Autoglas
PRODAJA AUTOMOBILA

Volkswagen pomeo ostale proizvođače auta u listopadu
Objavljeno 13. studenog, 2018.
Apsolutni prodajni pobjednik listopada je marka Volkswagen koja je kupcima isporučila 783 vozila

Nakon laganog zatišja u rujnu, u listopadu se prodaja automobila iznova razmahala. Statistički podatci koje je objavila agencija Promocija plus, kazuju nam kako je u Hrvatskoj u prvih deset ovogodišnjih mjeseci prodano 54.080 novih putničkih vozila, što je 19,8 posto više nego u istom razdoblju lani, dok je samo u listopadu prodano 4007 novih auta ili 10,6 posto više.

Apsolutni prodajni pobjednik listopada Hrvatima je draga marka Volkswagen, koja je kupcima isporučila 783 vozila, čime je za dvostruko premašila drugoplasiranog Renaulta (371) te još jednog proizvođača iz VW grupacije - Škodu koja je u listopadu prodala 358 vozila. Iznad 100 prodanih vozila u listopadu još su ostvarili Hyundai (265), Peugeot (234), Suzuki (199), Citroen (182), Toyota (176), Dacia (165), Ford (163), Kia (160), Opel (150) i Mazda (131). Volkswagen je prodajni pobjednik i u ukupnoj brojci tijekom proteklih deset mjeseci - 8159 vozila. Slijedi Renault (5308), dok je na trećem mjestu najprodavanijih marki Opel s 4903 prodana primjerka. Dobru prodaju u dosadašnjem dijelu godine imali su i u Škodi (4842), kao i u Suzukiju (3291), dobrim dijelom zahvaljujući vrlo traženoj Vitari.Kada se pogleda prodaja prema modelima, odmah je jasno zašto je Volkswagen na prvom mjestu. Upravo njegova dva modela, Polo i Golf, nalaze se na čelnim pozicijama. Polo je pronašao put do 242 kupca, a Golf do 221 kupca. I treći član grupacije, Škoda Octavia ostvarila je odličan prodajni rezultat. Prodano ih je 152, što je bilo dovoljno za treće mjesto. Odličan rezultat polučio je i Citroen C3 sa 110 prodanih vozila u listopadu, a samo jedan manje (109) ostvario je Renault Captur. Iznad 100 prodanih primjeraka ostvarili su još modeli Volkswagen Tiguan (105) i Renault Clio (101). Suzuki Vitara se s 90 prodanih primjeraka smjestila na 9. mjesto, no kada bi se gledalo samo privatne kupce ona bi bila uvjerljiva pobjednica. To znači da je i u listopadu najveći broj automobila prodan tvrtkama.Već nekoliko tjedana dizel je skuplji od benzina, a to se prenijelo i na pogonski sklop automobila prodanih u listopadu. Podatci Promocije plus kazuju da je u ukupnom broju prodano 55,3 % benzinaca (29.889 vozila) te 42,4 posto dizelaša (22.949). Dizelu su ostali vjerni kupci Peugeota (61,7 % vozila), Audija (79 %), BMW-a (86,6 %), Volva (90 %) i Mercedesa (95,7 %). Tek se 96 kupaca odlučilo za potpuno električno vozilo (udjel 0,2 posto u ukupnoj prodaji). Na prvom je mjestu Volkswagen (24 vozila), a s 20 prodanih električnih vozila je Renault, koliko ih je prodao i Smart. Deset vozila s električnim pogonom prodao je BMW, u rukama hrvatskih vlasnika je i pet Tesli.Plinaša je prodano 445, a najviše LPG vozila prodala je Dacia - 326. Većina ih sada krstari ulicama kao taksiji. Pristojnu brojku (69 vozila) ostvario je i Opel. I hibrida je zanemariv broj. U Hrvatskoj je do kraja listopada prodano tek 701 vozilo (udjel 1,3 posto). Toyota u ovom segmentu uistinu nema konkurenciju, jer je prodala čak 601 automobil s hibridnim pogonom. Drugoplasirani Audi prodao je samo 38 hibrida.
Milan Bugarić
Benzinci su preuzeli primat od dosad neprijepornih dizelaša
PRODAJA auta PREMA REGIJAMA
Na istoku prodaja automobilaa ide “na kapaljku”. Vidi se to prema rezultatima prodaje u regijama, gdje je Osječko-baranjska županija tek na 8. mjestu. Ispred nje je neprijeporna zagrebačka regija, porezna oaza Požega, Split, Rijeka, ali i Istarska, Karlovačka i Međimurska županija.