pravo na zaborav/pravo na brisanje kao jedno od prava koje propisuje Opća uredba o zaštiti podataka - objašnjavaju iz AZOP-a te dodaju kako je važno naglasiti da za svaku obradu osobnih podataka u točno određenu svrhu mora postojati zakonita pravna osnova, pa tako i za obradu podataka u marketinške svrhe.

- Opća uredba o zaštiti podataka definira obradu kao zakonitu samo ako i u onoj mjeri u kojoj je ispunjen najmanje jedan od sljedećih uvjeta: ispitanik je dao privolu za obradu osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha; obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora; obrada je nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade; obrada je nužna kako bi se zaštitili ključni interesi ispitanika ili druge fizičke osobe; obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade; obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane, osim kada su od tih interesa jači interesi ili temeljna prava i slobode ispitanika koji zahtijevaju zaštitu osobnih podataka, osobito ako je ispitanik dijete - poručuju iz AZOP-a. I.Solar
Što su zapravo osobni podatci?
Opća uredba o zaštiti podataka u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka definira osobne podatke kao sve podatke koji se odnose na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi. U skladu s time, pojedinac čiji se identitet može utvrditi jest osoba koja se može identificirati izravno ili neizravno, osobito s pomoću identifikatora kao što su ime, identifikacijski broj, podatci o lokaciji, mrežni identifikator ili s pomoć jednog ili više čimbenika svojstvenih identitetu tog pojedinca.
Banka ima pravo upotrijebiti osobne podatke građana u marketinške svrhe ako oni već jesu njezini klijenti
Možda ste propustili...

LABORATORIJ ZA HUMANU REPRODUKCIJU

Očekuju još veći uspjeh u liječenju neplodnosti

URUČENE USPOMENICE NA MEMORIJALNU HODNJU OSIJEK - VUKOVAR

Svake godine sve više učenika želi dati svoj obol žrtvi Vukovara

Najčitanije iz rubrike