Mozaik
VUKOVAR - NEW DELHI

Skypeom se može čavrljati, ali i nešto naučiti
Objavljeno 15. rujna, 2018.
Učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar razgovarali s Cambridge School Srinivaspuri u Indiji

U srijedu, 13. rujna, u 10.30 po srednjoeuropskom vremenu, odnosno 14 sati po indijskom standardnom vremenu, preko Skypea su učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar razgovarali s vršnjacima iz Cambridge School Srinivaspuri iz New Delhija (Indija).


Razgovor su vodili u učionici kemije, koja je ujedno i videokonferencijska učionica, opremljena kroz CARNet-ov pilot-projekt e-škole. Tijekom dva su školska sata vukovarski gimnazijalci saznali brojne zanimljive informacije od svojih prijatelja iz daleke Indije. Cilj je razgovora bio razmjena iskustava i predstavljanje rezultata triju školskih projekata, koje su realizirali učenici i nastavnici iz Indije, financiranih preko ISA 2018 (INTERNATIONAL SCHOOL AWARD BRITISH COUNCIL - 2017-18).
Prvi je projekt bio iz područja kemije, pod nazivom Living Rivers at Stake. Učenici iz Indije predstavili su svoje aktivnosti u kojima su ispitivali kakvoću vode u rijekama Ganga i Yamuna zbog utvrđivanja razine onečišćenja u tim dvjema rijekama. Nakon izlaganja zanimalo ih je rade li i vukovarski gimnazijalci slične aktivnosti. Tako su učenici Martina Galić i Mislav Božić iz 4. a razreda predstavili rezultate istraživanja provedenog prije nekoliko godina pod vodstvom prof. kemije Kristine Kristek. Riječ je o sličnom projektu u kojemu su učenici ispitivali utjecaj poljoprivrede na površinske vode koje se ulijevaju u Dunav, mjereći koncentracije fosfata, nitrata i amonijevih iona u prikupljenih uzorcima s više lokacija u blizini Vukovara.
Drugi predstavljeni projekt bio je vezan uz geografiju i nosio je naziv Time Keeps Slipping Eastward. Cilj mu je bio učenike naučiti računati lokalno vrijeme diljem planete Zemlje. Nakon što su izloženi detalji preko prezentacije nastavnika i učenika iz Indije, uslijedio je razgovor koji su vodili već spomenutih dvoje učenika te Nikolina Bradarić iz 4.3 razreda Gimnazije Vukovar, s prof. geografije Natašom Vinković. Tema je bilo aktualno ‘ukidanja‘ ljetnog i zimskog računanja vremena u EU-u, kao i kako se u nastavi geografije uči o računanju vremena i vremenskim zonama.
Treći je projekt bio vezan uz umjetnost. Projekta Urban Trash bio je osmišljen za podizanje svijesti u javnosti o problemu otpada. Učenici i nastavnici iz Indije prikupljali su otpad koji su potom iskoristili za izradu skulpture krokodila, čime su htjeli ukazati na važnost istraživanja načina ponovne uprabe i recikliranja smeća, posebice plastike. Vukovarski su gimnazijalci predstavili aktivnosti koje se provode u njihovoj školi, poput prikupljanja starog papira i elektroničkoga otpada.

Uz PowerPoint prezentacije, ispred kamera su se izmjenjivali učenici i nastavnici s pripremljenim izlaganjima, pitanjima i odgovorima. Razgovor je protekao u opuštenoj atmosferi, na engleskom jeziku, uz nezaobilazni smijeh i zanimljivosti vezane uz kulturu, običaje, tradiciju i znamenitosti obiju zemalja te je završio uzajamnim pozivima na razmjenu učenika dviju škola iz Hrvatske i Indije. N.Vekić
Ispred kamera su se izmjenjivali učenici i nastavnici s pripremljenim izlaganjima, pitanjima i odgovorima
VRATA U SVIJET
Ovaj primjer pokazuje da suvremena tehnologija u školama i ovakvi načini komunikacije otvaraju vrata u svijet, olakšavaju spoznaju sličnosti i različitosti s drugim kulturama, kao i razvijanje prijateljstava među učenicima i nastavnicima diljem svijeta.
Možda ste propustili...

JOŠ JEDNO VELIKO GLUMAČKO IME U EKRANIZACIJI SUPERPOPULARNE VIDEOIGRICE

Keanu Reeves posudit će glas Shadowu

ODLIČAN NASTAVAK GODINE KOJU JE ZAPOČELA NAGRADAMA

Natalie Dizdar priprema se za Zagrebački festival i veliku turneju

Najčitanije iz rubrike