Objavljeno 24. studenog, 2018.
Primjenom ove mjere i strani prijevoznici stimuliraju se na kupnju dizelskog goriva na području Hrvatske
Domaći cestovni prijevoznici, i u teretnom i putničkom prijevozu, napokon se izjednačavaju u dijelu prava sa svojom europskom konkurencijom. Naime, Vlada RH donijela je odluku o povratu dijela trošarina autoprijevoznicima od sljedeće godine.U EU-u minimalna trošarina na tisuću litara iznosi 330 eura, a u Hrvatskoj je sve do ove odluke, odnosno do početka iduće godine, kada će početi njezina primjena, taj iznos 400 eura. Prema toj odluci, autoprijevoznicima će se od početka iduće godine vraćati 70 eura na tisuću litara.
Vlada RH tako je usvojila prijedlog o kojem su, istina, niz godina, u ime svojih članica pregovarali HGK, HOK i HUP.
Procjenjuje se da je mjera "teška" 240 milijuna u teretnom prijevozu (30.000 vozila) i 60 milijuna u putničkom prijevozu (5000 vozila).
- Pohvaljujemo ovaj potez Vlade RH, koja je saslušala prijedloge HUP-a te pokazala razumijevanje za ovu tematiku i donijela odluku o rasterećenju cestovnih prijevoznika, koja će u znatnoj mjeri pozitivno utjecati na poslodavce iz sektora prometa u Republici Hrvatskoj - stava je Ana Falak, direktorica HUP-a Udruge prometa.
U ime svojih članica, Strukovne grupe prometa HGK-a Županijske komore Osijek, Vedran Bestvina kaže kako se sada očekuje izrada pravilnika kojim će biti definirani elementi, a za što će biti organizirani i strukovni sastanci, u koje će biti uključena i Carinska služba.
Na području Osječko-baranjske županije evidentirano je 200-tinjak subjekta koji se bave cestvnim prijevozom i u tu svrhu imaju 1300 registriranih vozila.
Pravo na povrat može se ostvariti ako se dizelsko gorivo koristi kao pogonsko gorivo u komercijalnom prijevozu robe (dakle, ne mogu ga koristiti prijevozničke tvrtke za trošak goriva službenih automobila) registriranim kamionom ili kamionom s prikolicom koji su namijenjeni isključivo za cestovni prijevoz robe i imaju najveću tehnički dopuštenu ukupnu masu koja nije manja od 7,5 tona. U komercijalnom prijevozu putnika riječ je o cestovnim vozilima kategorije M2 ili M3 sukladno s posebnim propisima o homologaciji vozila, neovisno o tome radi li se o redovitom ili povremenom prijevozu.
Ono što je izvjesno jest da će se povratna trošarina isplaćivati prema nekoliko modela, u mjesečnom, tromjesečnom ili polugodišnjem intervalu, te da će se refundirati samo gorivo plaćeno bezgotovinski (žiralno). Još je jedan dobar element od koristi za državu - primjenom ove mjere i strani prijevoznici stimuliraju se na kupnju dizelskog goriva na području Hrvatske.
Što kažu prijevoznici? Milan Vrdoljak, predsjednik Uprave Ricarda, zadovoljan je što se prihvatilo prijedlog "s terena".
- Svaka je olakšica dobrodošla, a ovo je mjera kojom postajemo konkurentniji. U našem slučaju sredstva od povratne trošarine usmjerit ćemo u rast plaća naših djelatnika - konkretan je Vrdoljak. Na godišnjoj razini u Ricardu potroše deset milijuna dizelskog goriva. Dario Kuštro
POGODNOST I ZA PUTNIČKI PRIJEVOZ
Robert Šimleša, predsjednik Udruženja cestovnog putničkog prometa HGK-a, izjavio je kako očekuje i pozitivan utjecaj i u obliku snižavanja troškova poslovanja putničkih prijevoznika. "Posebno onih koji obavljaju prijevoz učenika u ruralnim i siromašnijim krajevima Hrvatske poput Like i Slavonije, a čije su linije zbog smanjenja broja učenika postale ekonomski neisplative", Šimlešino je mišljenje. Usto, ova će mjera svakako pridonijeti i povećanju zakonite nabave pogonskoga goriva i oslabiti sivo tržište.
Milan Vrdoljak
predsjednik Uprave Ricarda
Svaka je olakšica dobrodošla, a ovo je mjera kojom postajemo konkurentniji. U našem slučaju sredstva od povratne trošarine usmjerit ćemo u rast plaća naših djelatnika.