Kultura
"40 GODINA RUŽIČKINIH DANA, VUKOVAR 1978. – 2018." SREĆKA TOMASA

Poseban osvrt na vrijeme Domovinskoga rata
Objavljeno 9. studenog, 2018.
ZAGREB
U Knjižnici HAZU predstavljena je knjiga 40 godina Ružičkinih dana, Vukovar 1978. – 2018. autora prof. dr. sc. Srećka Tomasa koju su objavili Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), Prehrambeno-tehnološki fakultet u Osijeku i Gradski muzej Vukovar. Monografija rasvjetljava brojne okolnosti vezane uz inicijativu, osnutak i održavanje Ružičkinih dana u Vukovaru. Autor pruža iscrpan životopis nobelovca Ružičke te niza uglednih znanstvenika i stručnjaka inicijatora Ružičkinih dana, kao i onih koji su radove izlagali i publicirali u okviru tog znanstveno-stručnog skupa, s područja kemije, kemijskog i biokemijskog inženjerstva, prehrambene tehnologije, biotehnologije, medicinske biokemije, farmacije, zaštite okoliša i srodnih disciplina. Glavni dio monografije posvećen je skupu, s posebnim osvrtom na sudbinu Ružičkinih dana u vrijeme Domovinskog rata, povratak skupa u Vukovar i obnovu Ružičkine kuće.
Predsjednik HAZU, akademik Zvonko Kusić, istaknuo je zasluge Srećka Tomasa što je uspio sačuvati slike i faksimile eksponata koji su uništeni tijekom srpske agresije na Vukovar. Podsjetio je i na zasluge i popularnost Ružičke i njegova suradnika, nobelovca Vladimira Preloga, koji u zgradi Knjižnice HAZU imaju memorijalnu sobu.
Ružičkini dani tradicionalni su skup stručnjaka i znanstvenika koji organiziraju HDKI i Prehrambeno-tehnološki fakultet u Osijeku, uz područna društva HDKI-ja iz Osijeka, Vukovara, Požege i Belišća. Ružičkini dani nastali su inicijativom i predanim radom nekoliko uglednih znanstvenika na čelu s prof. dr. sc. Verom Johanides, profesorima i akademicima Nenadom Trinajstićem i Dragutinom Flešom i prof. dr. Ivanom Butulom, u suradnji s vukovarskim javnim i gospodarskim djelatnicima, dr. sc. Vladom Horvatom i dr. sc. Vladimirom Husarom. Održavaju se u pravilu svake dvije godine, a tijekom srpske okupacije Vukovara, 1993. i 1996. održani su u Bizovačkim toplicama, a 1998. su vraćeni u rodni grad prvog hrvatskog nobelovca.
Uz autora, monografiju su predstavili i prof. dr. sc. Ante Jukić, predsjednik HDKI-ja i recenzent, te prof. dr. sc. Bruno Zelić, glavni urednik časopisa Chemical and Biochemical Engineering Quarterly. N.Vek.
Možda ste propustili...

PJEVAČKO DRUŠTVO SVETOGA JOSIPA OSIJEK NASTUPILO U CRKVI SVETOG KRIŽA U TVRĐI

Uskrsni koncert pred mnoštvom vjernika