Objavljeno 14. kolovoza, 2018.
VUKOVAR - Od 16. srpnja u gradu na Dunavu parkirališta su podijeljena u dvije zone.
U prvoj su zoni ulice: Parobrodarska, Josipa Jurja Strossmayera i Lokvanjski sokak i u njima cijena parkiranja po satu stoji četiri, dok je u ulicama svrstanim u drugu zonu cijena parkiranja, kao i prije, tri kune po satu. O razlozima uvođenja dvije zone bilo je riječi i na prošlotjednoj sjednici Gradskog vijeća Vukovara, kada je vijećnik Srđan Kolar upitao prvog čovjeka grada Ivana Penavu koja je opravdanost za podizanje cijene parkiranja u ulicama koje su svrstane u prvu zonu.
- Odluka treba li ići u poskupljenje stvar je promišljanja i stava političke opcije. Imamo opcije i u Vijeću i na razini države koje zastupaju stav kako treba biti sve besplatno, daj narodu kruha, veselja i igara; nitko ne odgovara za ništa, nakon nekog vremena stvari otpisujemo, brišemo gumicom i zadužujemo se. Osobno ne zagovaram takve stavove. Sve u životu košta i netko mora platiti - rekao je Penava, i dodao kako na Vukovar gleda kao na moderan grad koji sukladno tomu treba imati i komunalnu infrastrukturu jaču od svog okruženja.
Prema njegovim riječima građanima treba osigurati uvjete da mogu pratiti taj tempo i s ponosom govoriti da su iz Vukovara koji je grad predvodnik u mnogo čemu.
- Naravno da ta priča ima dvije strane. Treba se postaviti realno vremenu, prohtjevima i činjenici da sve ima svoju cijenu, ali i s druge strane omogućiti ljudima život u ovom gradu. Na tom je tragu sve što smo radili, uključujući i otvaranje radnih mjesta kojima su se neki smijali. Ljudima treba omogućiti da ostanu, rade i imaju dobre plaće, ali i da za svoj grad odvajaju i ne misle kako se za njega treba boriti netko treći, figurativan i imagnaran - naglasio je i pojasnio da ako se želi imati dobar standard te primjerice na Olajnici i u Borovu naselju imati uređenu infrastrukturu i osigurati da svaki stan ima bar jedno parkirno mjesto, onda to ima svoju cijenu. Podsjetio je kako je do sada na Olajnici situacija bila loša, jer zimi nije mogla ni ralica proći, a parkiralo se na nogostupima i riskiralo zdravlje i sigurnost građana. Političkim je protivnicima poručio kako je uvijek oportunije reći narodu: "Evo, gule vam kožu, mi ćemo vam to dati besplatno", međutim, kada takav sustav zavlada mnogo toga nađe se pred kolapsom.
Unatoč poštivanju činjenice kako gradnja i održavanje komunalne infrastrukture imaju jasno definiranu cijenu, među popriličnim brojem Vukovaraca novi sustav naplate parkiranja baš i nije naišao na odobravanje. Tomu svjedoče svakodnevni komentari, ali i oni napisani na službenoj Facebook stranici gradskog komunalnog poduzeća, čiji autori o uvođenju dvije zone ne govore baš biranim riječima.
Najviše je zamjerki na lošu kvalitetu velikog broja parkirališnih mjesta.
Dragana Korpoš
Ivan Penava
gradonačelnik:
Naravno da ta priča ima dvije strane. Treba se postaviti realno vremenu, prohtjevima i činjenici da sve ima svoju cijenu, ali i omogućiti ljudima život u ovom gradu. Na tom je tragu sve što smo radili
Invalidima ista cijena u obje zone
Dnevna karta za prvu zonu stoji 48, za drugu 36 kuna. Iznos mjesečnih komercijalnih karti je 70 i 60 te godišnjih 770 i 660 kuna. Mjesečna povlaštena karta za stanare kupuje se po cijeni od 60 u prvoj i 50 u drugoj zoni, dok su godišnje 660 i 550 kuna. Povlaštena mjesečna karta za osobe s invaliditetom iznosi 50, a godišnja 550 kuna. Parking se naplaćuje radnim danom od 7 do 19 i subotom od 7 do 15 sati.