Ekonomija
GLOBALNO ISTRAŽIVANJE PWC-A

Žrtvama gospodarskog kriminala u dvije godine bilo je 53 % hrvatskih organizacija
Objavljeno 19. rujna, 2018.

Globalno istraživanje gospodarskog kriminala za 2018. godinu koje je provela tvrtka PwC pokazalo je da je 53 posto hrvatskih organizacija posljednje dvije godine bilo žrtvama prijevara i gospodarskog kriminala, što je 26 posto više nego u 2016., objavili su iz PwC-a. Na globalnoj je razini 49 posto organizacija doživjelo gospodarski kriminal u posljednje dvije godine. Kibernetički kriminal, prema istraživanju, pogađa svaku treću organizaciju (33 posto), što je porast u odnosu prema situaciji prije dvije godine za 25 posto, te u odnosu prema globalnoj razini (21 posto).
Prevladavajuće vrste kibernetičkih napada u Hrvatskoj uključuju zlonamjerni softver (35 posto) i krađu identiteta preko interneta (27 posto). Gotovo polovina hrvatskih ispitanika, njih 47 posto, navela je kako su im kibernetički napadi ozbiljno poremetili i/ili prekinuli poslovne procese. Njih 32 posto očekuje da će doživjeti kibernetički napad i vjeruje da će to biti vrsta kriminala koja će izazvati najveće poremećaje i negativne utjecaje, a 23 posto organizacija nema ili nije upoznato s postojanjem programa kibernetičke sigurnosti za sprječavanje i otkrivanje ovog kriminala u svojim organizacijama.
Istraživanje je pokazalo i da bi više od polovine hrvatskih ispitanika, njih 53 posto, s relevantnim državnim tijelima podijelilo informacije o sumnji ili pretrpljenim kibernetičkim napadima. Oko polovine hrvatskih ispitanika koji su bili žrtve prijevara u 2018. i 2016. procijenili su ukupne financijske gubitke između 320.000 i 6,4 milijuna kuna, a njih devet posto pretrpjelo je i financijske gubitke veće od 6,4 milijuna kuna, koje u 2016. godini nitko nije prijavio. Hrvatske organizacije, kako je pokazalo istraživanje, pokazuju pozitivan trend ulaganja i planiranja izdvajanja većih iznosa za borbu protiv gospodarskih prijevara i kriminala, iako je to još uvijek ispod svjetskih razina. Tako je gotovo jedna od tri ispitane organizacije ili njih 30 posto povećala financijska sredstva za borbu protiv gospodarskog kriminala u posljednje dvije godine te ujedno planira nastaviti sa sve većim izdvajanjima u sljedeće dvije godine. Voditeljica forenzičkih usluga u Hrvatskoj Ivana Rapić istaknula je kako se hrvatski rezultati razlikuju od globalnih u pogledu tipičnog počinitelja prijevare. "Na globalnoj razini, većina počinitelja su unutarnji (52 posto nasuprot 42 posto), dok hrvatski ispitanici navode da je više vanjskih počinitelja u odnosu prema unutarnjima (50 posto nasuprot 42 posto), te da se većinom radi o kupcima (70 posto)", kazala je. S obzirom na to da su unutarnji počinitelji prijevara u pravilu sposobniji zaobići postojeće unutarnje kontrole, ovaj rezultat može potencijalno ukazivati i na to da organizacije ustvari nisu svjesne da su ugrožene od strane svojih zaposlenika, pojasnila je Rapić te dodala kako, s druge strane, visoka stopa prijevara počinjena od strane vanjskih subjekata ukazuje da se nedovoljno pažnje pridaje izboru tih subjekata.Z.Rupčić

Koriste sofisticiranije alate
Prema istraživanju, unutarnji počinitelji prijevara u Hrvatskoj (i globalno) prvenstveno dolaze iz redova marketinga i prodaje (40 %) te operativnih i proizvodnih funkcija (30 %). Opću procjenu rizika prijevara nije provelo 48 % ispitanika, što je gotovo jednako broju ispitanika koji su naveli da prijevaru nisu doživjeli ili da je nisu svjesni (47 %). Istraživanje je pokazalo i da hrvatske organizacije u većoj mjeri koriste sofisticiranije alate za otkrivanje i praćenje prijevara, u usporedbi s tradicionalnijim metodama kao što su korporativna sigurnost i rutinske interne revizije. Tako je 50 posto prijavljenih slučajeva prijevara otkriveno koristeći sofisticiranije alate poput upravljanja rizicima prijevara, analize podataka i praćenja sumnjivih aktivnosti. PwC je za potrebe istraživanja ispitao više od 7200 sudionika iz 123 zemlje, Hrvatska je sudjelovala drugi put, sa 62 organizacije.
Možda ste propustili...

SURADNJA LIDLA I “ČISTOG PODZEMLJA”

Educirali učenike osnovnih škola o važnosti prirode

U CILJU SMANJENJA PLASTIČNOG OTPADA

Nastavlja se Konzumova kampanja “Jedna manje”

POVRĆU LOŠA GODINA, SVE URANILO, KIŠE PREMALO

U plastenicima u travnju 40, zahladnjenje novi stres

Najčitanije iz rubrike