Regija
U OSJEČKO-BARANJSKOJ ŽUPANIJI 239,5 KM BICIKLISTIČKIH STAZA

Cikloturizam postaje sve značajniji dio turističke ponude Slavonije i Baranje
Objavljeno 15. listopada, 2018.
BELI MANASTIR - U povodu završetka međunarodnog projekta Bike&Boat, vrijednog 3,6 milijuna kuna, koji su zajednički provodili gradovi Mohač i Beli Manastir, a u sklopu kojeg je izgrađena biciklistička staza kroz dio Belog Manastira, jučer je održana velika međunarodna obiteljska biciklijada na kojoj je sudjelovalo 200-tinjak biciklista.
Start biciklijade bio je kod Šećeranskog jezera, a ruta duga približno 19 kilometara vodila je kroz Beli Manastir, beljske vinograde, Branjin Vrh i završila na jezeru.
- Cilj biciklijade je, osim obilježavanja završetka izgradnje biciklističke staze, promocija cikloturizma i biciklizma te Belog Manastira i Baranje - kaže Silvio Petar Pandža, vlasnik osječke tvrtke Pavema odnosno trgovine i servisa bicikala Bikea, koja je pobijedila na natječaju za organizatora jučerašnje biciklijade. Pješačko-biciklistička staza od crkve svetog Martina do ulaska na beljsku vinsku cestu (čiji je završetak izgradnje jučer obilježen), samo je dio staze građene u sklopu međunarodnog projekta u kojem su partneri bili Beli Manastir i Mohač. Realizacija posljednje faze ovog projekta službeno je krenula u srpnju prošle godine, kada su gradonačelnik Belog Manastira Tomislav Rob i gradonačelnik Mohača Jozsef Szeko potpisali Partnerski sporazum o provedbi projekta kojemu je cilj spojiti Beli Manastir s europskim koridorom EuroVelo 6. Najnovija staza nastavlja se na onu već izgrađenu do crkve svetog Martina, što je ujedno i spoj s ranije izgrađenim stazama oko Šećeranskog jezera i ostalih.
- Najnovija pješačko-biciklistička staza duga je dva kilometra. Budući da državnom cestom D7 dnevno prođe nekoliko stotina teških kamiona i dvostruko više automobila, nije potrebno isticati u kakvoj su opasnosti biciklisti koji njome prometuju te koliko će buduća pješačko-biciklistička staza za njih značiti - ističe Rob, dodajući kako je njezino globalno značenje višestruko, kako za turistički razvoj Baranje i njezinog jedinog grada tako i za lokalno stanovništvo. Ova je staza dio od 239,5 kilometara biciklističkih staza na području Osječko-baranjske županije.
- Biciklizam je već dugi niz godina prisutan u razvijenim europskim zemljama ne samo kao način prijevoza već kao način života. Osim povećanja broja biciklista, sve je prisutniji razvoj aktivnog turizma, koji uključuje razne sportske aktivnosti. S obzirom na to da je cikloturizam ocijenjen kao jedan od najspremnijih turističkih proizvoda za razvoj turistički slabije razvijenog kontinentalnog dijela Hrvatske, dolaskom domaćih i inozemnih cikloturista u županiju Hrvatska će se promovirati kao nova biciklistička destinacija EU, kao i razviti mikro i makro poduzetništvo - kaže Tatjana Roth, pročelnica Upravnog odjela za kontinentalni turizam Osječko-baranjske županije, naglašavajući kako u cilju daljnjeg razvoja kontinentalnog turizma i njegovih selektivnih oblika s posebnim naglaskom na razvoj cikloturizma Osječko-baranjska županija provodi projekt "Biciklističkim rutama kroz Slavoniju i Baranju". Njegovo provođenje obuhvaća izradu standarda za "bed & bike" smještajne objekte, izradu prometnog elaborata, postavljanje brojača biciklističkog prometa, postavljanje servisnih stanica za bicikle i izradu mobilne aplikacije.
- Kroz našu županiju prolaze dva EuroVelo pravca. Jedan je EuroVelo 6 Atlantik ‐ Crno more (u Hrvatskoj Dunavska ruta), a drugi EuroVelo 13 Ruta željezne zavjese (u Hrvatskoj Dravska ruta). Treba spomenuti i Panonski put mira, uspostavljen suradnjom Osijeka i Sombora.
- Ruta Drava razvija se ponajviše kroz program prekogranične suradnje s Mađarskom. Povezuje gradove Donji Miholjac i Belišće te se širi na Baranju, do Baranjskog Petrovog Sela, gdje se povezuje s mađarskim dijelom. Od Donjeg Miholjca ruta se račva prema Harkanyu, a kroz Hrvatsku nastavlja prema Virovitičko-podravskoj županiji. Obuhvaća i područja općina Marijanci u slavonskom dijelu i Petlovac u baranjskom dijelu županije. Na ruti se nalaze brojni sadržaji, a županijski dio dug je oko 45 kilometara. Panonski put mira pak dug je oko 80 kilometara. S Hrvatske strane počinje na graničnom prijelazu Batina, gdje se grana i prolazi kroz park prirode Kopački rit. Čini alternativu Ruti Dunav te je s njom povezan, odnosno dio je međunarodne rute EuroVelo 6 - podvlači Roth.
Ivica Getto
Hrvatska će se promovirati kao nova biciklistička destinacija EU, ali i razviti mikro i makro poduzetništvo
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike