Autoglas
VITARA

Nova Suzuki Vitara recept je za uspjeh
Objavljeno 27. studenog, 2018.
Nakon testa obnovljene Suzuki Vitare, definitivno se spoznaje zašto je ovaj automobil najprodavaniji kada ga kupuju građani

Suzuki se već duže vremena drži kao broj jedan u izboru privatnih kupaca, a s blago obnovljenom Vitarom svoj je tron dodatno učvrstio. Tržište novih automobila konačno je u zadnjih godinu dana živnulo i kod nas. Iako je tržište rabljenih i dalje dominantno, sve je više vlasnika koji shvaćaju kako je bolje kupiti novi automobil i biti siguran, nego se kockati s kupnjom rabljenih.

Do sada je često izgovor za kupce rabljenih bio taj kako s polovnim automobilom prolaze povoljnije i dobivaju znatno više opreme nego u novom vozilu, no ta priča već odavna ne drži vodu. Zasigurno, najzaslužniji za dojam kako se uz malo novaca i u novom automobilu može dobiti puno jest Suzuki.

Gotovo isti
To su prepoznali i kupci, ponajprije fizičke osobe, pa je tako Suzuki najprodavaniji, a među modelima apsolutni vladar je Suzuki Vitara.

Ona se zapravo malo promijenila. Kod Suzuki Vitare promjena izvana stigla je tek u izmijenjenim svjetlosnim sklopovima, rešetci hladnjaka. Vitara djeluje ozbiljno i ulijeva određeno strahopoštovanje. Dodatnu atraktivnost podižu serijska dnevna svjetla u LED tehnici, kao i stražnja LED svjetla te aluminijski naplatci. Filozofija ozbiljnosti prisutna je u svakom pogledu, bez obzira na to je li riječ o boku, stražnjoj ili prednjoj strani. Nama se osobno ovakav izgled dopada. I dok će neki reći da je Suzuki inspiraciju potražio kod luksuznih proizvođača, mi će se samo držati toga da je izgled dopadljiv i nekako „muškast“. Osim farova, valja istaknuti i brojne plastične elemente koji ili podižu atraktivnosti, ili poput onih oko blatobrana imaju zadatak Vitaru sačuvati od eventualnih oštećenja pri vožnji makadamom. Iako je u suštini kompaktan, automobil djeluje znatno veći nego što zapravo jest. Unutrašnjost je bogato opremljena. Kožni upravljač s kontrolama i središnji multimedijski sustav odlični su i dobro poznati od prije, no sada tu ima i nešto mekih materijala na dodir, a ne kao ranije čvrsta plastika.

Mnogo više života
Multimedijski sustav koji dolazi serijski u Vitari zaista oduševljava. Izvrstan zvuk, mogućnost povezivanja s pametnim telefonom, kamera za vožnju unatrag.

Najslađi dio nove Vitare iskustvo je koje pruža u vožnji i njen motor - 1.4 Boosterjet Premium 4WD. Znalci će znati kako se ispod poklopca motora krije se 1,4-litreni turbobenzinski motor, a tu je i 4WD pogon. S ovom postavom Vitara je spremna za sve terene. Kako, pitate se? Naime, Vitara u ovoj izvedbi nudi selektor načina rada koji zaista čini očiglednu razliku. Na raspolaganju su nam četiri različita načina vožnje. Prvi je automatski način rada koji je uključen standardno i koji sam prilagođava način ponašanja vozila i odziv motora sukladno vožnji. Zatim, tu je sportski način koji motor čini izuzetno življim, a prijenos snage seli većinom na zadnju osovinu, baš kao što i očekujemo od sportski nastrojene vožnje. Treći i četvrti način vožnje je zimski, a uz njega nudi se i mogućnost blokade diferencijala, koja je zapravo i četvrti način vožnje. Položaj za upravljačem je visok, a uz različite načine vožnje zabava je u novoj Suzuki Vitari 1.4 Boosterjet Premium 4WD zajamčena.

Marin Režić
BOGATA OPREMA
Poslovično prostrana i udobna unutrašnjost, solidan prtljažnik te komforna vožnja, idu u prilog testirane Vitare. Radar i upozorenje na vozilo ispred, adaptivni tempomat, očitavanje znakova i prikaz na zaslonu koje radi iznenađujuće dobro, kamera za vožnju unatrag, upozorenje na mrtvi kut, radar pri izlasku s parkirališta koji kontrolira vozila u dolasku, grijanje sjedala, automatska klima, grijanje zrcala. Uz cijenu od 160.000 kuna i potrošnju od oko samo šest litra na 100 kilometara, teško da bolje možemo poželjeti.
1.4

Boosterjet Premium 4WD motor pogoni testnu Vitaru
160.000

kuna je cijena Vitare s “brdom” dodatne opreme
Kod Vitare promjena izvana stigla je samo u izmijenjenim svjetlosnim sklopovima i rešetci hladnjaka