Svako drugo grupno noćenje turista u Hrvatskoj organizirao je inozemni touroperator
Objavljeno 14. siječnja, 2019.
Dok su domaće turističke agencije u 2007. godini bile zaslužne za više od tri četvrtine noćenja kod organiziranih putovanja, deset godina poslije to su tek za svako drugo noćenje. Podatak je to koji pokazuje kako na prodaji turističkih aranžmana u Hrvatskoj sve više zarađuju inozemne agencije, a dio je analize poslovanja hrvatskih turističkih agencija i touroperatora u razdoblju od 2007. do 2017. koju je za potrebe Hrvatske gospodarske komore izradio Institut za turizam.
Analiza je obuhvatila podatke obveznika predaje godišnjih financijskih izvještaja koje je prikupila Fina od poslovnih subjekata u djelatnosti putničkih agencija i organizatora putovanja/touroperatora s najmanje jednom zaposlenom osobom te godišnja izvješća Državnog zavoda za statistiku o poslovanju turističkih agencija.
U organizaciji i posredovanjem domaćih turističkih agencija 2017. godine ostvareno je oko 16 milijuna noćenja, od čega je oko 85 posto prometa vezano uz noćenja stranih turista u Hrvatskoj. Domaće turističke agencije organizirale su 2017. godine izlete za oko 1,7 milijuna osoba, pri čemu su 74 posto njih bili strani gosti koji su boravili u turističkim mjestima. Dobiveni podatci pokazuju da su domaće agencije zaslužne za svako šesto turističko noćenje ostvareno u Hrvatskoj. Preciznije, u 2017. godini posredovanjem domaćih turističkih agencija realizirano je 2,5 milijuna dolazaka i gotovo 15 milijuna noćenja, od čega 2,2 milijuna dolazaka i 13,6 milijuna noćenja stranih turista. Relativno najviše noćenja domaće turističke agencije ostvaruju s udaljenijih tržišta i/ili tržišta koja Hrvatsku slabije poznaju, odnosno s tržišta s kojih se češće organiziraju ture. Od europskih tržišta po udjelima ostvarenih noćenja u kojima sudjeluju domaće agencije posebno se ističu Ujedinjeno Kraljevstvo (41,4 %), Francuska (19,9 %) i Rusija (19,3 %). Međutim, rezultati analize pokazuju da se u proteklih desetak godina utjecaj domaćih turističkih agencija na ostvarena noćenja smanjivao.
Udio ostvarenih noćenja posredovanjem domaćih agencija kod organiziranih dolazaka također se smanjuje. Tako su domaće agencije u 2017. bile zaslužne za svako drugo takvo noćenje, a 2006. i 2007. za više od tri četvrtine. Ne tako intenzivno, ali domaće agencije gube i udio organiziranih dolazaka domaćih turista, zbog nešto češćeg samostalnog organiziranja putovanja od različitih udruga i ustanova te samih turista.
I.Solar
Relativno najviše noćenja domaće agencije ostvaruju s udaljenijih tržišta