Objavljeno 30. listopada, 2018.
Problema s prekomjernim ispuštanjem plinova dušikovih oksida imaju i divovi Daimler i BMW, što se očituje u smanjenoj dobiti
Njemački automobilski divovi muku muče s aferom ispušni plinovi. Lavina, koju je zakotrljao Volkswagen, zahvatila je i Daimler te BMW. Naime, div njemačke automobilske industrije Daimler prošli je tjedan izvijestio o padu dobiti u trećem kvartalu, potvrdivši slabije poslovne prognoze za cijelu godinu u kontekstu pada prodaje i troškova ugradnje nove opreme u dizelske automobile.
U razdoblju od srpnja do rujna, netodobit proizvođača Mercedes-Benza pala je 21 posto u odnosu prema istom prošlogodišnjem razdoblju i iznosila je 1,76 milijardi eura. Još je veći pad zabilježen u stavci operativne dobiti, za 27 posto, na 2,5 milijardi eura. Prihodi su smanjeni jedan posto, na 40,2 milijarde eura. "Okruženje je za automobilsku industriju, pa tako i za Daimler, i dalje vrlo izazovno", izjavio je izvršni direktor Dieter Zetsche. U automobilskom odjelu Mercedes-Benza prodaja je smanjena četiri posto, uz prodanih 795,000 vozila. Prihodi su im smanjeni sedam posto. Operativna dobit tog dijela poslovanja potonula je 35 posto zbog ‘‘kontinuiranih vladinih postupaka i mjera za dizelska vozila‘‘, priopćili su iz grupe.
Povlačenje vozila
Težak je udarac za Daimler bio i takozvani skandal dieselgate i povlačenje oko 774.000 automobila, za koje je njemačka vlada u lipnju utvrdila da su opremljeni nezakonitim softverom za prikrivanje prekomjernih emisija štetnih plinova dušikovih oksida.Daimler te njegovi rivali BMW i Volkswagen suočavaju se i s istragom Europske komisije zbog sumnje da su se možda dogovorili da međusobno ne konkuriraju u segmentu sustava za smanjenje zagađenja. Poteškoće proizvođačima automobila zadali su i novi, stroži europski testovi emisija štetnih plinova, koji su prouzročili uska grla u registraciji novih automobila. Daimleru glavobolje zadaje i trgovinski rat SAD-a i Kine jer Peking naplaćuje carine na njegove automobile uvezene iz SAD-a.Svjetla točka bilo je pak poslovanje s kamionima, čija je operativna dobit u trećem tromjesečju poskočila 38 posto.U današnjem su izvješću ujedno potvrđene godišnje prognoze za cijelu 2018. godinu, koje su objavljene prošlog tjedna, a predviđaju "znatno nižu" operativnu dobit na razini grupe u odnosu prema prošlogodišnjim 14,7 milijardi eura. Prihodi bi im trebali "lagano porasti‘‘ u odnosu prema prošlogodišnjim 164 milijarde eura.
Mogući požar
Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW objavio je pak prošlog tjedna da će povući s tržišta dodatnih više od milijun dizelskih vozila, povrh u kolovozu povučenih gotovo pola milijuna, zbog problema s ispušnim sustavom koji bi u ekstremnim slučajevima mogao izazvati požar. ‘‘U nekim dizelskim vozilima, rashladna tekućina na bazi glikola može curiti" iz neispravnog dijela koji se naziva sustav recirkulacije ispušnih plinova. To bi u kombinaciji s ostalim supstancama u sustavu moglo stvoriti rizik od požara, objavila je grupa. S najnovijim povlačenjem, ukupan broj BMW-ovih vozila s tim problemom u svijetu popeo se na oko nestvarnih 1,6 milijuna.
Hina
GORILO 30 VOZILA
BMW je objavio da je kontaktirao trgovce koji bi trebali stupiti u kontakt s vlasnicima vozila s defektom kako bi dogovorili termin za pregled. ‘’Modul za recirkulaciju ispušnih plinova bit će provjeren i zamijenjen ako se ustanovi da je neispravan”, objavila je grupa. BMW je u kolovozu objavio povlačenje više od 480 tisuća vozila sa sličnim problemom iz Europe i nekih azijskih zemalja. U Južnoj Koreji objavili su ispriku nakon što je u 30-ak tamošnjih automobila izbio požar. Iz BMW-a poručuju da je rizik od požara minimalan.
21%
je manja dobit
Daimlera u odnosu prema istom razdoblju lani
1,6
milijuna vozila BMW
bi trebao popraviti
Svjetla je točka poslovanje s kamionima, čija je dobit u trećem tromjesečju poskočila 38 posto