Objavljeno 27. studenog, 2018.
Nakon testa obnovljene Suzuki Vitare, definitivno se spoznaje zašto je ovaj automobil najprodavaniji kada ga kupuju građani
Suzuki se već duže vremena drži kao broj jedan u izboru privatnih kupaca, a s blago obnovljenom Vitarom svoj je tron dodatno učvrstio. Tržište novih automobila konačno je u zadnjih godinu dana živnulo i kod nas. Iako je tržište rabljenih i dalje dominantno, sve je više vlasnika koji shvaćaju kako je bolje kupiti novi automobil i biti siguran, nego se kockati s kupnjom rabljenih.
Do sada je često izgovor za kupce rabljenih bio taj kako s polovnim automobilom prolaze povoljnije i dobivaju znatno više opreme nego u novom vozilu, no ta priča već odavna ne drži vodu. Zasigurno, najzaslužniji za dojam kako se uz malo novaca i u novom automobilu može dobiti puno jest Suzuki.
Gotovo isti
To su prepoznali i kupci, ponajprije fizičke osobe, pa je tako Suzuki najprodavaniji, a među modelima apsolutni vladar je Suzuki Vitara.
Ona se zapravo malo promijenila. Kod Suzuki Vitare promjena izvana stigla je tek u izmijenjenim svjetlosnim sklopovima, rešetci hladnjaka. Vitara djeluje ozbiljno i ulijeva određeno strahopoštovanje. Dodatnu atraktivnost podižu serijska dnevna svjetla u LED tehnici, kao i stražnja LED svjetla te aluminijski naplatci. Filozofija ozbiljnosti prisutna je u svakom pogledu, bez obzira na to je li riječ o boku, stražnjoj ili prednjoj strani. Nama se osobno ovakav izgled dopada. I dok će neki reći da je Suzuki inspiraciju potražio kod luksuznih proizvođača, mi će se samo držati toga da je izgled dopadljiv i nekako „muškast“. Osim farova, valja istaknuti i brojne plastične elemente koji ili podižu atraktivnosti, ili poput onih oko blatobrana imaju zadatak Vitaru sačuvati od eventualnih oštećenja pri vožnji makadamom. Iako je u suštini kompaktan, automobil djeluje znatno veći nego što zapravo jest. Unutrašnjost je bogato opremljena. Kožni upravljač s kontrolama i središnji multimedijski sustav odlični su i dobro poznati od prije, no sada tu ima i nešto mekih materijala na dodir, a ne kao ranije čvrsta plastika.
Mnogo više života
Multimedijski sustav koji dolazi serijski u Vitari zaista oduševljava. Izvrstan zvuk, mogućnost povezivanja s pametnim telefonom, kamera za vožnju unatrag.
Najslađi dio nove Vitare iskustvo je koje pruža u vožnji i njen motor - 1.4 Boosterjet Premium 4WD. Znalci će znati kako se ispod poklopca motora krije se 1,4-litreni turbobenzinski motor, a tu je i 4WD pogon. S ovom postavom Vitara je spremna za sve terene. Kako, pitate se? Naime, Vitara u ovoj izvedbi nudi selektor načina rada koji zaista čini očiglednu razliku. Na raspolaganju su nam četiri različita načina vožnje. Prvi je automatski način rada koji je uključen standardno i koji sam prilagođava način ponašanja vozila i odziv motora sukladno vožnji. Zatim, tu je sportski način koji motor čini izuzetno življim, a prijenos snage seli većinom na zadnju osovinu, baš kao što i očekujemo od sportski nastrojene vožnje. Treći i četvrti način vožnje je zimski, a uz njega nudi se i mogućnost blokade diferencijala, koja je zapravo i četvrti način vožnje. Položaj za upravljačem je visok, a uz različite načine vožnje zabava je u novoj Suzuki Vitari 1.4 Boosterjet Premium 4WD zajamčena.
Marin Režić
BOGATA OPREMA
Poslovično prostrana i udobna unutrašnjost, solidan prtljažnik te komforna vožnja, idu u prilog testirane Vitare. Radar i upozorenje na vozilo ispred, adaptivni tempomat, očitavanje znakova i prikaz na zaslonu koje radi iznenađujuće dobro, kamera za vožnju unatrag, upozorenje na mrtvi kut, radar pri izlasku s parkirališta koji kontrolira vozila u dolasku, grijanje sjedala, automatska klima, grijanje zrcala. Uz cijenu od 160.000 kuna i potrošnju od oko samo šest litra na 100 kilometara, teško da bolje možemo poželjeti.
1.4
Boosterjet Premium 4WD motor pogoni testnu Vitaru
160.000
kuna je cijena Vitare s “brdom” dodatne opreme
Kod Vitare promjena izvana stigla je samo u izmijenjenim svjetlosnim sklopovima i rešetci hladnjaka