Regija
ZA PROIZVODNJU JEDNOG TREBA 1000 RADNIH SATI

Ovisno o modelu i opremi, kombajn i do 300.000 eura
Objavljeno 7. studenog, 2018.
Do 10 % ukupne proizvodnje ostaje na domaćem tržištu, ostalo ide u izvoz
ŽUPANJA

Županjski kombajni žanju polja diljem svijeta te Same Deutz Fahr Žetelice s razlogom spadaju u izvrsni dio hrvatskog gospodarstva i među vodeće izvoznike.

O tome svjedoči i prestižna nagrada Zlatni ključ, koju je tvornica već nekoliko puta dobila, kao najinovativniji hrvatski izvoznik, najbolji izvoznik u Njemačku i kao najbolji izvoznik u Tursku. Vrijedno gospodarsko priznanje potvrda je kontinuiteta visoke kvalitete poslovanja i neprestanog ulaganja u razvoj novih proizvoda i proizvodnju. U tvornici je zaposleno 350 radnika, većina ih radi u tri smjene, a tisuću radnih sati potrebno je za proizvodnju jednog modernog kombajna. Proizvodni proces podijeljen je u 15 taktova i svakome treba oko četiri sata da odradi svoj dio posla.
I tri dnevno
Iz te tvornice u Županji dnevno iziđe od jednog do tri nova kombajna, ovisno o dobu godine. Najveća proizvodnja i iskorištenost kapaciteta je od siječnja do srpnja i u tom se razdoblju, prije sezone žetve i vršidbe, proizvede oko 315 kombajna, a još stotinjak u jesenskom dijelu proizvodnje, koji počinje 1. rujna, nakon kolektivnog godišnjeg odmora. A svaki kombajn ima svoga kupca.- Kombajni Deutz Fahr tijekom niza godina dokazali su se kvalitetom, izdržljivošću i pouzdanošću i to su te odlike kojima kupci vjeruju. Cijene se paušalno kreću od 80.000 eura pa sve do 250.000 i 300.000 eura, ovisno o modelu koji birate i opciji, odnosno dodatnoj opremi koju naručujete - objašnjava Josip Lenić, voditelj proizvodnog inženjeringa i industrijalizacije. Kao najinteresantniji model kombajna ističe C9306 i to je, napominje, trenutačno njihov najjači i najskuplji model, koji je u serijsku proizvodnju ušao prošle godine.– Ovaj kombajn u odnosu prema prethodnima može puno više biti na njivi i u istom vremenu napraviti puno više posla, ovršiti veće površine, ima jači motor, veći obujam spremnika goriva, a cilj je svakog proizvođača u što kraćem vremenu napraviti više posla na njivi - pojašnjava mehaničar Ivan Sijarto. U SDFŽ-u zaposlen je već sedam godina, radi u Ispitnoj stanici, gdje se pregledavaju kombajni kada siđu s linije. Ondje se sve detaljno kontrolira, provjerava cijeli ciklus vršidbe, ispituju svi dijelovi na kombajnu. Baš sve se, naglašava, mora detaljno pregledati i podesiti kako bi stroj bio spreman za njivu.
Klima obavezna
- Obujam je spremnika zrna najmodernijeg kombajna, C9306, 8500 litara zrna. To je kombajn od šest slamotresa, snage motora do 360 konjskih snaga, a kapacitet istovara ide iznad 100 litara u sekundi. Za sve kombajne je specifično da imaju klimu, danas se i automobili mogu kupiti bez klime, ali kombajni ne. I to je pokazatelj koliko je poljoprivredna mehanizacija uznapredovala u svojim tehničkim i rješenjima udobnosti i ergonomije - kaže Lenić. Dodaje da takve kombajne kupuju oni koji imaju velike parcele, uglavnom tvrtke, odnosno PIK-ovi i kombinati, koji imaju visoke zahtjeve u poljoprivrednoj proizvodnji. "Godišnje radimo od 400 do 415 kombajna i od toga pet do deset posto ostane u Hrvatskoj. U taj postotak su uključeni i visokorazvijeni OPG-ovi, koji imaju velike površine, a samim tim i financijsku moć da kupe jedan takav stroj. Uglavnom ga kupuju uz potporu europskih fondova, čije prednosti poljoprivrednici sve više prepoznaju i koriste", objašnjava. Ističe da kombajni Same Deutz Fahr Žetelica udovoljavaju i zahtjevima visokog tržišta i kupcima nešto manjih potreba, a najpovoljniji model je C5000.Proizvodnu 2018. godinu tvornica će završiti s više od 400 kombajna, a glavna tržišta su zapadna i istočna Europa. U zapadnoj je još uvijek na snazi stagnacija, a u istočnu izvoze oko 30 posto proizvodnje, gdje im je najvažnija država Rumunjska.- Od prošle godine osjećamo znatan problem s odljevom radnika, koji postoji i kod svih drugih poslodavaca u Hrvatskoj, posebice u našoj regiji - kaže generalni direktor SDFŽ-a Damir Kobaš.Na upit razmišlja li se, uz zapošljavanje sezonaca za stalno i u 2019. godini, i o povećanju plaće svim radnicima, Kobaš je odgovorio da se pokušava pronaći najbolji parametar za zadržavanje radnika.
Marija Lešić Omerović
Cilj je zadržati radnike
Od početka godine tvornica je za stalno zaposlila 60-ak sezonskih radnika i povećala im plaće za 20-ak posto, a riječ je uglavnom o deficitarnom kadru - zavarivačima, tokarima i lakirerima. Na taj su način odlučili zadržati radnike, jer mnogi odlaze izvan Hrvatske. “U Same Deutz Fahru sam od 2008. i devet godina sam čekao ugovor na neodređeno vrijeme i konačno sam ga dobio. To mi jako puno znači, sada imam sigurnost i uz siguran izvor prihoda mogu si planirati budućnost. Moj posao je izrada naprava i alata kojima se olakšava daljnja serijska proizvodnja određenih dijelova koje su prethodno projektirali inženjeri. Posla ima dosta, ali nije naporno kada se čovjek navikne na posao. Drago mi je biti dio uspješne ekipe koja proizvodi kombajne za svjetsko tržište”, kaže Jurica Jančić iz Andrijaševaca.
U tvornici SDF Žetelice u Županji zaposleno je oko 350 radnika i godišnje proizvedu više od 400 kombajnana
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike