Autoglas
HR AUTO 2019.

Ford Focus uvjerljivo pomeo konkurenciju
Objavljeno 18. prosinca, 2018.
Specijalizirani novinari iz područja automobilizma, prometa i sigurnosti izabrali su na jubilarnom izboru nacionalni automobil godine

Novi Ford Focus je prema odluci žirija hrvatskh automobilskih novinara, u čijem radu participiraju predstavnici najznačajnijih domaćih medija, sa 112 bodova na svečanosti održanoj na Zagrebačkom velesajmu postao HR Auto 2019. te osvojio prigodni Zlatni volan. Vrijedno priznanje iz ruku predsjednika novinarskog žirija Kristijana Tičaka preuzeo je Luka Vranješ, direktor marketinga tvrtke Grand Dalewest, zastupnika Forda za Hrvatsku.


Na drugo se mjesto plasirao Peugeot 508 s osvojenih 70 bodova, dok je Brončani volan sa 69 bodova pripao Mercedesu A klase. Preostala dva finalista bili su KIA Ceed i Nissan Leaf. Žiri u kojemu je 12 članova birao je najbolji među tridesetak noviteta koji su ove godine stigli na hrvatsko tržište, a u finale je ušlo njih pet. Svaki član žirija rasporedio je po 30 bodova svojim favoritima.


Svi članovi žirija prethodno su testirali automobile, a selekcija prema najvažnijim kriterijima ne podrazumijeva samo novitet na tržištu, nego uzima u obzir i vrijednost za novac uz također bitne elemente kao što su udobnost, dizajn, kvaliteta, tehnički napredak i ekološka prihvatljivost. Pobjednik i dobitnik Zlatnog volana, Ford Focus, i na europskoj je razini hvaljen za produženo jamstvo i dinamičnu vožnju jer je nakon 20 godina i dalje na samom vrhu. Hrvatski automobilski novinari procijenili su kako je upravo novi Focus demonstrirao iznimna tehnološka rješenja, vozna svojstva, dizajn i kvalitetu - uz dobru prilagodbu hrvatskom tržištu i kupovnoj moći prosječnoga kupca.
20 godina slave

Otkako je 1998. godine napravljen preokret s prvom generacijom Focusa, Ford ih je u Europi prodao gotovo sedam milijuna i više od 16 milijuna diljem svijeta. Potpuno novi Focus nakon 20 godina i dalje je na samom vrhu u dinamičnoj vožnji, dodatno pojačane primjenom tehnologije stalnog nadzora amortizera (CCD) koja pospješuje ublažavanje udaraca od neravnina na cesti. Focus dolazi uz mogućnosti izbora načina vožnje te unaprijeđeni stražnji ovjes za veću uglađenost. Iskustvo putnika poboljšano je značajkama za udobnost, uključujući FordPass Connect modem koji omogućuje povezanost u pokretu, bežični punjač, sustav SYNC 3 s 8“ dodirnim zaslonom i B&O PLAY audiosustav.


Uz opciju novog 1,5-litrenog EcoBoost benzinskog motora dolazi optimizirana verzija Fordova višestruko nagrađivanog 1,0-litrenog EcoBoost motora. Novi 1.5-litreni EcoBlue i 2,0-litreni EcoBlue dizelski motori omogućuju ultimativnu učinkovitost u potrošnji goriva, a novi inteligentni 8-stupanjski automatski mjenjač prilagođava obrasce mijenjanja brzina prema stilu vožnje i kontrolira se s pomoću elegantne i ergonomske komande.
Posebna priznanja

Nove tehnologije poput Stop&Go sustava, sustava prepoznavanja znakova ograničenja brzine i sustava pomoći zadržavanja u traku olakšavaju vožnju u gradskom prometu dok predvidljiva svjetla za zavoje i svjetla za prepoznavanje znakova pomažu vozačima da vide jasnije. Sustav izbjegavanja sudara (Evasive Steering Assist) prvi je segment tehnologije koja pomaže vozačima da zaobiđu zaustavljena ili spora vozila kako bi se izbjegao potencijalni sudar. Prvi Head-up zaslon pruža veće povjerenje za upravljačem dok sustav aktivne pomoći pri parkiranju omogućuje potpuno automatizirane manevre parkiranja samo jednim pritiskom na tipku. Predstavljen u hatchback verziji s pet vrata, karavan verziji i, na odabranim tržištima u verziji s četiri vrata, najopsežnija linija Focusa nudi se s ekskluzivnim osobinama koje dopunjuju najširi spektar težnji kupaca automobila srednje klase, uključujući moderan Focus Trend i Titanium, sportski Focus ST-Line, prvoklasni Focus Vignale i prvi crossover Focus Active.


Žiri je dodijelio i desetak posebnih priznanja koja se odnose na razne kategorije, od ekologije do tehnoloških dostignuća.
Na samoj svečanosti okupio se i velik broj vodećih ljudi iz automobilske branše, a posebno svečanom ozračju događanja pridonijela je i činjenica da je ovo bio jubilarni, 25. Izbor za HR Auto. Pokrovitelji izbora bili su INA, Continental, Jamnica, Zagrebački velesajam i Plantaže 13. jul.

Mato Pavličević
URUČENA POSEBNA PRIZNANJA
Žiri je dodijelio i posebna priznanja. Nagradu za digitalne tehnologije osvojio Mercedes-Benz za uslugu User Experience (MBUX). Francuzi niti ove godine nisu mogli proći bez nagrada pa je kipić za najbolji dizajn osvojio Peugeot 508. Što se tiče ekologije premca nije imao Nissan Leaf. Još jedna nagrada otišla je u PSA grupaciju jer je za najbolji gradski automobil (A, B ili C segment) osvojio Citroën C4 Cactus. Ista grupacija je nagrađena i za najbolje lako komercijalno vozila, a bratski su je podijelili Citroën Berlingo, Opel Combo i Peugeot Rifter. Što se tiče luksuzne limuzine, najbolji je Audi A6, dok po pitanju sigurnosti nagrada ide Toyoti, i to za skup tehnologija Toyota Safety Sense. Ostale nagrade su: Crossover/SUV (A ili B segment) - Dacia Duster; Crossover/SUV (C segment) - Hyundai Santa Fe; Luksuzni SUV - Audi Q8 te Tehničke inovacije - Mazdin motor Skyactiv-X
ŽIRI IZBORA ZA HR AUTO 2019.
Dvanaesteročlani novinarski žiri automobilskih novinara čine predstavnici najznačajnijih tiskanih i elektroničkih medija što se bave automobilskom tematikom u Hrvatskoj. To su: Ozren Adamović - Auto. Hrvoje Gattin - Autonet, Zlatko Horvat - Auto Klub, Zdravko Juričko - Slobodna Dalmacija, Majda Lojo Pavlović-Autoservis, Zoran Majcan - Auto Start, Sandra Mikulčić - Večernji list,

Mato Pavličević - Glas Slavonije, HRT, Transport magazin, Dubrovački list, Kristijan Tićak - Auto motor i sport, Dubravko Kolarić - 24Sata, Hrvoje Tomić - Jutarnji list, Edi Prodan - Novi list, Glas Istre, Zadarski list