Autoglas
PROMOCIJA PLUS: PRODAJA AUTOMOBILA U HRVATSKOJ

Volkswagen i Škoda Octavia su na vrhu
Objavljeno 9. listopada, 2018.
Iako je više od dva i pol mjeseca do kraja godine, svi sa strahom gledaju u 2019. i moguće poskupljenje automobila

Iako ukupna prodajna brojka nudi optimizam, jer je drastično bolja nego u 2017., prodaja automobila u rujnu je za samo 3,9 % bolja od lanjskog rujna. U prvih devet mjeseci ove godine ukupno je prodano 50.073 novih putničkih automobila, što je 20,6 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, kada ih je prodano 41.505. U rujnu je pak put do kupca našlo 2906 automobila, za razliku od 2796 automobila prodanih lani.


Prema analizi agencije Promocija plus, u tri ovogodišnja kvartala najviše je prodano Volkswagenovih novih vozila, 7376, a taj proizvođač ima udjel u ukupnoj prodaji od 14,7 posto. Drugi je Renault s 4937 prodanih vozila i udjelom od 9,8 posto, treći Opel s 4753 prodana auta i udjelom od 9,4 posto. Ove se godine dobro prodaju i četvrtoplasirana Škoda (4484) i Suzuki (3092). No kada se gleda samo rujan, Volkswagen je zabilježio pad, jer je prošlog mjeseca prodao 303 automobila, a istog mjeseca lani 398. Znatni pad bilježi i Škoda, koja je u rujnu prodala 267 automobila (lani 418). Lošije rezultate bilježe i Suzuki, Peugeot, Hyundai, Toyota, Audi. Veliki porast prodaje automobila u rujnu u odnosu prema istom mjesec lani bilježe Renault (ovog rujna 282 prodana auta, a lanjskog 164), Opel (241/155), Citroen (143/97), Dacia (99/77), Ford (125/91) i Kia (149/99). Zavidnu prodaju u odnosu prema lanjskom rujnu imao je i Jeep, koji je prodao 50 automobila (lani samo osam).

Octavia prva

U segmentu premium, zanimljivo je, u dosadašnjem dijelu godine prodano je 78 Porschea, 1618 Audija, 1211 BMW-a te 992 Mercedesa.
Iako je rujan bio lošiji za marku, Škodin model Octavia i dalje je neprijeporan. Octavia je, naime, bila najtraženije vozilo u prvih devet mjeseci, prodano ih je 2590. Rujan je malo pokvario taj uspjeh, jer je prodano 126 Octavia, za razliku od lanjskog rujna, kada ih je prodana 301. Ipak, odlično raspoređen broj po drugim mjesecima doveo je Octaviju na ukupno prvo mjesto. Drugo mjesto u generalnom poretku ostvario je Renault Clio s 2317 prodanih vozila na hrvatskom tržištu. Mali kiks bio je prodajni rezultat u rujnu jer je prodano samo 68 Clija (79 lani u rujnu). Renault mora biti zadovoljan rujnom jer je na drugo mjesto sa 107 prodanih vozila uskočio Megane. Na trećem mjestu u ukupnoj prodaji u prvih devet mjeseci 2018. nalazi se Volkswagen Polo s 1779 prodanih automobila, a četvrti je Hrvatima uvijek drag Golf, s 1723 prodana vozila.
Benzinci

Odličnu prodaju vozila u odnosu prema 2017. i dalje "pumpaju" vozila kupljena od velikih kompanija, a ono što straši jest podatak da građani za svoje potrebe kupuju samok nešto više od 20 posto automobila.

Što se tiče pogonskog goriva, 55,8 posto kupaca odlučilo se za benzince, a 42 posto za dizelaše. Udio hibrida, ponajprije zahvaljujući Toyoti, iznosi 1,2 posto, a udjel električnih vozila je zanemariv, tek 0,1 posto. Prema regijama, i dalje je neprijeporno vodeći Zagreb, koji drži 35,23 posto prodajnog tržišta. Kada bismo gledali kupnju od građana, Požeško-slavonska županija bila bi pri dnu od ukupno 20 regija. S 4427 novoregistriranih automobila ona je na nestvarnom drugom mjestu.
Milan Bugarić
POSKUPLJENJE ILI NE
Do povećanja prodaje novih automobila do kraja 2018. moglo bi doći zbog najave da bi od 1. siječnja 2019. automobili mogli znatno poskupjeti zbog novih, strožih europskih standarda mjerenja emisije ugljikova dioksida (CO2). Odmah je na te najave Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima pri Hrvatskoj gospodarskoj komori reagirao ministar financija Zdravko Marić, poručivši kako će Vlada do kraja godine pronaći rješenje. Istaknuo je i kako će Vlada učiniti sve dao automobili ne bi poskupjeli.
50.073

automobila prodano je u Hrvatskoj do kraja rujna
2590

Škoda Octavia prodano je u prvih devet mjeseci 2018.
Udjel električnih vozila u ukupnoj prodaji je zanemariv, tek 0,1 posto