Osijek
SANACIJA MOSTA DR. FRANJE TUĐMANA

Radovi su trebali trajati 8 dana, ali će se odužiti do kraja studenoga
Objavljeno 20. studenog, 2018.
Semafori za regulaciju prometa i znakovi za radove na cesti iznenadili su krajem listopada mnoge vozače koji su u sklopu svakodnevnih ruta trebali prijeći osječki most dr. Franje Tuđmana, zbog čega su se stvarali i česti zastoji u prometu. Naime, tada je započela sanacija prometnog mosta, odnosno izmjena prijelaznih naprava, što je trebalo potrajati samo osam dana. No očito je da su se radovi znatno odužili, pa smo trenutnu situaciju odlučili provjeriti s gradskom komunalnom tvrtkom Unikom d.o.o., koja je zadužena za održavanje prometnog mosta preko rijeke Drave, koji inače pripada u kategoriju gradskih nerazvrstanih cesta.

- Redovita specijalistička kontrola, koja je obavljena u srpnju ove godine, a koja se provodi svakih šest godina, na osnovi ispitivanja mosta i istražnih radnji upozorila je kako Most dr. Franje Tuđmana nije u najboljem stanju, pa smo dobili projekt sanacije. U sklopu njega smo odlučili prvo promijeniti najlošiju prijelaznu napravu, odnosno posljednju dilataciju u smjeru Baranje, oko koje je popucao asfalt i stvorila se mala udarna rupa - objašnjava Mario Mišetić, voditelj Radne jedinice Prometnice u osječkoj komunalnoj tvrtki Unikom, otkrivajući kako je izvođač radova zagrebačka tvrtka Bitumont-CPN d.o.o., a ukupna vrijednost projekta sanacije iznosi 140.000 kuna s porezom na dodanu vrijednost. Promet je zato od kraja listopada reguliran semaforima, koji svakih 30 sekundi omogućavaju prolaz iz pojedinog smjera, a iako se stvaraju manje kolone u "udarnim vremenima", ujutro i poslijepodne, svaki zastoj brzo prolazi, uvjerava Mišetić, podsjećajući da se često na mostu ne mogu vidjeti radnici jer se veliki dio sanacijskog posla odvija u uporničkoj prostoriji, u unutrašnjosti mosta.

- Radovi su trebali trajati samo 8 dana, međutim, kada su radnici počeli vaditi prvu prijelaznu napravu, primijetilo se da ona ne stoji dobro, odnosno da je pomaknuta za gotovo 20 centimetara u odnosu prema onom što stoji u izvornom projektu. Dakle, kada se most gradio, nije dobro izveden, tako da imamo znatno više radova jer moramo razbijati prostor oko stare dilatacije i napraviti mjesta za novu prijelaznu napravu - kazuje voditelj Mišetić, naglašavajući kako će radovi potrajati duže i da će se prije dolaska nepovoljnijih vremenskih uvjeta i velikih minusa najvjerojatnije sanirati i asfaltirati pola mosta, a radovi na drugoj polovici nastavit će se na proljeće. Tako se procjenjuje da će se sadašnji radovi nastaviti tijekom cijelog ovog tjedna, a most bi se u neometani pogon mogao pustiti najkasnije do sljedećeg utorka, 27. studenoga.

"Budući da sam voditelj Zimske službe Unikoma, smatram da je najbolja odluka prvo odraditi jednu stranu mosta, jer znam kakve posljedice mogu imati veće padaline i minusi, koji nas svakako očekuju", zaključuje Mario Mišetić, pozivajući na strpljenje i ujedno upozoravajući kako opasnosti za građane i vozače nipošto nema.
M.Mandić
140

tisuća kuna ukupna je vrijednost projekta sanacije mosta
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana