Osijek
NOVA INOVACIJA OSJEČANINA DAVORA KEZIĆA

Prvi dinamički vizualizator postavljen na raskrižju Gundulićeve i Zrinjevca
Objavljeno 17. studenog, 2018.
Jučer je semaforu na raskrižju Gundulićeve ulice i Zrinjevca u testni rad pušten "dodatak" svjetlosnom uređaju - takozvani dinamički vizualizator radnih ciklusa semafora, osječkog inovatora Davora Kezića. Jednostavnije opisano, riječ je o uspravnom svjetlosnom displayu koji crvenim, odnosno zelenim diodama koje se smanjuju odozgo prema dolje (poput crtica na pokazivaču napunjenosti baterije mobilnih telefona), pokazuje koliko pojedini radni ciklus traje. Testno razdoblje, čuli smo, trajat će tri mjeseca, a ako dobije prolaznu ocjenu mogao bi se naći kao "pomoć" vozačima na svim semaforima u Osijeku koji bi tako mogao biti prvi grad u Hrvatskoj s Kezićevim vizualizatorima. Posao bi se, krene li proizvodnja u Osijeku uz pomoć EU fondova, proširio kasnije na druga tržišta kako bi i u drugim gradovima digitalni vizualizatori protoka vremena (DVVT-i) pomogli, prema inovatorovima riječima, relaksiranijem odvijaju prometa na raskrižjima.

Uz Kezića početku testiranja nazočio je i gradonačelnik Ivan Vrkić i predsjednik Gradskog vijeća Željko Požega. Moglo se čuti kako je na ideju i poticaj udruge Fraktali, udruge osnovane s ciljem promicanja općeg dobra svih građana, između ostaloga, i u području inovacija ovaj Kezićev projekt, koji je inovator započeo prije nekoliko godina, dosegnuo točku u kojoj bi mogao biti primijenjen.

Kezić je član Inovacijskog centra u Osijeku, a projekt inovacije od strane Grada doveli su do realizacije dr. Željko Požega, koordinator između Grada i Centra, voditelj Odsjeka za promet Grada Zdravko Orešković, a pomoć pri instalaciji uređaja pružili su djelatnici Elektromodul Prometa. D. Pejić
“PJEŠČANI SAT”
Kezić kaže da je vizualni doživljaj njegovog uređaja kao doživljaj gledanja kako sipi pijesak u pješčanom satu, samo što u ovom slučaju ‘sipi’ svjetlost. Kezić se inače bavi inoviranjem tehničkih rješenja i ima paletu konstrukcija - antenski sustavi, umjetno djelovanje na meteorološke uvjete zrakoplovima, obrana od tuče, poticanje padalina, poticanje padanja snijega, a što trenutačno radi za jednu drugu državu... Kaže da bi nastojao da se DVVT radi ovdje u Osijeku, ali je to za sada daleko.

Ovo je pozitivna priča u kojoj je Grad u suradnji s gospodarstvom, a svi zajedno surađujemo s inovatorima, u ovom slučaju s osječkim. Vozači i struka reći će je li to dobro i koliko bolje od postojećeg rješenja. Pokaže li se takvim, danas-sutra možemo računati i na otvaranje radnih mjesta i pokretanje proizvodnje u Osijeku.
Najčitanije iz rubrike