Magazin
UVIJEK NAPRIJED, NIKAD NATRAG

Snaga volje: Prohodao 2300 kilometara od Iloka do Dubrovnika
Objavljeno 11. kolovoza, 2018.

Svatko tko me poznaje zna da obožavam planinariti, hodati, baš kao i to da sam idealist, koji je k tomu po struci teolog, po srednjoškolskom obrazovanju geolog. Još prije stečene diplome magistra teologije naslućivao sam da se u prirodi nalazi mnogo transcendentalnoga, barem za spoznajno ograničenog čovjeka. Već sam učeći geologiju u srednjoškolskim klupama gajio osjećaje prema planinama i pritajeno slutio da se ti osjećaji vežu uz onostranost divljine, uz njenu mističnost, uz ono što mi divljina čini kada sam u njoj i uz spoznaje kojima me otvara dok sam u njoj. A nije to ni čudno, ta povratak prirodi je san prisutan u mislima svih generacija ljudi još otkako su napustili divljinu - zapisao je u veljači 2016., na svome blogu, Nikola Horvat, zvani i Tesla.

Onima kojima nije baš jasno zašto uopće prohodati nekoliko tisuća kilometara kroz šumu i preko planina, kakva je korist od toga, isplati li se takvo "mučenje" samoga sebe, Horvat objašnjava:
- Upravo me transcendentalnost prirode - njezina grandioznost i paradoksalnost: jednostavnost/zamršenost, okrutnost/blagost, siromaštvo/bogatstvo, ljepota/odvratnost, velikost/malenost, svetost/profanost - vukla da joj se uvijek vraćam, da je istražujem i da istražujući nju istražim sebe. U prirodi sam našao ponajbolji alat za upoznavanje sebe i svoje okoline - tog kamenčića na koji sam instaliran da donosim dobro, odnosno smisla vlastite i tuđih egzistencija, a čega bi me spoznaja morala učiniti boljim čovjekom!
Tome se doista nema što dodati ni oduzeti, osim respektirati takav Horvatov stav, kojeg se čvrsto i ustrajno drži svih proteklih godina, u brojnim akcijama hodanja, planinarenja i "odnosa" s prirodom i ljudima.
VLASTITA ODGOVORNOST

Daklem, ako to još do sada niste znali, Nikola Horvat, hrvatski "True Hiker" i zaljubljenik u hodanje, koji je, između ostalog, uspješno prehodao Pacific Crest Trail, dug 4300 kilometra u 142 dana, na Prevlaci je ovih dana završio svoj novi pothvat, kojim je spojio sve krajeve Hrvatske, povezao sjever, jug, istok i zapad u jednu veliku pješačku rutu - Croatian Long Distance Trail - dugu 2300 kilometara, od Iloka do Dubrovnika. Tijekom svog pothvata, hodanje po svim vremenskim uvjetima i podlogama bilo je još jedan izazov, ali i strast za hodača poput Nikole Horvata.
- Dugim hodanjem čovjek se nauči živjeti samo s onime što nosi u ruksaku, usvoji zakone prirode te razvije poštovanje prema divljini. Na takvim putevima nema logistike, unaprijed organiziranih točaka za osvježenje, wellnessa, trenera, motivatora, a često ni skloništa. Čovjek je potpuno izložen vanjskim elementima i odgovoran sam za sebe te ovisan o kvaliteti opreme koju nosi na sebi - rekao je Nikola na 2000. kilometru te svoije hrvatske rute.
Inače, "long distance trailovi" su pješačko-planinarski putevi duži od 50 kilometara, a danas su popularni ekstremno dugački izazovi poput spomenutog Pacific Crest Traila (4300 km), Appalachian Traila (3360 km) ili Continental Divide Traila (5000 km). Ti su putevi namijenjeni isključivo za pješake ili trkače, a mogu se hodati u komadu ili u sekcijama tijekom dužeg razdoblja.
VAŽNA JE OPREMA

A kako bi takav ambiciozni, fizički i duhovno iscrpljujući plan Horvat ispunio u cijelosti, važna je bila i kvalitetna oprema, prije svega namijenjena vrhunskim hodačima. I tu je sad uskočio pouzdani Adidas sa svojom Terrex opremom, u kojoj je Horvat uspješno završio svoj 2300 kilometara dug put od Iloka do Dubrovnika. "Ekipa iz Adidasa Hrvatska prepoznala je moj uspjeh kao vrijedan i inspirirajući. I ja sam prepoznao Adidas Terrex kao kvalitetu iza koje želim stajati i od onda krojimo zajedničku priču", kaže Nikola.

Svoj pothvat Horvat je "in live" prenosio na svom blogu nikolahorvat.com, kao i na Facebook stranici www.facebook.com/nikolahorvat1pct, gdje je svakodnevnim javljanjima pokušao dočarati ljepotu Hrvatske, gostoljubivost ljudi, ali i izazove koje je morao svladati na tri mjeseca dugom putu. Kakav je osjećaj biti tri mjeseca na putu, spavati na otvorenom i ovisiti o prirodi, opisati može samo Nikola, koji bi ovakavu pustolovinu preporučio svima onima koji žele upoznati samoga sebe.
Priredio: Darko JERKOVIĆ
Fizičko i duhovno iskustvo
- Daniel J. Rice je napisao da postoje mjesta na Zemlji koja su izvan dosega naše mašte. I bio je u pravu. Potraga za takvim mjestima izbacuje čovjeka iz zone ugodnosti (comfort zone) i stavlja ga u situaciju gdje se mora intelektualno i fizički naprezati kako bi preživio, kako bi išao naprijed. Po pronalasku takvih iskonskih i ikonskih mjesta čovjek doživljava fundamentalnu promjenu svoga bića. Ne postaje nužno svet, bolji, lak za življenje, sretniji, ispunjeniji. Ne, ali dobiva savršenu predispoziciju da sve to, barem donekle, inkorporira u sebe... - zapisao je Horvat na svome blogu. "Dugim hodanjem čovjek se nauči živjeti samo s onime što nosi u ruksaku, usvoji zakone prirode te razvije poštovanje prema divljini. Na takvim putevima nema logistike, unaprijed organiziranih točaka za osvježenje, wellnessa, trenera, motivatora, a često ni skloništa. Čovjek je potpuno izložen vanjskim elementima i odgovoran sam za sebe te ovisan o kvaliteti opreme koju nosi na sebi", rekao je Nikola na 2000. kilometru puta od Iloka do Dubrovnika.
Možda ste propustili...

PROF. DR. SC. ENES KULENOVIĆ, FAKULTET POLITIČKIH ZNANOSTI SVEUČILIŠTA U ZAGREBU

Agresivni politički akteri svojim istupima štete razvoju demokratske kulture

USUSRET SEZONI EVENATA: GORAN ŠIMIĆ, PODUZETNIK - NJEGOVA PRIČA

Ja sam dijete Slavonije, tamo sam naučio većinu toga što znam i radim