Zdravlje
STRUČNJACI TVRDE

Jogurti sadrže više šećera od gaziranih pića
Objavljeno 1. listopada, 2018.
Nakon analize više od 900 jogurta na britanskom tržištu znanstvenici upozoravaju da su mnogi jogurti prepuni šećera i da se javnost ne smije zavaravati da konzumira zdravu namirnicu, prenosi BBC. Znanstveni tim sa sveučilišta Leeds utvrdio je da su tzv. organski jogurti bili među najzaslađenijima i sadržavali su više šećera na 100 grama proizvoda od gaziranih pića. Tek se prirodne ili grčke jogurte moglo svrstati u skupinu napitaka s niskim udjelom šećera. Prema rezultatima istraživanja objavljenima u časopisu BMJ Open najviše šećera sadržavali su tzv. jogurt deserti - prosječno 16,4 grama na 100 grama proizvoda. U toj kategoriji po udjelu šećera su i proizvodi poput čokoladnog moussea ili rožate, koji ne sadrže jogurte.
Drugi po redu najslađi jogurti bili su "organski" s prosječno 13,1 gram na 100 grama proizvoda.
Dječji jogurti prosječno su sadržavali 10,8 grama na 100 grama proizvoda, što odgovara količini od dvije kocke šećera, utvrdilo je istraživanje.
Usporedbe radi, 100 grama prosječne gazirane kole sadržava 9 grama šećera.
U skupinu jogurta s niskim udjelom šećera, odnosno manje od pet grama šećera na sto grama proizvoda, ušlo je samo devet posto jogurta.
"Mislim da će ljudi, uključujući roditelje, biti iznenađeni koliko je zapravo šećera u jogurtima", kaže voditeljica istraživanja Bernadette Moore. "Moj je savjet da kupite prirodni jogurt i pomiješate ga sa svojim vlastitim voćem."
S pravim omjerom proteina i ugljikohidrata jogurt je, posebice visokoproteinska grčka verzija, odličan izbor nakon tjelovježbe. Prema riječima Keri Gans, njujorške nutricionistice "savršeno vrijeme za jogurt je unutar 60 min nakon tjelovježbe". Proteini osiguravaju amino kiseline koje su nužne mišićima pri oporavku, objašnjava Gans, a ugljikohidrati obnavljaju ispražnjene energetske zalihe u mišićima. Bonus je ako uz jogurt popijete i bocu vode: proteini iz jogurta pomažu crijevima u apsorpciji vode, što pozitivno djeluje na hidrataciju. J.Kn.
Možda ste propustili...