Autoglas
MERCEDES EQC

Stigao nam je prvi potpuno električni model iz Stuttgarta
Objavljeno 11. rujna, 2018.
Novi EQC obećava izvrsne performanse i cestovnu autonomiju od 450 kilometara

Dugo očekivani EQ program konačno je dobio predstavnika, i to u izvedbi atraktivnog i funkcionalnog hi-tech SUV-a srednje klase, koji puca na premium, s pogonom 4×4 (2×150 kW). Novi EQC obećava izvrsne performanse i doseg od 450 km.


Riječ je o prvom potpuno električnom SUV-u iz Mercedes-Benz programa. "Električni pogon glavna je misao i temelj mobilnosti u budućnosti. Stoga ne čudi ulaganje više od deset milijardi eura u širenje našeg portfelja, preciznije na modele EQ i više od milijardu eura u globalnoj proizvodnji baterija", rekao je Dieter Zetsche, predsjednik kompanije Daimler AG i direktor tvrtke Mercedes-Benz Cars.
– Novi EQC pravi je Mercedes-Benz, a to su kvaliteta, sigurnost i udobnost. Oni prate dinamične performanse, zahvaljujući dvama električnim motorima, po jedan na prednjim i stražnjim kotačima, kombiniranom izlazom snagom od 300 kW. EQC je prvi u nizu obitelji potpuno električnih vozila Mercedes-Benza - naglasio je Ola Källenius, član Upravnog odbora Daimler AG-a. Iza nova dva slova u Mercedes-Benz domeni – EQ, zapravo se skriva ‘električna inteligencija’.
Novi EQC ima zavidnu razinu snage na svakoj osovini, dajući vozilu karakteristike pogona na sve kotače. Inteligentna kontrola omogućuje dinamičnu raspodjelu okretnog momenta između dvije pogonske osovine, stvarajući uvjete za visoku dinamiku vozila. Središnji dio EQC-a je litij-ionska baterija (80 kWh dolazi iz „domaće“ proizvodnje, tvrtke Daimlera i ima specifični ukupni kapacitet veći od 70 kWh do maksimalno 110 kWh), koja se nalazi ispod sjedala.
Predstavljeni model pojavio se pod oznakama EQC 400 4Matic, čime je vidljivo kako Nijemci žele zadržati tradicionalne nazive. Uz spomenutu snagu od 300 kW, donosi i 765 Nm, a doseg prema NEDC ciklusu trebao bi iznositi 450 kilometara s jednim punjenjem. Zanimljivo, pogonski sklopovi su različito posloženi, a sve kako bi se smanjila potrošnja električne energije i povećala dinamika vožnje. Što to znači? Ovako, prednji je elektromotor podešen za maksimalnu ekonomičnost uz mala do srednja opterećenja, dok je stražnji predodređen za dinamičnost. Novi EQC možemo očekivati tijekom 2019. na domaćim prometnicama…
Mato PAVLIČEVIĆ
// premijera //
PET PROGRAMA VOŽNJE ZA EQC
EQC raspolaže s pet programa vožnje koji određuju karakter “električne zvijezde“ – COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT i INDIVIDUAL. Baterija se brzo puni. Ovisno o statusu napunjenosti, na odgovarajućoj postaji za punjenje može se puniti maksimalnom snagom do 110 kW. Baterija se, neslužbeno, za oko 40 minuta može napuniti od 10 do 80 % statusa napunjenosti.
Možda ste propustili...