Autoglas
PEUGEOT 308

Novi je motor udahnuo svježinu odličnom autu
Objavljeno 2. listopada, 2018.
Prosječna potrošnja bila je 5,5 litara, a ako se gas stišće samo malo nježnije, ona će u konačnici biti i manja

Kada te pitaju: "Kakav je?", dovoljno je reći da nakon 300 kilometara neprekidne vožnje s osmijehom i bez bolova u leđima izlaziš iz tog automobila. Riječ je o novom Peugeotu 308 1.5 BlueHDi, koji nam je na sedmodnevni test došao s paketom opreme Allure.


Kada pogledamo prednji dio automobila, uočavaju se male promjene, novi je nos vozila, koji je sada malo oštriji i sportskiji. Potpuno je nov prednji odbojnik i dodano je nešto više kromiranih dodataka, pogotovo na maski motora i na okvirima magklenki. Paket opreme Allure serijski ima LED svjetla i atraktivan GT odbojnik. Straga su promjene minimalne, kao i u putničkoj kabini. Bitne novosti su pak bazirane na tehnologiji, posebno sigurnosnom aspektu. Testirana 308-ica tako sada posuđuje sigurnosnu opremu iz modela 3008, a u ponudi je i automatski sustav parkiranja VISIOPARK 1.

Podređen vozaču

Ovaj je i-cockpit prvo predstavljen u modelu 208, a Peugeot 308 prvi je kompakt s filozofijom pročišćenog interijera.
Najvažnije komande zadržane su u klasičnom obliku, sve ostale su na velikom ekranu na dodir. Ekran je dobro pozicioniran, nadohvat ruke. Pojednostavljeno je, ali još uvijek ne i jednostavno, korištenje funkcija preko dodirnog zaslona multimedije, te su sada dostupne i veće mogućnosti povezivosti s pametnim telefonima, odnosno sustava koji preslikava glavne aplikacije vašeg smartphonea na 7-inčni središnji dodirni zaslon.
Značajke i-cockpita visoko su postavljeni instrumenti, središnji dio okrenut prema vozaču, mali, kao u videoigrici sportski upravljač, dosta mesnat i dolje podrezan, savršen za vožnju, precizan, direktan. Automobil je vrlo vozan, jedan od najboljih u ovoj klasi. Kao što smo napisali na početku, iako sjedala izgledaju dosta ravna, ne umaraju ni nakon nekoliko stotina kilometara vožnje u komadu.
Odličan motor

Prtljažnik je u prosjeku klase, 420 litara, a može se povećati obaranjem stražnjih naslona, koji su djeljivi po trećini, i onda u njega stane puno toga. Sa setom za krpanje gume osnovni je volumen 470 litara.
Najveća novost kod nove 308-ice je novi 1.5 blue HDi motor, koji je zamijenio dosadašnji 1,6-litreni motor. Razvija 130 konjskih snaga i točno 300 Nm okretnog momenta. Motor je nastao u suradnji grupe PSA i Forda i jedan je od najčišćih na tržištu. U toj najsnažnijoj verziji nudi dovoljno žestine za kompaktnu i srednju klasu. Niskim emisijama ugljikovih oksida i čađe pokazao je da su mnogi prerano otpisali dizelaše. Okretnog momenata ima dovoljno od najnižih okretaja, a sam motor jako dobro vuče u cijelom radnom području.
Ručica mjenjača je kratka, lijepo sjeda u ruku, ima kratke i precizne hodove i dobro proračunanih prijenosnih omjera. U vožnji je izuzetno stabilan i jednako voli autocestu kao i zavojite ceste. Ovjes pruža predvidljivo neutralno ponašanje te odlično upija neravnine. Može potegnuti do 204 km na sat, a do stotke mu treba ispod 10 sekundi. Ukupna cijena je sa svom dodatnom opremom, a ima je uistinu puno, 179.001 kunu.
Milan Bugarić
Štedljiv i udoban
Iako će to mnogi nazvati šalom, Peugeot 308 komotno može krenuti u borbu s Golfom. Ima sve adute. Vizualno je atraktivan, siguran je, udoban, a i novi motor pun je pogodak. Sasvim sigurno će prodrmati konkurente u klasi jer je na cesti uistinu odličan. Iako smo ga "peglali" po autocesti i nimalo štedjeli na zavojitim lokalnim cestama, vožnja 308-ice vrlo je lagodna i opuštena. Prosječna potrošnja bila je 5,5 litara, a ako se gas stišće samo malo nježnije, ona će u konačnici biti i manja. Palac gore i za kočnice.
179.001

kuna cijena je testiranog Peugeota 308 s dodatnom opremom
130

konjskih snaga isporučuje 1.5 BlueHDi motor
Niskim emisijama ugljikovih oksida i čađe 308-ica je pokazala da su mnogi prerano otpisali dizelaše