Ekonomija
OTVORENA AKCIJA KUPUJMO HRVATSKO

ZAHER: Turizam je izniman generator potrošnje i najbolji prodajni izlog našeg gospodarstva
Objavljeno 7. studenog, 2018.

Turizam je izniman generator potrošnje i najbolji prodajni izlog našega gospodarstva. Prosječan turist na hranu i piće dnevno troši dvostruko više od potrošača izvan sezone.

Rekao je to potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher prigodom otvorenja specijaliziranoga projekta Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam, koji se održava od 6. do 7. studenoga na Zagrebačkom velesajmu a koji okuplja gotovo 90 tvrtki.Zaher je dodao da je, kada se to poveže s udjelom turizma u BDP-u, jasno koliki su njegovi pozitivni efekti na gospodarstvo.- No još uvijek nismo napravili dovoljno, potpuno iskoristili njegov potencijal. To uključuje i plasiranje hrvatskih proizvoda i usluga, primjerice, već tijekom gradnje turističkih, hotelskih, rekreacijskih kapaciteta, ali i plasiranje proizvoda kroz krajnju turističku potrošnju. Kvalitetne proizvode i usluge koji mogu parirati svima u svijetu već itekako imamo", rekao je Zaher."Na razini Hrvatske prihodi u ovoj turističkoj godini trebali bi iznositi oko 12 milijardi eura. Na tome treba čestitati ne samo turističkim djelatnicima nego i ostalim gospodarskim granama. Posljednje istraživanje Tomas pokazuje da se motivi dolazaka gostiju znatno mijenjaju, poput novih iskustava i doživljaja te uživanja u jelu i piću. Enogastroturizam postao je jedan od najdinamičnijih sektora u turizmu, a znači povezivanje tradicije s novim trendovima, poput zdravoga življenja i održivosti", rekla je pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić.Državna tajnica u Ministarstvu poljoprivrede Marija Vučković predstavila je natječaje za unaprjeđivanje poljoprivrede programima ruralnoga razvoja i aktivnosti usmjerene osnaživanju domaćih proizvoda.- Osnažili smo kampanju za mlijeko, meso, med, kruh, brašno i jaja s hrvatskih farmi. Više od 342 samo ih je u sustavu kvalitete za hrvatski med. U sljedećem razdoblju želimo više učiniti za promicanje kratkih lanaca opskrbe, što bi trebalo pozitivno utjecati i na hrvatsku poljoprivredu - rekla je Vučković.- Svjestan važnosti nacionalne akcije Kupujmo hrvatsko, Grad Zagreb kontinuirano podržava aktivnosti kojima je cilj afirmacija domaće proizvodnje i nacionalnoga gospodarstva na domaćem i međunarodnom tržištu. Hrvatski turizam iz godine u godinu raste pa čini tzv. nevidljivi izvoz, čiji su multiplikativni učinci sve veći - rekla je zamjenica gradonačelnika Zagreba Olivera Majić.Direktorica Zagrebačkoga velesajma Dina Tomšić za sljedeće je razdoblje najavila djelovanje Zagrebačkoga velesajma u smjeru internacionalizacije hrvatskih proizvoda i usluga, tj. brendiranje hrvatskoga.- Uz mrežni model i zahvaljujući suradnji s HGK-om i ministarstvima, trebamo raditi skupa na promicanju hrvatskoga gospodarstva neovisno o domeni - naglasila je Tomšić.Prema podatcima Instituta za turizam, prosječan turist u Hrvatskoj dnevno potroši 79 eura, od toga 17 % na hranu i piće. Stoga je u sklopu manifestacije održan i okrugli stol Proizvodnja hrane – Prilika za hrvatski turizam, kako bi se analiziralo što je moguće napraviti da bi se podigla konkurentnost hrvatskih prehrambenih proizvoda u turizmu. Z.Rupčić
Domaća hrana
- Cijela kontinentalna Hrvatska u turističkom proizvodu, kada izuzmemo Zagreb, sudjeluje sa samo 2 %. U Hrvatskoj imamo dobar model za razvoj ponude kontinentalnoga turizma, Istru, koja je uključivanjem prehrambenih proizvoda i vina u ponudu produžila sezonu - rekao je potpredsjednik HGK-a za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević i dodao da je za plasiranje prehrambenih proizvoda u turizmu ključno i pitanje dostatnosti proizvodnje u poljoprivredi. Direktorica hotelskih operacija i ljudskih resursa za Lifeclass Terme Sveti Martin Jelena Berečić navela je: “Izazov je nabaviti domaću hranu. Imamo sreće jer se toplice nalaze na pogodnoj poziciji i imamo mogućnost nabaviti većinu hrane i dio napitaka od malih proizvođača. Kod nas je najveći problem što smo dosta veliki pa nekada ne možemo nabaviti određene namirnice u dovoljnoj količini. No odlučili smo raditi ne samo na razvoju toplica nego i cijele destinacije.”
Možda ste propustili...

SURADNJA LIDLA I “ČISTOG PODZEMLJA”

Educirali učenike osnovnih škola o važnosti prirode

VEĆINA WEB-STRANICA NAJVEĆIH HRVATSKIH KOMPANIJA ENERGETSKI JE NEODRŽIVA

Internet je četvrti najveći zagađivač okoliša u svijetu

Najčitanije iz rubrike