Autoglas
TEST-VOŽNJA:

Novi Citroen C4 Cactus: Dobar odnos komfora, tehnologije i snage
Objavljeno 23. listopada, 2018.
Nakon prijeđenih tisuću km, novi C4 Cactus je definitivno odrastao. Riječ je o pravom nasljedniku nagrađivanog modela

Automobil koji nam je bio na višednevnom testu imao je nezahvalan zadatak, naslijediti višestruko nagrađivanog prethodnika. Nećemo okolišati, položio ga je s odličnim, baš nam je legao. Riječ je o novom Citroenu C4 Cactus.


Novi Citroen C4 Cactus ne samo da mijenja stari model višestruko nagrađivanog Cactusa, on mijenja i kompaktni C4 koji se posve dobro prodavao i koji je bio vrlo dobra kupnja. U Citroenu smatraju da želi li on izboriti svoje mjesto na tržištu, mora i dalje biti poseban. Ime je dobio po kaktusu, biljci koja se brani, ona ima bodlje, a Cactus svoje airbumpove na vratima. Oni su sada sa sredine spušteni nadolje, tako da je automobil dobio čistu liniju bokova. Ideja o Cactusu ostala je ista kao i njegovo ime, on se i dalje brani sa svih strana jer ima plastične zaštite u krugu od 360 stupnjeva.

Veća svjetla

Svjetla su sada gotovo dvostruko veća nego prije. Tu je i karakteristična Citroenova kromirana maska s LED svjetlima. Ono što je ostalo prepoznatljivo je jedna neprekinuta linija koja ide od vjetrobrana preko bokova sve do lebdećeg krova. Straga je dobio velika svjetla s 3D efektom i donju zaštitu odbojnika koja je slična onoj na novom C3 i C3 Aircrossu, što je zajednička značajka cijele game.
Unutrašnjost je također originalna, kvalitetno izrađena i ugodna. Redizajn, srećom, nije zahvatio originalne ručke na vratima i pretince ispred suvozača koji podsjećaju na skupi kofer. Zbog pretinca je suvozačev zračni jastuk smješten u krov. Ovdje imamo i panoramski krov bez rolete i dva digitalna displeja, prvi manji ispred vozača i drugi 7-inčni kojim se upravlja svim funkcijama vozila. Praktičnost je uzorna i ima dovoljno prostora u svim smjerovima. Citroenu je uvijek u fokusu bio dizajn i komfor.
Odličan motor

Tako su u novom Cactusu predstavljene dvije inovacije koje se tiču komfora, prva su sjedala koja se zovu advanced confort. Riječ je o sjedalima od posebne smjese gume, a koja prirodno drže tijelo. Široka su, dovoljno dugačka, a i vozačko i suvozačko sjedalo imaju lumbalno podešavanje. U vožnji su odlična i dobro drže tijelo, a za 300-tinjak km autoceste su doista - savršena!
Druga inovacija novog Cactusa smještena je ispod poklopca motora. Riječ je o progresivnim hidrauličnim graničnicima amortizera. Oni znatno ublažavaju udarac amortizera kada prelazite preko primjerice ležećih policajaca i dobiva se osjećaj kao da lebdite. Kao da ima hidraulični ovjes!
Motorizacija je 1,6-litreni HDi sa 100 konja i uparen s petstupanjskim ručnim mjenjačem. Kratko i jasno, ovaj je motor dobar izbor, ima dovoljno snage za agilna ubrzavanja, a neće razočarati ni prilikom pretjecanja. Mjenjač ima dobro presložene prijenosne odnose uz nešto dulji hod ručice. Od klasičnih kompakata uzdignut je nešto više, što znači da je sposoban i za vožnju bez asfalta, naravno bez pretjerivanja. Možemo reći kako je C4 Cactus definitivno odrastao. Potrošnja na testu bila mu je oko pet litara na 100 km. Cijena testnog vozila je 151.800 kuna.
Milan Bugarić
OKRETAN I UPRAVLJIV
Dugi međuosovinski razmak od 2,60 metara i kratki prevjesi jamče kompaktne dimenzije kako bi automobil ostao okretan i lako upravljiv, istodobno nudeći prostornost koja se očekuje u tom segmentu. Putnici u njemu mogu putovati jednostavno i opušteno uz 12 sustava za pomoć u vožnji te tri tehnologije za povezivost. Novi Citroen C4 Cactus odlikuje se punim oblicima, horizontalnim poklopcem motora koji odaje dojam robusnosti i zaštite, a bočna linija karoserije daje mu siluetu limuzine te uistinu dobro leži na kotačima.
151.800

kuna je cijena testnog Citroena C4 Cactus
1.6

litreni HDi motor pogoni Citroen C4 Cactus
Airbumpovi su sada sa sredine premješteni nadolje