Objavljeno 5. studenog, 2018.
Usporedbe radi to je udaljenost između Osijeka i Dubrovnika, ako se ide trasom autoceste
Često na našim stranicama pišemo o problematici gradskog prometa, stanju prometnica, regulaciji prometa, prometnoj (ne)kulturi, ulozi gradskih vlasti, djelatnika ministarstva unutarnjim prometa... Izvješće o učinjenom u prvih šest mjeseci ove godine, koje je gradonačelnik Ivan Vrkić podnio vijećnicima Gradskog vijeća u listopadu ponudilo je, između ostalog i svojevrsnu inventuru onoga o čemu Grada Osijek, kada je o prometnoj infrastrukturi riječ, skrbi.
Uglavnom riječ je o gotovo 394 kilometra nerazvrstanih cesta. Pojašnjenja radi to su sve ceste koje nemaju oznaku županijske ili državne ceste. Primjerice, na administrativnom području koje pokriva Grad Osijek samo južna obilaznica ima oznaku državne ceste (D2 - od graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska na granica sa Slovenijom do Iloka i graničnog prijelaza sa Srbijom) Sve ostale su nerazvrstane, uključujući i one najduže, Vukovarsku, Strossmayerovu i Trpimirovu. Zanimljivo je kako je među tim najdužim i Vinogradska, ali ona jasno nema toliko svakodnevnu prometnu "težinu" po Osijek. Grad Osijek nadalje skrbi o dva mosta - cestovnom dr. Franje Tuđmana i onom pješačkom prema Kopiki, potom su tu dva pješačka nathodnika preko željezničke pruge - prvi je iznad glavnog kolodvora, drugi na kolodvoru u Donjem gradu; tri pješačka mosta preko kanala, jedan, najveći, preko Poganovačko-kravičkog kanala u Josipovcu te dva preko Crnog foka između Višnjevca i Josipovca. Tu su i četiri propusta većih dimenzija na kanalima - dva su Pogonovačko-kravička, jedan preko Crnog foka i jedyn preko Bobotskog kanala.
Unutar gradskog prstena je 16.300 parkirališnih mjesta na javnim površinama, 506 parkirališnih mjesta označenih je za potrebe invalida na 266 lokacija.
Potom je na ovom popisu i oko deset tisuća slivnika, četiri prepumpne stanice (podvožnjaci naTrpimirovoj, Vinkovačkoj, Svilajskoj i jedna u gospodarskoj zoni u Nemetinu). Uz prometnice je oko 3.600 prometnih znakova, tijek prometa reguliraju 83 semafora. Ukupno je 177 autobusnih stajališta (73 su u prigradskim naseljima) od kojih 52 ima nadstrešnice, te 82 tramvajska stajališta od kojih 45 ima nadstrešnice. Tu je i nešto manje od 50 kilometara biciklističkih staza i trakova. Naposljetku, najrazgranatija je mreža nogostupa - riječ je o ukupno 600 kilometara. Ako se zbroji dužina prometnica i nogostupa doseže se udaljenost od Osijeka do Dubrovnika (pa i dalje, ako baš želimo biti točni), ako se prati trasa autoceste.
U ovom izvješću obuhvaćen je i rad prometnih redara, oni su do kraja lipnja izdali 213 upozorenja i 1.100 obavijesti o počinjenom prekršaju. Protiv osoba koje nisu platile kaznu po ostavljenoj obavijesti pokrenut je prekršajni postupak na način da su izdana 202 obvezna prekršajna naloga.
Naposljetku ovo se izvješće može nadopuniti još s dva, nama od ranije poznata podataka - Osijek ima oko 42 tisuće vozila od čega je 31 tisuća osobnih automobila.
Dario Kuštro
Kada se zbroji dužina prometnica i nogostupa, doseže se udaljenost od Osijeka do Dubrovnika ako se prati trasa autoceste
JEDINICA MLADEŽI
Grad Osijek može se pohvaliti i djelovanjem Prometne jedinice mladeži. U prvih je šest ovogodišnjih mjeseci ostvarila ukupno 720 radnih sati, a najveći je doprinos pokazala u povećanju protočnosti pri jutarnjem i poslijepodnevnom vršnom opeterećenju te nedjeljom u blizini autotržnice u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića, potom na sajmovima te većim radovima i događanjima na području grada.