Autoglas
OPTIMIZAM

Lani probijena brojka od 60.000 prodanih auta
Objavljeno 8. siječnja, 2019.
Prošle je godine prodano gotovo 10.000 automobila više u odnosu prema 2017. Kada je o modelima riječ, nedostižna je Škoda Octavia

Prosinac je, glede prodaje novih automobila u Hrvatskoj, imao najlošiji prodajni rezultat tijekom 2018. godine. Pokazala je to analiza agencije Promocija plus. Tijekom prosinca u hrvatskim je salonima prodano 2412 automobila, čime je zaokružena cjelokupna prošlogodišnja prodaja na ukupno 60.041 vozilo.

Iako najmanja, brojka je puno bolja od prošlogodišnjeg prosinca kada je put do kupaca pronašlo 2145 automobila. Ukupna je brojka puno optimističnija jer je prošle godine prodano gotovo 10.000 automobila više u odnosu prema 2017. kada ih je prodano 50.769. Ukupni pobjednik 2018. među markama automobila je Volkswagen koji s 8932 prodana automobila drži 14,88 % tržišta. Na drugom je mjestu Renault koji je lani prodao 5805 automobila (9,67%), treća je Škoda s 5293 prodana automobila, dok je Opel četvrti s 5212 prodanih automobila. Na listi 10 najprodavanijih marki još su se našli Suzuki (3794), Peugeot (3327), Hyundai (3152), Dacia (2825), Citroen (2433) i Ford (2361). Dobru godinu imao je Subaru koji je prodao 124 automobila, za razliku od 2017. kada ih je prodao 46. S druge strane, negativnu godinu imala je Lancia koja je u 12 mjeseci prodala samo šest automobila, a 2017. ih je prodano čak 134.

Olakšice za skuplje
Inače, prodaja vozila u Hrvatskoj rasla je lani usporedno s primjenom Uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila donesene u siječnju 2018., prema kojoj su od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzeta nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, što predstavlja dvije trećine svih novih prodanih vozila.

Za vozila čija je cijena od 150.000 do 200.000 kuna vrijednosna naknada je 2000 kuna, od 200.000 do 250.000 kuna ta naknada iznosi 4500 kuna, dok za vozila skuplja od 600.000 kuna iznosi 60.000 kuna. Uz to, od početka prošle godine godišnji porez na cestovna motorna vozila plaća se prilikom registracije u stanicama za tehnički pregled, a dotad se taj porez plaćao na temelju rješenja Porezne uprave, koje su vlasnici automobila dobivali poštom. Od 1. siječnja 2018. poduzetnicima u sustavu PDV-a omogućen je i povrat 50 posto pretporeza za nabavu ili najam osobnih automobila i drugih sredstava za osobni prijevoz do vrijednosti od 400.000 kuna, a od toga dana kod prijenosa vlasništva rabljenih vozila ukinut je porez na stjecanje rabljenih vozila i zamijenjen plaćanjem upravne pristojbe bez potrebe ovjere ugovora kod javnog bilježnika.

Škoda Octavia
Najtraženiji model prošle godine bila je Škoda Octavia (2981), a drugi je Renault Clio (2599). Treću poziciju drži hrvatskim građanima omiljeni Volkswagen Golf kojeg su prodana 2193 komada, a iz iste "štale" dolazi i četvrtoplasirani Polo (2162). Peto mjesto najpodavanijih zatvara Suzuki Vitara s 1720 vozila. Što se nje tiče, kada bi se s ove liste maknula renta-a-car i druga korporacijska vozila, došli bismo do najprodavanijeg automobila među građanima, a to je bez premca Suzuki Vitara.

Kompletirani rezultati prodaje automobila u 2018. godini pokazuju nam kako je zagrebačka regija bez konkurencije. U njoj je novoregistrirano čak 21.566 vozila što čini 35,92 % hrvatskog tržišta. Porezna oaza za korporacijska vozila, Požeško-slavonska županija, prošle je godine postala dom za nevjerojatna 4634 vozila, čime se "PŽ" registracijska pločica svrstala ispred splitske i riječke regije, Istre, Karlovca i Međimurja. Osječko-baranjska županija, četvrta po broju stanovnika, po novoregistriranim automobilima u 2018. tek je na osmom mjestu. Ostatak Slavonije je pri dnu hrvatskih regija. U Vukovarsko-srijemskoj županiji lani je prodano 713 automobila, u Brodsko-posavskoj 690, a u Virovitičko-podravskoj samo 291 automobil.

Globalno gledajući, 2018. je bila bolja od 2017. jer je prodano 18,3 % više automobila. Hoće li se rast prodaje nastaviti i u 2019. godini tek treba vidjeti, a za neku veću analizu trebat će pričekati rezultate za veljaču. U siječnju hrvatski kupci, pogotovo veliki igrači koji kupuju flote vozila, miruju. Prošle je godine tako drugoplasirana Požega krenula stidljivo jer su se u siječnju automobili prodavali "na kapaljku".

Milan Bugarić
// PROMOCIJA PLUS //
BENZIN, DIZEL, PLIN I STRUJA
Prema pogonskom gorivu, prošle su godine prevladavali benzinci koji su u ukupnoj prodaji zauzeli tržišni udio od 54,9 posto (32.940 vozila), dizelaši su na 42,7 posto udjela (25.618), a hibrida je prodano 834, uz tržišni udjel od 1,4 posto. Udjel u ukupnoj prodaji od 0,8 posto imaju vozila na plin (504), dok su na začelju vozila na električni pogon kojih je prodano 145 i imaju udjel od uistinu malih 0,2 posto. Iako dizelaši polako gube bitku s benzincima, činjenica je da se kod premium segmenta i dalje najviše kupuju. Tako su, recimo, kod lanjske prodaje Audija 78,7 posto bili dizelaši, kod BMW-a 87,2 posto, a kod Mercedesa čak 95,3 posto. Po pitanju hibrida, Toyota je i dalje nedostižna. Prodala ih je lani 712, od ukupno 834 automobila. Plinu je najvjernija Dacia (367), a dobro se drži i Opel s 83 prodana automobila. Najviše električnih automobila prodao je VW - 35.
HRVATI KUPUJU I JEFTINO I SKUPO
Škoda Octavia pobjednik je i prosinca. Jedini je model koji je prodan iznad 100 primjeraka - prodana su 102. Dobar prodajni rezultat ostvarila je u prosincu i Dacia Duster (93) te konstantna Suzuki Vitara (92). Renault Captur prodan je u prosincu u 85 primjeraka, a dobar rezultat ostvario je i Fiat Tipo (82) te Fiat 500L (71).

Dvije trećine automobila jeftinija je od 150.000 kuna, no Hrvati su se lani “počastili” i puno skopljim modelima. Tako su u 2018. godini put do kupaca pronašla tri Maseratija, po jedan Ferrari i Lotus, a vlasnika s hrvatskim pločicama dobio je i jedan Rolls-Royce.
Možda ste propustili...